Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF-S 55-250 IS 250mm of toch niet???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EF-S 55-250 IS 250mm of toch niet???

    Ik heb me laten wijsmaken van een Canon vertegenwoordiger (die demo aan het doen was in de winkel) dat de 55-250 eigenlijk maar een 200 is en dat de laatste 50mm met helemaal uitgedraaide focus is.
    klopt dit?

  • #2
    Re: EF-S 55-250 IS 250mm of toch niet???

    Alle opgaven van brandpunt betreffen opgaven "met uitgedraaide focus" en dat het eigenlijk (bij dichterbij scherpstellen dus) maar een 200 is KAN min of meer kloppen.
    Maar dat geldt voor heel veel moderne zoomobjectieven.

    Zo zijn veel moderne 200mm zooms slechts 170 mm of zoiets en zo kunnen we doorgaan.

    Niet druk over maken als je iets dergelijks nodig denkt te hebben, het is een best lensje voor het geld.

    Comment


    • #3
      Re: EF-S 55-250 IS 250mm of toch niet???

      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
      Niet druk over maken als je iets dergelijks nodig denkt te hebben, het is een best lensje voor het geld.
      Ja, weet ik. Heb hem gekocht in kit met de 550D en de 18-55IS. Ik ben best tevreden met deze combinatie en ik haal voldoende bereik.

      Ik snap eigenlijk niet hoe sommige mensen deze lenzen zo kunnen afkraken. Het zijn best goeie lenzen voor een betaalbare prijs.

      Deze voldoen perfect voor een gewone consument.

      In ieder geval, bedankt voor een snel antwoord.

      Comment


      • #4
        Re: EF-S 55-250 IS 250mm of toch niet???

        De 55-250 is alleszins beter dan de originele 55-200 kitlens die ik bij m'n 350D kocht.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • #5
          Re: EF-S 55-250 IS 250mm of toch niet???

          Oorspronkelijk geplaatst door p4u08910 Bekijk bericht
          Ik heb me laten wijsmaken van een Canon vertegenwoordiger (die demo aan het doen was in de winkel) dat de 55-250 eigenlijk maar een 200 is en dat de laatste 50mm met helemaal uitgedraaide focus is.
          klopt dit?
          en die Meneer heeft gelijk.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: EF-S 55-250 IS 250mm of toch niet???

            Ik dacht dat het vooral voorkwam bij lenzen die intern scherpstellen...'t meest bekende voorbeeld hiervan is de 70-200 VR II van Nikon meen ik ?
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: EF-S 55-250 IS 250mm of toch niet???

              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Ik dacht dat het vooral voorkwam bij lenzen die intern scherpstellen...'t meest bekende voorbeeld hiervan is de 70-200 VR II van Nikon meen ik ?
              Het komt voor bij lenzen waarvan het achterdeel blijft staan en elders een deel beweegt.
              Een dat zijn alle moderne zooms......
              Oudere primes bewegen als 1 optische unit en die vertonen het niet.

              Comment


              • #8
                Re: EF-S 55-250 IS 250mm of toch niet???

                Mag ik ook vragen hoe je precies weet dat je lens x of y aantal millimeters "verliest" (met andere woorden, een grotere beeldhoek) ? Gewoon door een oudere prime ermee te vergelijken ?
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: EF-S 55-250 IS 250mm of toch niet???

                  Ik ben tevreden over deze kit, je moet rekening houden met wat je ervoor betaald hebt. Het betere alternatieve zou voor mij een te grote uitgave geweest zijn.
                  mvg Guido
                  Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: EF-S 55-250 IS 250mm of toch niet???

                    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Mag ik ook vragen hoe je precies weet dat je lens x of y aantal millimeters "verliest" (met andere woorden, een grotere beeldhoek) ? Gewoon door een oudere prime ermee te vergelijken ?
                    Het is te berekenen door 2 opnamen te maken , 1 op oneindig en 1 op b.v. 5 meter scherpgesteld, uiteraard met de lens op de langste brandpuntsafstand.
                    De opname op 5 m geeft dan minder vergroting dan je zou verwachten op grond van het brandpunt.

                    Comment

                    Working...
                    X