Ik ben voornamelijk bezig met autosportfotografie. Tot nog toe had ik een canon 300d welke 5j geleden prima voldeed voor waar ik hem voor gebruikte... Voornamelijk autosport en af en toe eens een uitstapje... De lenzen die ik in mijn bezit heb zijn een canon 18-55 (kitlens), de canon 28-90, een tamron 18-200, een tamron 70-300 en nog een sigma 170-500. Sinds vorig jaar heb ik echter een canon 7d aangeschaft maar natuurlijk merk ik een groot verschil en eigenlijk zijn de lenzen die ik had niet meer opgewassen tegen hun taak. Bij gevolg ga ik ze dan ook vervangen. Momenteel fotografeer ik voornamelijk autosport en was ik van plan her en der eens een vliegshow mee te pikken alsook her en der een citytripje of een iets of wat avontuurlijke vakantie...
Aanvankelijk dacht ik om volgende lenzen aan te kopen:
Optie1
-canon ef 28-300 f/3.5-5.6 L IS USM
Of:
Optie2
-canon ef 24-105 f4 L IS USM
-canon ef 100-400 f4.5-5.6 L IS USM
Beiden aangevuld door achteraf de canon ef 16-35 F2,8 L USM II
Nu was ik bij konijnenberg te rade gegaan op workshop bij Frits van eldik welke de eerste optie al meteen afrade, niet zo een goede kwaliteit en te zwaar, en de tweede optie een mogelijkheid noemde maar... Hij zou eerder gaan voor de canon 24-70 f2,8 gecombineerd met een 70-200 f2,8 en desnoods een extender x2 gebruiken van de 3de generatie... Omdat deze zodanig goed zouden zijn "dat je amper merkt dat er nog een stukje glas tussen zit" naar eigen zeggen althans...
Ik heb me altijd laten wijsmaken zo iets nooit te doen maar iemand als Frits zal wel weten waar hij over spreekt...
Anyway, i'm all confused right now.
Wat is volgens jullie de beste keuze???
Beiden achteraf aangevuld met de
Aanvankelijk dacht ik om volgende lenzen aan te kopen:
Optie1
-canon ef 28-300 f/3.5-5.6 L IS USM
Of:
Optie2
-canon ef 24-105 f4 L IS USM
-canon ef 100-400 f4.5-5.6 L IS USM
Beiden aangevuld door achteraf de canon ef 16-35 F2,8 L USM II
Nu was ik bij konijnenberg te rade gegaan op workshop bij Frits van eldik welke de eerste optie al meteen afrade, niet zo een goede kwaliteit en te zwaar, en de tweede optie een mogelijkheid noemde maar... Hij zou eerder gaan voor de canon 24-70 f2,8 gecombineerd met een 70-200 f2,8 en desnoods een extender x2 gebruiken van de 3de generatie... Omdat deze zodanig goed zouden zijn "dat je amper merkt dat er nog een stukje glas tussen zit" naar eigen zeggen althans...
Ik heb me altijd laten wijsmaken zo iets nooit te doen maar iemand als Frits zal wel weten waar hij over spreekt...
Anyway, i'm all confused right now.
Wat is volgens jullie de beste keuze???
Beiden achteraf aangevuld met de
Comment