Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

all round lens 18-270

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• all round lens 18-270

Beste,
    Ik zou graag een all round lens aanschaffen. Bij vandenborre krijg ik voor 409 € een TAMRON 18-270 mm f3,5-63 DII VC LD voor een nikon toestel.
    Is dit een goede keuze, graag feed back
    Alvast bedankt
    groeten
    Chris

Re: all round lens 18-270

Ik lees hier vaak dat in deze range de Nikon 18-200 VR beter is, snellere AF, beter glas.

Comment

dank u voor de snelle reactie, maar 749 € (prijs bij vandenborre voor een nikon 18-200 VR) wil ik nu ook niet spenderen en in tweedehands vind ik deze ook niet
      groeten
      Chris

Comment

Hoi,

als je op verschillende reviews sites kijkt zie je dat deze zeker zo goed is als de Nikon 18 -200 VR.

Ik heb de lens al een jaar of twee en gebruik hem vooral als vakantielens.

Ik heb de lens eens gebruikt bij weinig licht, een colega had de 18-200.
        Beide hadden we problemen met de focus. Ik had wel de indruk dat ik er minder last van had.

Voor portretfotografie zou ik de lens niet gebruiken,

Een paar voorbeelden vind je hier
        mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cvercamp Bekijk bericht
          dank u voor de snelle reactie, maar 749 € (prijs bij vandenborre voor een nikon 18-200 VR) wil ik nu ook niet spenderen en in tweedehands vind ik deze ook niet
          groeten
          Chris
          Konijnenberg, digicamshop, zijn goedkoper.
          2de hands komt ze ook hier regelmatig langs.

Comment

Hallo,

ik vind die Tamron bij Vandenborre.be niet voor die prijs, wel voor 499€.
            De Nikon 18/200 VRII vind ik bij Foto Rubens voor 559€.
            Dan kocht ik de Nikon
            Je vind de eerste versie van de Nikon geregeld tweedehands voor 350 a 400€ op
            2dehands en Marktplaats en hier natuurlijk.

grtjs Jozef
            D800 en een goed glasservies

Comment

Ik heb de prijs van konijnenberg voorgelegd bij vandenborre, en zij herleiden hun prijs van 499 naar 409 €. Daar vandenborre in mijn buurt is, zou ik voor deze kiezen. Ik heb geen ervaring met konijnenberg.
              Bedankt voor de reactie.
              mvg
              Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                Hoi,

als je op verschillende reviews sites kijkt zie je dat deze zeker zo goed is als de Nikon 18 -200 VR.

Ik heb de lens al een jaar of twee en gebruik hem vooral als vakantielens.

Ik heb de lens eens gebruikt bij weinig licht, een colega had de 18-200.
                Beide hadden we problemen met de focus. Ik had wel de indruk dat ik er minder last van had.

Voor portretfotografie zou ik de lens niet gebruiken,

Een paar voorbeelden vind je hier
                mvg
                De Nikon is wel degelijk beter dan de Tamron ik heb het verschil al zelf gezien...de Nikon is scherper daar de Tamron softer is van foto...plus ik vind de kleuren niet zo mooi van de tamron als van de Nikon...ik zou zeker wat meer spenderen en de Nikon kopen.

Grtz

Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik heb de Tamron 18-270 al 2 keer gekocht, de eerste was gestolen en heb bij aankoop van een nieuwe dslr (D90) onmiddelijk terug de Tamron aangeschaft omdat ik ze goed vind. Het is een ideale reiscompagnon. Laat je niet overhalen door Nikonians, de Tamron is zeker even goed dan de Nikon, ik heb ook de Nikon een tijdje geprobeerd.
                  Mijn broer is een Nikonian en lachte me ook uit, we hebben dan eens een tweetal weken van objectief gewisseld en hij heeft moeten toegeven dat hij spijt had dat hij meer betaald heeft voor de Nikon.

Het enige nadeel na 2 jaar gebruik is de beperkte bruikbaarheid in (hele) slechte lichtomstandigheden. Dan heb je wel last van de trage autofocus. Je hebt ook wat last van barrel distortion in de verste bereikzones, maar dat is te vergelijken met de Nikon en elk -compromis- objectief.

Ik had hiervoor een 18-55 en 55-200 combinatie, en die combo had ietsje minder last van tonvorming, maar al bij al is de Tamron gewoon gemakkelijker. Laatst deed ik de tour bij de verenigde naties bvb in NY. Mijn tas mocht niet mee, maar toestel wel. Dan heb je wel je volledige bereik mee anders is het kiezen...

