Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-270 voor Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron 18-270 voor Canon

Beste,

ben op zoek naar een Goede Allround Lens voor men canon (60D) ,
    welke van de 2 tamrons is de betere of zijn er nog andere goede lenzen die evengoed zijn voor ongeveer zelfde prijsklasse ? (merk maakt niet uit)

Tamron 18-270 f3.5-6.3 DI II VC LD CAN : 399euro

Tamron 18-250 F3.5-6.3 IF Di-II LD Ca : 369 euro

groeten

Re: Tamron 18-270 voor Canon

Duitser?

Comment

?????

Comment

Is de nieuwe niet een stuk lichter in gewicht. Dacht dat dit het grote nadeel was van de lens:
        Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

Maar 2 lenzen is beter dan 1.
        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Comment

Uiteraard schroef je er op wat je zelf belieft. Maar als kwaliteit niet de hoogste prioriteit
          heeft:
          waarom dan zo'n mooie en goede camera?
          Voorzie een derderangs oudje als de 350D, voor een 150 euro al tweedehands te vinden,
          van een ietwat propere lens en je schiet er mooiere en betere prenten mee dan met een
          60D met een 18-270.
          Bij zo'n 60D zoek je toch een lens voor de allerbeste resultaten, om er het allermooiste
          mee te bereiken, om eventueel het onderste uit de kan te halen.
          Waarom dan? Het is maar een vraag, hoor, omdat ik het niet zo goed begrijp, denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            ...............
            Voorzie een derderangs oudje als de 350D, voor een 150 euro al tweedehands te vinden,
            van een ietwat propere lens en je schiet er mooiere en betere prenten mee dan met een
            60D met een 18-270.
            mee eens.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wat vinden jullie dan een goede lens voor de 60D ?

groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeffreyke Bekijk bericht

groeten
                De 17-55mm 2.8f IS USM van canon..geen "L" lens maar zeker zo scherp.
                De 55-250IS

grtz

Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

oke bedankt voor de info ...
                  heb reeds een 50mm 1.4 van canon ...
                  iemand nog goede allrounds ?

Comment

Maar 2 sterren voor beeldkwaliteit zoals de Tamron, dat kan niet goed zijn, ik kijk pas vanaf 3 of 3,5 sterren

Er zijn genoeg betaalbare lenzen die dit halen, w.o. kitlenzen, maar zelden een superzoom

Deze testen zeggen doorgaans niet veel over kleurweergave en contrast, hierin zijn L-lenzen of de duurdere EF-S lenzen beter

De EF-S 15-85 bv geeft je een voldoende groothoek om geen UWA te moeten kopen, en 85 mm is al een goede tele
                    Koop daarbij later een EF 70-200 f:4 (al dan niet met IS) en je zal niet piekeren over je beeldkwaliteit of focussnelheid

Grotere lichtsterkten lopen snel in de papieren, vooral bij zooms, maar misschien kan je hiervoor een prime zoeken

Comment

oke die 15-85 lijkt me wel leuk ,
                      de 70-200 begint te hoog bij 70 denk ik zo ...

grtz

Comment

de 70-200 begint te hoog bij 70 denk ik zo ...

grtz
                        Ik denk dat niet.
                        Het is een telelens en dekt niet alles af, voor groothoek heb je andere...

Comment

groeten
                          Het lijstje van mod LesC eens bekijken. Alles begerenswaardig en top. Verder hangt het
                          natuurlijk een beetje af hoeveel geld je wilt besteden en wat je juist wilt fotograferen.
                          In plaats van die 15-85 als allround lens lijkt me de 17-55 2.8 IS toch beter.
                          Je kunt er nog een 10-22 UWA bij kopen voor als het echt breed moet.
                          Dan heb je dat kwartet 70-200 lensen. Gaande van 4.0 met en zonder IS en de 2.8 met
                          en zonder IS. Voor elk wat wils.
                          Voor portretten is een 85 1.8 een fraaie lens, die trouwens ook nog goed te gebruiken
                          is voor optredens en dergelijke in slecht verlichte zalen.
                          Om nog maar te zwijgen van een deftige macro-lens, zoals de 100 2.8 usm.
                          Je 60D zal al deze lenzen omhelzen als trouwe vriendjes en zijn dank betonen met fraaie
                          plaatjes, passie en veel plezier. Maar of je van je vrouw hetzelfde kan zeggen...

Comment

Beste,

ben op zoek naar een Goede Allround Lens voor men canon (60D) ,
                            welke van de 2 tamrons is de betere of zijn er nog andere goede lenzen die evengoed zijn voor ongeveer zelfde prijsklasse ? (merk maakt niet uit)

Tamron 18-270 f3.5-6.3 DI II VC LD CAN : 399euro

Tamron 18-250 F3.5-6.3 IF Di-II LD Ca : 369 euro

groeten
                            Ik zou geen van beide nemen. Meestal, zijn dit soort lensen (dus veel verschil tussen de kleinste en de grootste waarde) kwalitatief gezien niet de beste lensen. Al komt die 18-270 van Tamron best goed uit de reviews.

Comment

Ik heb de 17-55 gehad op mijn 7D, en dat was een grandioos stukje glas
                              (Spijtig genoeg gesneuveld na 6 weken, door onachtzaamheid mijn kant; te lezen hier)

De 15-85 heb ik in kit aangekocht bij mijn 7D en moet zeggen, zeker niet slecht. 17-55 is beter, maar ook duurder.

Mijn verzameling is momenteel dit : 15-85mm , 50mm 1.4, 70-200L 2.8 II, 100L macro. De 15-85 vervang ik ooit nog terug door de 17-55, en de 100-400 haal ik vermoedelijk tegen de zomer ook in huis.

Met beide objectieven (15-85 en 17-55) zit je boven budget, maar goed glas kost nu eenmaal wel meer.

Ik weet niet of de 17-85 iets is, maar die zit wel ongeveer in je budget.En daar zijn hier ook wel wat gebruikers van.

De Tamron's zijn volgens mij goed als een reisobjectief, als je niet wil switchen en een groot zoombereik wil.
                              Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Working...
                              X