Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke objectieven voor reis costa rica?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke objectieven voor reis costa rica?

    hey allemaal!
    wij gaan op reis nr costa rica en zullen daar heel wat te zien hebben, vooral natuur :-)
    nu ja met een bootje op een rivier zou ik echt fel moeten kunnen inzoomen om mooie dieren in de verte scherp te kunnen trekken.
    hebben jullie enig idee welke lens ik hiervoor kan aanschaffen? natuurlijk ook niet te duur in aankoop, want ben een beginner :-)

  • #2
    Re: welke objectieven voor reis costa rica?

    Ik ga van de zomer ook naar costa rica, neem alles mee, groothoek, macro en een 300mm met 1.4 extender.

    Wat voor apparatuur heb je nu en wat wil je er aan uitgeven?
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

    Comment


    • #3
      Re: welke objectieven voor reis costa rica?

      hey!
      ik zag je antwoord op mijn post opt forum!
      wanneer vertrek jij nr costa rica? ga jij op rondreis of zoals ons een hotel geboekt en van daaruit excursies doen?
      momenteel heb ik gewoon een 18-55 en 55-250is
      ik dacht me zonet nog een Sigma 120-400mm Ca F/4.5-5.6 OS HSM APO aan te schaffen voor de vogels en dieren meer te kunnen fotograferen.
      heb deze zonet tweedehands in nederland gezien voor 495 euro denk wel goed koopje.
      wa denk jij?
      ik ben natuurlijk wel een beginner en begin op 24 januari met cursus digitale fotografie in het cvo te leuven, maar een lens is niet verloren e :-)

      groetjes,

      magalie

      Comment


      • #4
        Re: welke objectieven voor reis costa rica?

        Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
        hey!
        ik zag je antwoord op mijn post opt forum!
        wanneer vertrek jij nr costa rica? ga jij op rondreis of zoals ons een hotel geboekt en van daaruit excursies doen?
        momenteel heb ik gewoon een 18-55 en 55-250is
        ik dacht me zonet nog een Sigma 120-400mm Ca F/4.5-5.6 OS HSM APO aan te schaffen voor de vogels en dieren meer te kunnen fotograferen.
        heb deze zonet tweedehands in nederland gezien voor 495 euro denk wel goed koopje.
        wa denk jij?
        ik ben natuurlijk wel een beginner en begin op 24 januari met cursus digitale fotografie in het cvo te leuven, maar een lens is niet verloren e :-)

        groetjes,

        magalie
        Voor op reis zou ik zeker een breedhoek overwegen...heb de Tokina 11-16mm2.8f en das echt een must om wijdse landschappen en gebouwen enz...

        grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: welke objectieven voor reis costa rica?

          Hou er rekening mee dat de mooiste dieren veelal in het regenwoud zitten, en dat daar altijd verrekte weinig licht naar binnen dringt. Met een Sigma 120-400 mm zul je de ISO ver moeten opschroeven om acceptabele sluitertijden te krijgen om foto's mee uit de hand te gaan schieten.
          Ik heb dit objectief vorig jaar gebruikt om in een stukje regenwoud in de buurt van Kuala Lumpur in Maleisië foto's te maken, maar daar moest de ISO nogal eens op 4000 of hoger worden ingesteld, bij vol open diafragma... Het is allemaal goed te doen, maar je zal zien dat het gebrek aan licht in het woud je wel parten kan gaan spelen...
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: welke objectieven voor reis costa rica?

            Ik vertrek begin Juli, precieze data even niet in mijn hoofd zitten. Wij hebben een deel rondreis en een deel dat we bij een hotel zitten en vanuit daar gaan.

            Sigma 120-400 lijkt mij een goede lens, ook om mee te beginnen, en ook met OS, stabilisatie dus dat is wel handig gezien er inderdaad weinig licht doorkomt in het regenwoud. Ik neem om die reden ook mijn statief mee.

            Aan het eind van onze vakantie zijn wij bij tamarindo beach, dus strand, zee, mangrovewoud daar is in ieder geval genoeg licht.
            Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
            Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
            Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

            Comment


            • #7
              Re: welke objectieven voor reis costa rica?

