Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwalitatieve allroundlens voor Canon EOS 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kwalitatieve allroundlens voor Canon EOS 40D

Ik beschik over kwalitatief goede lensen voor creatief gebruik op mijn EOS 40D, maar een goede allround lens mankeer ik nog. Ik zou wel opteren voor een ef-s objectief, omdat dan meer groothoek beschikbaar is op mijn crop camera. Kwaliteit primeert boven tele. Mijn voorkeuren:

-Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
    -Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
    -Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM (duurste, deze kan immers niet in bulk gekocht worden, toch niet bij Konijnenberg)
    Jochenvde Photography
    Flickr

Re: Kwalitatieve allroundlens voor Canon EOS 40D

over de 17-85 kan ik me niet uitspreken, geen ervaring mee

DE 17-55 F2.8 is natuurlijk zoals hier al vele malen beschreven een topper die ik in de toekomst zelf ga kopen

Kijk hiervoor ook zeker trouwens naar sigma & tamron, doe maar eens een search op BD en je zal hier voldoende topics omtrent vinden, inclusief eentje dat ik gestart heb
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Als kwaliteit primeert zeker de 17-55mm ... en dan verder aanvullen met de 24-105 ... en dan nog de 70-200mm

17-55 is te weinig allround, maar perfect voor binnen of de tuin.
      24-105 op een crop vind ik aangenaam en makkelijk voor een uitstapje buitenshuis en je wilt maar 1 lens meenemen.
      70-200 dan weer prachtig voor een vogelshow in Pairi Daiza bijvoorbeeld.

Comment

kijk eens naar de Tamron 17-50 f/2.8. Ik heb ze gekocht met gemengde gevoelens, maar t is een superlens.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Bedankt Ik zou liefst een lens kopen van Canon zelf, heb ik altijd gedaan. De kwaliteit is gewoon beter. Dus die 17-55 zou kwalitatief goed zijn? Is de 17-85 even goed, of moet je door het iets verdere zoombereik kwaliteit inleveren? En hoe zit het bij de 15-85?
          Jochenvde Photography
          Flickr

Comment

17-85 zou ik links laten liggen. Je vraagt om een kwaliteitsobjectief. Dan komt bij mij als eerste op de 17-55 IS. De 17-40 is ook een optie, vooral als je plannen hebt om over te stappen naar FF.

17-85 zie ik meer als kitlens met paar mm meer. De 15-85 is toch al weer stukje beter dan de 17-85. Persoonlijk vind ik de 17-55 met kop en schouders uitsteken boven deze twee ;-)

Comment

Ok. Da's wel duidelijk denk ik, en kwaliteit is nog steeds belangijker dan het zoombereik. Ik wil gewoon een deftige lens die ik voor algemene zaken als feesten, uitstappen, landschappen enz... kan inzetten, zonder aan kwaliteit te verliezen. Ik denk dat ik dus voor de 17-55 ga gaan. Geen L glas, mits ik toch niet ga overschakelen op FF.

Bedankt iedereen
              Jochenvde Photography
              Flickr

Comment

blijven er dus maar twee over :

indien je echt over een groothoek wil beschikken : 17-55 IS 2.8
                indien je een echte alrounder wil met minder groothoek : 24-105L IS

(indien je dus bij canon wil blijven)
                Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Mijn 2 vrienden hebben een 40D en hebben maar 2 lenzen, ze kochten op mijn aanraden een Tamron 17-50 f2.8 + Canon 55-250 IS.
                  Zelf nog gehad, de beste prijs/kwaliteit, beiden zeer scherpe lenzen, groothoek + super telebereik, beiden lage prijs, meer moet dat niet zijn

Ik verkocht beiden wegens overstap op FF (de EF-S 17-55 f2.8 IS heb ik ook nog aan goede 2e handsprijs gehad, maakte minder lawaai dan de Tamron bij scherpstellen, maar de IS was niet nodig tot slechts 55mm). Eigenlijk was de Tamron meer dan voldoende en je kan nog iets anders kopen voor het prijsverschil!
                  Last edited by CanonYouCan; 29 december 2010, 13:33.

Comment

Zelf ben ik overgeschakeld van een EF 28-105 II op een Tamron 28-75 en het verschil is enorm.
                    Canon 550D; TokTok, TamTam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                      Ik beschik over kwalitatief goede lensen voor creatief gebruik op mijn EOS 40D, maar een goede allround lens mankeer ik nog. )
                      Aangezien je reeds kwalitatief goede lenzen bezit, zou ik voor de 15-85 gaan, die is kwalitatief beter dan de 17-85 (die niet slecht was toen ik ze op mijn 400D als allround gebruikte), en betaalbaarder dan de 17-55, plus ze heeft een groter bereik, wat bij allround toch belangrijk is.

Comment

Bedankt Ik zou liefst een lens kopen van Canon zelf, heb ik altijd gedaan. De kwaliteit is gewoon beter.
                        De laatste tijd hebben zowel Tamron als Sigma gewoon het tegendeel bewezen.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                          indien je een echte alrounder wil met minder groothoek : 24-105L IS
                          Geen groothoek & geen tele, hoezo allround........

Comment

. Mijn voorkeuren:

-Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
                            dit is een problematische lens
                            comm error (ja ik gebruik ook een 40d)
                            wegens slechte contacten binnenin
                            als je ze dan binnenbrengt bij canon (buiten waarborg, ik weet niet wat het is met canon maar bij mij gaat het net buiten waarborg heel dikwijls verkeerd ... bestudeerde beperkte levenstermijn ?) krijg je alle mogelijke onzin te horen over zaken die "moeten vervangen worden" terwijl het in de praktijk gewoon om een slecht contact van 1 van de lintconnectoren in de lens gaat ... als eindegebruiken kan je dit niet controleren en moet je maar de onzin van de hersteller geloven (die dit handig misbruikt ...)

kwalitatief kan ik van die lens niet echt klagen
                            tja, ze kan natuurlijk niet raken aan mijn 50mm 1.2 ...

tropische groet
                            Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

Comment

Iedereen bedankt voor het reageren

Hoewel ik eerst dacht voor de EF-s 17-55 te gaan, ben ik toch van gedacht veranderd. Omdat deze duurzamer en goedkoper is, ga ik vastberaden voor de EF 17-40L. Oké, deze is niet zo lichtsterk en heeft minder groothoek op een cropcamera, maar daar kan de duurzaamheid/bouwkwaliteit niet tegen op. Bovendien heeft deze een max. brandpuntafstand van 64mm op mijn 40D, meer tele dan de 17-55. En als ik echt meer groothoek wil, heb ik nog steeds mijn 10-22mm.
                              Jochenvde Photography
                              Flickr

Comment

Working...
                              X