Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosportfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Autosportfotografie

Oorspronkelijk geplaatst door the roadwarrior Bekijk bericht
    Ja dat dacht ik ook al. Nu ga ik waarschijnlijk toch voor volgende combinatie gaan:

-ef 17-40 f4 L USM
    -ef 24-70 f2,8 L USM
    -ef 70-200 f2,8 L is USM
    -1,4x III extender

Eventueel achteraf aangevuld met de 70-300 f4-5,6 L IS USM
    Ik moet toegeven dat ik iets niet helemaal begrijp in deze lens setup.
    Je koopt de 70-200 2.8 IS, schitterende keuze, je koop ook de 1.4 TC, heb ik ook, dus tot daar toe snap ik je keuze helemaal ... maar dan zou je later nog een 70-300 erbij kopen ?

Akkoord, dit is een L lens, maar met de 1.4 TC maak je van de 70-200 2.8 IS een 98-280 f4.0 IS lens ... waarom dan een andere lens erbij kopen die voorbij de 70mm minder lichtsterk is en met een bereik dat zo goed als compleet overeen komt met een lens die je al hebt ?

Dan zou ik eerder naar een 100-400 gaan, je stelt dat deze niet waterdicht is, dat klopt ook, maar een 'jasje' kost je maar enkele Euro's, en je hebt gelijk 400mm bereik erbij hé ... anders zou ik zelfs de 400mm 5.6 aanraden, een prime komt prima van pas hoor bij autosportfotografie, mijn volgende lens is de 500mm f4.0 IS ... maar daar moet ik nog wel effe voor sparen ...

Persoonlijk heb ik in plaats van de 24-70 2.8 de 24-105 IS gekocht, één stop minder lichtsterk, maar die mis ik echt niet hoor, en de IS vind ik véél belangrijk voor autofotografie dan die f2.8 ... wil je nog portretjes doen dan is inderdaad de 24-70 2.8 de betere keuze om de DOF te beperken.

Mark
    Last edited by LamboCars; 30 januari 2011, 20:53.
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      Persoonlijk heb ik in plaats van de 24-70 2.8 de 24-105 IS gekocht, één stop minder lichtsterk, maar die mis ik echt niet hoor, en de IS vind ik véél belangrijk voor autofotografie dan die f2.8 ... wil je nog portretjes doen dan is inderdaad de 24-70 2.8 de betere keuze om de DOF te beperken.

Mark
      Wel, ik heb me laten vertellen dat de 24-105 een zeer goede lens is maar omdat deze enkel 1 keuze heeft voor het IS zijnde on of off houd dat ook in dat voor panning shots dat minder goed zou werken... Daarmee heb je ook nog met een 2,8 lens dat de autofocus sneller werkt... En zoals je zelf al aangaf is dit de ideale lens om wat portretjes te maken...
      een hele glasbak met daar achter een canon eos 7d body :-)

Comment

De IS op de 24-105 kan je inderdaad alleen on/off zetten, er is geen Mode I en II op deze lens, dus voor panning zet ik de IS gewoon uit ... en dan werkt ze net zoals de 24-70 2.8 ... het nadeel van deze laatste vond ik dat je geen IS hebt om tijdens events en auto salons te gebruiken, waar ik deze lens nu constant gebruik op de 5dII

Heb ook lang getwijfeld tussen deze twee lenzen hoor, maar toch voor de IS gegaan omdat die wat meer bereik heeft en stabilisatie ... die stop verschil heb ik tot nu toe nog niet gemist.
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door the roadwarrior Bekijk bericht
          Ja dat dacht ik ook al. Nu ga ik waarschijnlijk toch voor volgende combinatie gaan:

-ef-s 10 - 22
          -ef 24-70 f2,8 L USM
          -ef 70-200 f2,8 L is USM II
          -1,4x III extender

Eventueel achteraf aangevuld met de 400 5,6 of beter (maar een pak duurder)
          voila, ik heb het even verbeterd voor je
          I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
            voila, ik heb het even verbeterd voor je
            Thx PJH... Zo iets zal het idd worden dan

Trouwens de keuzes van lambocars komen het meest overeen met die die ik mij heb laten wijsmaken door Frits. Nu moet ik wel zeggen dat hij eerder voor de 24-70 zou gaan maar dan zie ik de keuze van lambo eerder zitten aangezien de IS na een kleine test... Dan de canon 5d II nog en ik ben een tevreden mens
            een hele glasbak met daar achter een canon eos 7d body :-)

Comment

Working...
            X