Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 100-300mm f/4 APO EX IF HSM NIKON

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 100-300mm f/4 APO EX IF HSM NIKON

Is der iemand die ervaring heeft met deze lens
    op een Nikon toestel.
    Sigma 100-300mm f/4 APO EX IF HSM
    Is het mogelijk om met deze lens uit de hand te gebruiken.
    Vertel me waar ik eventueel moet op letten.

Re: Sigma 100-300mm f/4 APO EX IF HSM NIKON

De zoekfunctie geeft 778 resultaten bij het ingeven van "100-300 sigma".
    Dit is er eentje van:
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

En hier allemaal:

Je vraag zal er zeker beantwoord worden maar dan moet je wel eerst een beetje lezen

Comment

Niet gehad, wel gebruikt...

Uit de hand mee te werken...ja hoor, prima...maar het is geen klein objectief...dus soms zal een statief of monopod wel fijn zijn.

Waar op letten? Vooral op front- en backfocus...en overall softness...blijkt sporadisch voor te komen...verder is het een zeer degelijk gebouwd objectief, dus gewoon zien dat hij er nog goed uit ziet.
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Heb er eentje gehad, en tevreden van geweest, maar gebruikte deze bijna altijd op 300mm en heb deze verkocht en een tweedehands nikon 300mm f4 AF gekocht.
        Ook nog redelijk indien gebruikt met de sigma 1.4 extender.
        j.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

Comment

Daar heb ik ook bij stil gestaan, maar als ik door de veldwegen wandel ben ik bang dat de 300mm eens teveel kan zijn bij het passeren van een kasteelhoeve of om welk ander gebouw. De lens komt op een D300s.

Comment

Daar heb ik een 80-200 voor :-)

j.
            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
            Nikon stuff

Comment

Heerlijk gezegd, ik weet het niet meer.
              Ben bij die lens gekomen voor de millimeters en de vaste f4, en dan wat je der van leest.
              De prijs speelt ook een rol en dan de 2de hands van nikon 70-200 f2.8 is een mooie optiek maar 12OO€ betalen en morgen gaat ze niet meer wat dan.
              Ik denk dat de herstelling van zo een lens ook niet met 25€ van de baan is.
              Ben graag een beetje gerust in mijn investering.

Comment

Als je reviews gelezen hebt, dan weet je dat deze Sigma zeker niet moet onderdoen voor de Nikkor 300/ f4, noch qua scherpte, noch qua bouw. Ik gebruik ze op een D700 naar alle tevredenheid. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ze niet alle dagen gebruik, omdat mijn 24-70 2.8 er ahw op 'vastgeroest' zit. Ik heb ook veel gelezen en gezocht naar gebruikerservaringen, en de Sigma kwam er m.i. het beste uit. Zeker voor die prijs (die toch al niet gering is).
                Als het zoombereik belangrijk is, hoor ik ook veel goeds vertellen over de NIkkor 70-300, iets minder lichtsterk, maar mét VR, en dat is toch ook meegenomen, evenals de prijs.
                Het hangt er allemaal van af wat je ermee wil gaan doen natuurlijk. In het geval van intensief gebruik zou ik toch zeker belang hechten aan de bouwkwaliteit hoor. En dan moet je ze gewoon eens gaan 'aanvoelen' in een fotozaak. Je voelt de verschillen zo aan.
                Succes met je zoektocht.

Comment

Ik dank jullie allemaal voor de reactie's en verder heel veel klikjes.
                  Tot een volgend keer.
                  Mvg, NIKONRS

Comment

Working...
                  X