Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IS bij lenzen Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• IS bij lenzen Canon

Heb onlangs een upgrade gedaan van mijn toestel (van Canon 400D naar 7D), en nu bezig met de lenzen. Gisteren de Canon EF 70-200 f4 IS USM gekocht. De IS werkt twee seconden bij het activeren via het half indrukken van de ontspanknop. Dit maakt een zoemend geluid. Mijn Canon EF-S 15-85 mm heeft ook 4-stops IS, maar maakt geen geluid. Wat is normaal, of zijn beiden normaal, of scheelt er iets met een van de twee lenzen ?

Re: IS bij lenzen Canon

Lijkt me normaal om IS te horen. Bij lichte standaardlenzen hoor je het normaal gesproken i.d.d. minder dan bij telezooms. De 70-200 is ook een iets ouder ontwerp, dat kan ook nog van invloed zijn misschien.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Hoor die van mij 300mm f4 ook luid en duidelijk in tegenstelling tot de 18-55, dacht eerst ook dat ie stuk was maar het hoort zo
      Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
      Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
      Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pauls Bekijk bericht
        Heb onlangs een upgrade gedaan van mijn toestel (van Canon 400D naar 7D), en nu bezig met de lenzen. Gisteren de Canon EF 70-200 f4 IS USM gekocht. De IS werkt twee seconden bij het activeren via het half indrukken van de ontspanknop. Dit maakt een zoemend geluid. Mijn Canon EF-S 15-85 mm heeft ook 4-stops IS, maar maakt geen geluid. Wat is normaal, of zijn beiden normaal, of scheelt er iets met een van de twee lenzen ?
        Er scheelt helemaal niets aan een van de lenzen.
        Ik heb ook de 70 - 200 f/4 IS USM en die maakt inderdaad hetzelfde geluid als die van u.
        De 24 - 105 hoorde ik ook niet.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Is normaal hoor.
          Heb ik ook bij mijn lenzen. Somige hoor je, andere niet.

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik ben gerustgesteld.

Comment

Working...
            X