Ter info de prijzen zakken van de Tamron, want er is een nieuwe versie op de markt. De nieuwe met piezo motor is ietsje sneller, maar vooral kleiner.

Ik kocht mijn objectief bij Foto Koch en kreeg er een gratis Tamron filter bij, 5 jaar garantie en een tamron snuittas voor 399. De prijzen hier waren toen rond de 499.

Veel succes ermee.
                  Last edited by grootmogol; 4 januari 2011, 10:00.

Comment

Is het nadeel ook niet het gewicht van de lens.
                    Ik dacht dat Tamron net een nieuwe 18-270 heeft uitgebracht die veel lichter is en dus praktischer om overal mee naar toe te nemen.
                    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                      Ik heb de Tamron 18-270 al 2 keer gekocht, de eerste was gestolen en heb bij aankoop van een nieuwe dslr (D90) onmiddelijk terug de Tamron aangeschaft omdat ik ze goed vind. Het is een ideale reiscompagnon. Laat je niet overhalen door Nikonians, de Tamron is zeker even goed dan de Nikon, ik heb ook de Nikon een tijdje geprobeerd.
                      Mijn broer is een Nikonian en lachte me ook uit, we hebben dan eens een tweetal weken van objectief gewisseld en hij heeft moeten toegeven dat hij spijt had dat hij meer betaald heeft voor de Nikon.

Het enige nadeel na 2 jaar gebruik is de beperkte bruikbaarheid in (hele) slechte lichtomstandigheden. Dan heb je wel last van de trage autofocus. Je hebt ook wat last van barrel distortion in de verste bereikzones, maar dat is te vergelijken met de Nikon en elk -compromis- objectief.

Ik had hiervoor een 18-55 en 55-200 combinatie, en die combo had ietsje minder last van tonvorming, maar al bij al is de Tamron gewoon gemakkelijker. Laatst deed ik de tour bij de verenigde naties bvb in NY. Mijn tas mocht niet mee, maar toestel wel. Dan heb je wel je volledige bereik mee anders is het kiezen...

Ter info de prijzen zakken van de Tamron, want er is een nieuwe versie op de markt. De nieuwe met piezo motor is ietsje sneller, maar vooral kleiner.

Ik kocht mijn objectief bij Foto Koch en kreeg er een gratis Tamron filter bij, 5 jaar garantie en een tamron snuittas voor 399. De prijzen hier waren toen rond de 499.

Veel succes ermee.
                      Denk dat jij een bril nodig hebt maar ik heb ze ook alletwee gehad en de Nikon is zeker de betere...zeker scherper dan de Tamron....by the way ik ben geen Nikonians of hoe gij dat noemt...als ge mijn handtekening ziet dan kun je zien dat ik ook een Tamron en Tokina bezit...ik koop wat goed is en geef mensen goede raad. Maar dan beslist nog iemand wat hij zelf doet. Dus voor mensen te verwijten dat ze maar één merk goed vinden lees eerst eens verder.

Gegroet

Templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

[QUOTE]
                        Oorspronkelijk geplaatst door cvercamp Bekijk bericht
                        groeten
                        Chris[/QUOTE
                        ]

Bij kamera express 549euro dat komt toch al in de buurt

Comment

en jammer hoe iemand zich weer ten onrechte gevizeerd voelt door neutrale commentaar van iemand anders. Hier komt de topicstarter niets verder mee, ik gaf ook gewoon mijn ervaring.
                          Ik heb ook een Nikorr 50 mm prime en een 18-55...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                            en jammer hoe iemand zich weer ten onrechte gevizeerd voelt door neutrale commentaar van iemand anders. Hier komt de topicstarter niets verder mee, ik gaf ook gewoon mijn ervaring.
                            Ik heb ook een Nikorr 50 mm prime en een 18-55...
                            Ik voel me zeker niet gevizeerd maar kan er alleen niet tegen dat iemand me een Nikoniaan noemt omdat ik toevallig met een D90 werk....heb ook al canon en panasonic gehad en was daar ook tevreden over....

Het gaat er maar over dat een Tamron 18-270nieuwe versie geen slechte lens is dat zeg ik ook niet.

Maar mijn ervaring is dat de Nikon scherper en minder soft is...plus iets lichtsterker.

Even goede vrienden

grtz

Templar

Comment

ik kan me niet herinneren jou (persoonlijk) ooit iets genoemd te hebben? Bij deze mijn laatste reactie hierop.

Comment

Working...
                              X