Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150mm met os

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 150mm met os

    Dit voorjaar ga ik mij een macrolens aanschaffen . Aangezien mijn favoriete onderwerpen beestjes , insecten etc. zijn zou ik gaan voor een 150mm of meer .
    Na veel gelezen te hebben hier op BD ben ik er al uit dat het een sigma gaat worden , maar over dewelke ben ik er nog niet uit . Nu denk ik wel dat een 150mm of 180mm niet zo heel veel verschil zal maken , maar met of zonder OS denk ik persoonlijk wel .
    Is er iemand die meer weet over de releasedatum van de sigma 150mm os of is het de moeite niet waard om daarop te wachten . Sinds september heb ik niets meer gehoord of gelezen van deze lens waar ik toch wel in geinteresseerd ben .

    Grtz .

    Dirk .
    Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

  • #2
    Re: Sigma 150mm met os

    Beeldstabilisatie is minder tot helemaal niet effectief bij macrovergrotingen.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 150mm met os

      Ik heb de sigma 150mm zonder OS. Os zoals gezegd totaal niet nodig gezien het feit dat macro altijd vanaf statief gaat.
      Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
      Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
      Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 150mm met os

        Bij het werken vanaf een statief, wat je dus meestal doet bij macro, wordt zelfs aangeraden om de stabilisatie uit te schakelen.
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 150mm met os

          Werk je in het macro gebied niet vanaf statief, dan kan OS handig zijn. Wanneer je gebruik maakt van een externe flitser, dan kan je zelfs zonder OS wat langere sluitertijden handhaven waarbij ook nog eens je object mooier belicht kan worden...
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 150mm met os

            Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
            Ik heb de sigma 150mm zonder OS. Os zoals gezegd totaal niet nodig gezien het feit dat macro altijd vanaf statief gaat.
            Voor U is stabilisatie niet van belang omdat U altijd van op een statief werkt.
            Zolang ik al aan macrofotografie doe gebruik ik zelden of nooit een statief. Beeldstabilisatie op een objectief is altijd goed meegenomen of je nu wel of geen macro opnames er mee gaat maken. De optie om te kunnen kiezen of je met of zonder statief wil werken heeft enkel voordelen en de situaties waar je je beperkt tot macro-opnames alleen van op een statief zijn eerder een nadeel. Of de hogere prijs van een objectief met stabilisatie gerechtvaardigd is zal van ts afhangen.
            Last edited by RUPSELKOPKE; 17 januari 2011, 17:50.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 150mm met os

              Beeldstabilisatie is minder tot helemaal niet effectief bij macrovergrotingen.
              Verklaring?
              Voor U is stabilisatie niet van belang omdat U altijd van op een statief werkt.
              De nagel op de kop
              Bij het werken vanaf een statief, wat je dus meestal doet bij macro, wordt zelfs aangeraden om de stabilisatie uit te schakelen.
              Hoezo meestal? Verklaring?
              nuttige antwoorden weeral

              150mm of 180mm
              Persoonlijke overweging, alleen jij kunt weten wat je precies wilt. Kortste instelafstand voor de 150mm is 38cm, tegenover 46 cm bij de 180mm.
              maar met of zonder OS
              OS, de mogelijkheid om vier stops trager te 'schieten' is mooi meegenomen
              de releasedatum: Unfortunately a release date is not available at this time however it is rumored for an approximate Spring 2011 release "
              En hopelijk zakt de prijs voor de klassieke versie dan fel


              Grtz
              Last edited by Galileo; 17 januari 2011, 19:00.
              "Why fake it, when you can create it"

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 150mm met os

                Oorspronkelijk geplaatst door Galileo Bekijk bericht
                Verklaring?
                Omdat de voor- en achterwaartse beweging van de camera heel relevant wordt op dergelijke vergrotingen en die niet gestabiliseerd wordt. Canon heeft een iets geavanceerder systeem dat net iets beter zou werken bij close-ups, maar het is ook minder efficient dan bij "gewone" werkafstanden.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 150mm met os

                  Bedankt in ieder geval voor de reacties , als de os-versie rond maart moest uitkomen kan ik prijsvergelijkingen doen , maar als ze er nog niet is en men weet nog steeds geen exacte datum dan ga ik voor een versie zonder os . Ik ga geen heel seizoen zitten wachten en me blauwergeren als de beestjes rondom mij vliegen .
                  Heb reeds in de winter een statief aangeschaft , dus het zal enkel aan het manneke te wijten zijn , en niet zozeer aan de lens , al zal soms os meegenomen zijn .
                  In ieder geval , ik heb nog meer dan een maand tijd , dus als iemand iets moest horen over de os-versie of als er ergens weggeefprijzen worden gevraagd voor de niet os-versies mag je het me altijd laten weten .

                  Grtz .

                  Dirk .
                  Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 150mm met os

                    Een zinnige uitleg eens opgezocht voor wie het interesseert Toch bedankt
                    "Why fake it, when you can create it"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 150mm met os

                      Heb net gezien dat bij studio73 de sigma 180mm te koop staat voor de prijs van 599 euro . Dit lijkt mij een zeer scherpe prijs .

                      Grtz .

                      Dirk .
                      Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 150mm met os

                        Het zullen de laatste exemplaren zijn. De lens wordt niet meer gemaakt dacht ik. Heel scherpe prijs, ik heb die van mij 725€ betaald.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 150mm met os

                          599 voor de 180 is echt een zeer goede prijs voor een lens waar ik al heel veel plezier aan gehad heb en overigens naar mijn mening een zeer goede is ik heb er 2 jaar geleden iets van een 800 euro voor betaald en zou dat zo weer doen
                          love and happiness!
                          pentax k-7, sigma 30mm 1.4, 50-135 2.8, 50 1.7, 180 macro en 't kitlensje

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 150mm met os

                            Hm heel even buiten deze topic : zou er een vervanger komen van de sigma 180 ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 150mm met os

                              wanneer je de 150 mm en de 180 mm van Sigma met elkaar vergelijkt dan is de 180 mm mm min of meer overbodig geworden. Immers, de 150 mm stelt dichterbij scherp en is maar liefst een halve stop lichtsterker.

                              De 180 mm ken ik niet, over mijn 150 mm ben ik zeer content. Bruikbaar al bij volle lensopening en dat zijn maar heel weinig objectieven.
                              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                              Comment

                              Working...
                              X