Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groothoek D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• groothoek D90

Ik ben gestart met de 18-200 als standaardlens en heb me nadien een 105 2.8 micro aangeschaft. Nu zou ik me een lichsterke groothoek willen aanschaffen omdat de 18-200 niet zoveel meer op mijn toestel staat als ik binnen fotografeer maar met de 105 toch dikwijls te veel tele heb. Ik ben het volgende al tegengekomen :

35 mm 1.8 of de 17-55 2.8

beiden wel met een heel verschil (ook in prijs )maar ik zou willen weten in hoeverre ik deze mag vergelijken met mijn twee lenzen in bezit. Of is er nog eentje aan toe te voegen om te vergelijken?

alvast bedankt
    D750

Re: groothoek D90

Prima objectieven in het standaardbereik en een zeer goede aanvulling op wat je al hebt.
    Groothoek zou ik ze niet willen noemen.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Re: groothoek D90

De 17-55mm 2.8f van Nikon is een zeer goede lens. Maar ook een zeer duur exemplaar.
      Als alternatief is de Tamron 17-50mm 2.8f ook zeer goed....mischien niet zo degelijk en snel van AF maar zeker zo scherp.

De 35mm 1.8f is ook een heel goede prime-lens....zeer scherp maar belange geen groothoek....

Als je echt een goede groothoek wil op je D90 is de Tokina 11-16mm 2.8f ook een zeer goede aanvulling...heb deze ook en super tevreden van.

grtz.
      Templar.
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Working...
      X