              Wat je ook meeneemt, voorzie zakjes silicagel en waterdichte zakjes (lichte soort met knijpsluiting) om je materiaal 's nachts (als je 's nachts niet gaat rondlopen tenminste) te laten uitdrogen. Zet als het kan de airco in je kamer af zodat het temp.verschil tss kamer en buiten niet te groot is (trade off tss comfort en snelle bruikbaarheid materiaal). Voorzie iets om je fotogrief tegen regen te beschermen (al is het dan wel 'droog' seizoen). Vermijd dat er te veel zweet van je handen op je camera loopt. Zeker een lichtgewichtstatief om niet te hoog in de ISO's te moeten gaan. Neem een goede flitser mee, ik zeulde een 580 EX II met softbox mee. Zowel overdag als 's nachts nuttig/nodig.
              Vorige keer had ik : 28 - 300 L IS en 100 L IS macro + 50 2.5 macro als vnste lenzen mee. De eerste deed wel alle werk maar niet scherp of lang genoeg. Tweede was goed geraden. Nu gaan 100 - 400L IS, 300 L IS 4.0, 100 L IS 2.8, en een 17-70 OS v Sigma mee (Tamron 28-300 VC als reserve in valies). Ik hoop tegen mijn vertrek nog aan de Sigma 150 OS Macro te geraken : sommige mooie beestjes bijven nogal ver zitten (vlinders, libellen, hagedissen ...). Goede reis, Gerd Dossche

              Comment


              • #8
                Re: welke objectieven voor reis costa rica?

                Ik zou dat eerst eens droog (sic!) oefenen met een bootje op de Maas of zo. Serieus, tis allemaal nogal zwaar ...

                Nerdi
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Re: welke objectieven voor reis costa rica?

                  bedankt allemaal al voor de info. ik heb me zaterdag de sigma 100-400 aangeschaft.
                  nu het is zo dat wij een hotel hebben geboekt en van daaruit dan excursies zullen boeken.
                  momenteel heb ik niet veel centjes meer om nog zaken bij te kopen :-s
                  heb een canon eos 550d een 18-55 lens, een 55-200 en een sigma 100-400. khoop dat ik hier wat verder mee kan als beginner in costa rica?
                  mijn lessen fotografie beginnen op 24 januari
                  of zeggen jullie van dit heb je echt nog nodig!?
                  dan is het nog wat sparen ervoor tegen dat we op vakantie vertrekekn :-) tis pas augustus dus...

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke objectieven voor reis costa rica?

                    Mij lijkt persoonlijk een macrolens een gemis. Met de 18-55 kan je aardig landschappen doen. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je interesses zijn, maar ik wil in costa rica ook graag de vlinders, kikkers, slangen etc fotograferen.
                    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke objectieven voor reis costa rica?

                      Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
                      Mij lijkt persoonlijk een macrolens een gemis. Met de 18-55 kan je aardig landschappen doen. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je interesses zijn, maar ik wil in costa rica ook graag de vlinders, kikkers, slangen etc fotograferen.
                      Voor wat close-up foto's kun je in dit geval ook de Sigma 120-400 mm gebruiken. Een beetje grote toeter, maar bijv. vlinders krijg je toch wel mooi groot op de foto, terwijl de achtergrond snel vervaagd door de beperkte DOF van de telelens
                      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke objectieven voor reis costa rica?

                        ik dacht met de 120 - 400 dat ik daar de dieren mee zou kunnen fotograferen en vogels? ben ik dan zo mis?
                        welke macrolens zou jij dan nog aanschaffen?
                        groothoeklens heb ik ook nog niet maar hoeft dit? :-s

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke objectieven voor reis costa rica?

                          Ik zou heel veel tijd besteden aan het leren fotograferen met de genoemde spullen!
                          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke objectieven voor reis costa rica?

                            Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                            Ik zou heel veel tijd besteden aan het leren fotograferen met de genoemde spullen!
                            Dit zeker!

                            Ja natuurlijk kan je dieren fotograferen met de 120-400, met de scherpstelafstand van 1.5 meter krijg je wat grotere insecten zoals vlinders enzo er ook leuk op, maar voor de kleine beestjes lukt dat niet, ja of ze zijn heel klein op de foto. Maar al die kikkertjes daar zijn mini, daar heb je het best een macrolens voor. Deze heeft meestal een scherpstelafstand van rond de 30cm en een 1op1 vergroting. Ik heb zelf een sigma 150mm macro en vind die super.
                            Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                            Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                            Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke objectieven voor reis costa rica?

                              als ik naar die prijs kijk van die macro lens, dit kan ik me niet veroorloven momenteel :-s

                              Comment

                              Working...
                              X