Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleconverter of "goedkope" telelens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Teleconverter of "goedkope" telelens

Ik heb momenteel de Nikon 70-200 vr II als grootste lens en wil graag nog meer bereik. Gezien het sporadische gebruik ben ik niet van plan daar heel veel geld (bvb Nikon 200-400 of 400 prime) voor te geven en dus lijkt een teleconverter zoals de TC17 of de nieuwe TC20 een mooie compromis-oplossing. Dit wordt echter afgeraden vanwege het inboeten van kwaliteit maar dit meestal door mensen die er geen reële ervaring mee hebben. Zijn er gebruikers deze ervaring wel hebben en die eventueel kunnen vergelijken met goedkope telelenzen (Sigma, Tamron,...)?

Re: Teleconverter of "goedkope" telelens

Op goede optiek kan een extender 1,4 zonder probleem, ik gebruik een extender op de
    135 mm F2 of de 70 200 F2,8 en op de 300mm F4 en bij alle drie is het perfect bruikbaar.
    Alleen wel opletten bij de 70-200 dat je de extender gebruikt op het 200 mm gedeelte wat overigens zeer logisch is, bij mij was het verlies op 70 mm zeer zichtbaar.

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Bedankt voor de reactie.
      Over de TC14 lees ik vooral dat het nogal meevalt maar over de 17 en 20 wordt meestal afgeraden. De nieuwe TC20 III zou heel wat beter moeten zijn maar de reviews die ik op het web vind gaan alle kanten uit. Vandaar dat ik twijfel en een grote telelens van een goedkoper merk overweeg. Concreet blijft mijn vraag wat optisch de beste kwaliteit is, mijn 70-200 met TC17, TC20 III of een telelens met een bereik tot 400mm of meer van een schappelijke prijs (max. €1000, eventueel 2de hands)?

Comment

Hallo

Ik heb een 70-200 VR maar daar gebruik ik geen tc 1.7 of 2.0 op.
        Enkel een tc 1.4.

Als tele heb ik altijd iets anders gebruikt.
        nu de nikon 300mm f4 af-s met tc 1.4 en heb nog een sigma 80-400 OS.

Je mag altijd eens langskomen de sigma 80-400 OS doe ik weg voor een zeer mooi prijsje.

Misschien staat deze jou aan, je kan terwijl ook eens het verschil zien met een nikon 300mm f4 maar deze wordt niet verkocht.

Groeten Davy
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

De combinatie van de 70-200mm VRII in combinatie met de nieuwe 2x versie III converter levert goede resultaten op. Helaas kan ik de test hieronder niet herhalen (de kroeg hier tegenover heeft een ander uithangbord en ik heb geen 80-400 meer).
          Beide voorbeelden zijn genomen op 400mm f/7.1, de eerste met de 80-400VR, de 2e met de nieuwe VR II lens in combinatie met de oude AF-i 2x converter.
          Album voor full size crops: http://robspanjaart.smugmug.com/Lens...77682930_p4pSK

80-400 VR:

70-200VRII met AF-i converter:
          Last edited by Spanjaart; 4 januari 2011, 21:33.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Bedankt voor het plaatsen van de voorbeeldfoto's. Dit maakt het heel wat duidelijker. Uw test toont dat het verschil slechts klein is en als ik er rekening mee hou dat het hier gaat tussen een "betere" Nikon 80-400 en een "oude" TC20 dan moet ik concluderen dat een nieuwe TC20 III in mijn geval de beste keuze zal zijn, kwalitatief ok en bovendien een behoorlijke gewichts en plaatsbesparing in mijn fototas en portefeuille.

Comment

Working...
            X