Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens

Hey,

Ik ben er (ongeveer) uit, het zal waarschijnlijk de Nikon D3100 worden, lijkt me ruim voldoende om een beginneling even zoet te houden. Maar nu : welke lens is hiervoor het best ? Ik zal voornamelijk mijn dochter van 4j fotograferen. Zoals elke 4-jarige, zit die niet stil, bovendien zal ik zeker de helft van de foto's binnen nemen dus graag een lichtsterke lens. Ik weet al dat er in de D3100 geen stabilisatiemotor ziet dus ga ik ervan uit dat ik een bepaald soort lens moet hebben. Ik ben een complete leek (voorlopig) dus graag jullie advies.
    Thx.

Re: Welke lens

Nikkor AF-S 50mm f/1.4G of Nikkor AF-S DX 17-55mm f/2.8G IF ED

YMMV,
    Nerdi
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Ik ben (helaas of niet) niet op de hoogte van wat er bij Nikon nu op de markt is. Maar lichtsterk en met een beetje zoom is zeker geen overbodige luxe om een rondhuppelende 4-jarige mee op de foto te krijgen.
      Ik ben ervan overtuigd dat er hier meer als voldoende Nikon-kenners zijn om jou wat tips te geven.

greetz,
      Bart
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Lensjes van 1200€ zijn helaas niet aan mij besteed.

Comment

Ik zou zeggen, neem er de kitlens bij voor de landschapjes en een Tamron 28-75/2.8 voor de kinderfoto's (en andere foto's bij weinig licht en zonder flitser).
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Nikkor AF-S 50mm f/1.4G of Nikkor AF-S DX 17-55mm f/2.8G IF ED

YMMV,
            Nerdi
            volledig mee eens!
            Ik zou niets anders voorstellen de 50 mm 1,4 is inderdaad een echte super lens en betaalbaar , zit er niet mee in dat je niet kan zoomen, in de plaats krijg je topkwaliteit.