Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM

    Is deze lens geheel of gedeeltelijk weather sealed? Ik vind uiteenlopende zaken als ik google.

    mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

  • #2
    Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM

    Ik heb vernomen dat deze weather sealed is, zoals alle L objectieven, maar de 70-200 F/4 IS zou beter scoren op dat gebied.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM

      Mijn exemplaar (70-200 2.8 L) is in ieder geval water/stof dicht !
      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller
        Ik heb vernomen dat deze weather sealed is, zoals alle L objectieven, maar de 70-200 F/4 IS zou beter scoren op dat gebied.
        Dat is nu net het punt, niet alle L lenzen blijken weather sealed te zijn... Er circuleren dus lijstjes waar deze wèl op staat, maar ook waar ze nièt bij staat...
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM

          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Dat is nu net het punt, niet alle L lenzen blijken weather sealed te zijn... Er circuleren dus lijstjes waar deze wèl op staat, maar ook waar ze nièt bij staat...
          Toch wel, ze hebben allemaal een vorm van afdichting, maar sommige zijn wat extra voorzien. Zoals een dubbele afdichting, of extra bescherming aan de knoppen. Zoomlenzen met een uitschuifbaar front zijn dan weer minder bestand tegen weersinvloeden, Slijtage aan het rubber kan ook. Zo is de 100-400 zoomlens van canon eentje die de dichting van het uitschuifbaar front vaak verslijt.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM

            Alleen bij de IS-versies geeft Canon op dat ze weather-sealed zijn (70-200 f2,8 L IS I en II, 70-200 f4 L IS).
            Het wil daarom nog niet zeggen dat je ze onder water mag houden...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM

              Ja ja, weet ik wil. Ik ben ook geen onderwatermens
              Ik koop sowieso de NIET IS versie. Maar ik wilde gewoon 's met zekerheid weten hoe erg ik er mee moet oppassen als er wat nattigheid begint te vallen (en dan heb ik 't niet over stortregenen).
              Dus best in het tasje laten als de druppels naar beneden beginnen te komen?
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM

                Je kan ook een paraplu gebruiken, dat doe ik gewoonlijk ook, zelfs als ik de spatwaterdichte 70-200 f2,8 L IS II op de 1D MKIII heb staan.
                Maar soms is het niet mogelijk om met een paraplu te werken, en dan moet de combinatie wel wat regen kunnen verdragen.
                Tot hiertoe heb ik er nog geen problemen mee gehad, maar ik denk dat een 1D heel wat beter tegen vocht kan dan een DSLR waarbij er bovenaan een flitsertje zit (het lijkt mij niet zo simpel om dat spatwaterdicht te houden).

                Als je toch eens foto's hebt gemaakt terwijl het regent, laat dan niet al je natte spullen in de fototas zitten.
                Haal alles uit de tas, droog de spullen zoveel mogelijk af, en laat alles apart drogen in een verwarmde ruimte. Dat is de enige manier om alle vocht zo snel mogelijk te laten verdampen. Als alle spullen in een natte fototas blijven zitten, dan kan het dagen duren vooralleer alles begint te drogen. In die tijd vergroot de kans op problemen met oxidatie.

                Als je een plastiek over de camera trekt, let er dan op dat er geen water tussen de camera/lens en het plastiek komt. Door de capillaire werking zal dat nog gemakkelijker in alle mogelijke openingen binnendringen.
                Laat de camera zeker niet in een natte plastiekzak steken, dat is het slechtste wat je kan doen. Het vocht kan dan helemaal niet weg.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM

                  Ok, bedankt voor de tips.
                  Ik ga straks mijn nieuwe (lees 2de hands) speeltje ophalen
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #10
                    Kan iemand mij trouwens vertellen of deze lens een beetje bruikbaar is ZONDER de zonnekap?
                    De verkoper heeft de verkeerde zonnekap meegeleverd en dat heb ik te laat gezien. Dat probleempje wordt wel opgelost, maar ik wilde de lens morgen gebruiken, binnen in een soort sporthal... Zou dit lukken, of is die zonnekap echt noodzakelijk?
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM

                      Je kan die lens gebruiken zonder zonnekap, maar in een sporthall is de kans op flare bijzonder groot omdat er veel lampen hangen. In die omstandigheden zou ik aanraden om altijd de zonnekap te gebruiken. Ik gebruik ze altijd, behalve bij sommige breedhoeklenzen in combinatie met een flitser, waar ze soms voor een schaduw kan zorgen onderaan.

                      Het is wel eigenaardig dat er een verkeerde zonnekap bijzit, normaal draai je die om als je de lens niet gebruikt, zo blijft ze altijd bij de lens...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit

                        Het is wel eigenaardig dat er een verkeerde zonnekap bijzit, normaal draai je die om als je de lens niet gebruikt, zo blijft ze altijd bij de lens...
                        Ja, da's inderdaad vreemd. Omgekeerd "past" ze op 't eerste zicht, maar als je goed kijkt zit ze gewoon scheef.
                        Mijn fout, ik heb niet gecheckt. En volgens de verkoper, die ik al aan de telefoon had, heeft hij nooit de zonnekap gebruikt...
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment

                        Working...
                        X