Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens

Hey,

Ik ben er (ongeveer) uit, het zal waarschijnlijk de Nikon D3100 worden, lijkt me ruim voldoende om een beginneling even zoet te houden. Maar nu : welke lens is hiervoor het best ? Ik zal voornamelijk mijn dochter van 4j fotograferen. Zoals elke 4-jarige, zit die niet stil, bovendien zal ik zeker de helft van de foto's binnen nemen dus graag een lichtsterke lens. Ik weet al dat er in de D3100 geen stabilisatiemotor ziet dus ga ik ervan uit dat ik een bepaald soort lens moet hebben. Ik ben een complete leek (voorlopig) dus graag jullie advies.
    Thx.

Re: Welke lens

Nikkor AF-S 50mm f/1.4G of Nikkor AF-S DX 17-55mm f/2.8G IF ED

YMMV,
    Nerdi
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Ik ben (helaas of niet) niet op de hoogte van wat er bij Nikon nu op de markt is. Maar lichtsterk en met een beetje zoom is zeker geen overbodige luxe om een rondhuppelende 4-jarige mee op de foto te krijgen.
      Ik ben ervan overtuigd dat er hier meer als voldoende Nikon-kenners zijn om jou wat tips te geven.

greetz,
      Bart
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Lensjes van 1200€ zijn helaas niet aan mij besteed.

Comment

Ik zou zeggen, neem er de kitlens bij voor de landschapjes en een Tamron 28-75/2.8 voor de kinderfoto's (en andere foto's bij weinig licht en zonder flitser).
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Nikkor AF-S 50mm f/1.4G of Nikkor AF-S DX 17-55mm f/2.8G IF ED

YMMV,
            Nerdi
            volledig mee eens!
            Ik zou niets anders voorstellen de 50 mm 1,4 is inderdaad een echte super lens en betaalbaar , zit er niet mee in dat je niet kan zoomen, in de plaats krijg je topkwaliteit.
            en als je al iets meer over hebt is de 17-55/ 2,8 een super alternatief , beiden snelle lenzen en top van kwaliteit
            Last edited by Crispyn; 17 januari 2011, 13:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
              volledig mee eens!
              Ik zou niets anders voorstellen de 50 mm 1,4 is inderdaad een echte super lens en betaalbaar , zit er niet mee in dat je niet kan zoomen, in de plaats krijg je topkwaliteit.
              en als je al iets meer over hebt is de 17-55/ 2,8 een super alternatief , beiden snelle lenzen en top van kwaliteit
              niet mee eens... de 50mm is een halve portretlens, en daarvoor moet je al wat afstand nemen op een D3100, die afstand binnen in huis is niet altijd aanwezig...

een 35mm F1.8 lensje is hier veel handiger en beter... trouwens goedkoper!
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Een Sigma 17-50/2.8 is zelfs nog beter dan de Nikkor 17-55/2.8 voor de helft vd prijs. Wil je meer bereik dan is een Tamron 70-200/2.8 een heel goede lens.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Schroef een Tamron 17-50 mm/f2.8 objectief op de Nikon D3100 en je kunt vanaf groothoek tot licht tele uit de voeten, en dat alles op een lichtsterke manier.
                  Kost je nieuw tussen de 300-350 Euro, en dat is toch iets prettiger geprijsd dan 1200 Euro voor de Nikkor 17-55 mm/f2.8. Heb je die super bouwkwaliteit van de Nikkor niet nodig, kies dan de Tamron...normale bouwkwaliteit en heel goede optische eigenschappen
                  Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Working...
                  X