Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Wat is buiten de scherpstelmotor het verschil tussen de Sigma 24-70 f2.8 EX DG macro en de Sigma 24-70 f2.8 IF EX DG HSM. Bij Art & Craft kost de eerste 519 euro en de tweede 839 euro.
Interne zoom is het tweede verschil...optisch design daarmee ook iets anders...
Optisch zit er weinig tussen de twee (en persoonlijk vind ik dit de minst goede lichtsterke standaardzoom, op basis van mijn ervaring met mijn oude non HSM versie).
Interne zoom is het tweede verschil...optisch design daarmee ook iets anders...
Optisch zit er weinig tussen de twee (en persoonlijk vind ik dit de minst goede lichtsterke standaardzoom, op basis van mijn ervaring met mijn oude non HSM versie).
Ik heb juist op pixelpeeper wat fotos bekeken van de Sigma 24-70 en ze overtuigen mij ook niet echt.Ik heb de indruk dat de Tamron 28-75 f2.8 een betere keuze zou zijn .
Ik heb juist op pixelpeeper wat fotos bekeken van de Sigma 24-70 en ze overtuigen mij ook niet echt.Ik heb de indruk dat de Tamron 28-75 f2.8 een betere keuze zou zijn .
mvg Yves.
Uit mijn praktijk kan ik enkel een volmondig ja antwoorden...
Mijn ervaring Sigma...op f2.8...niet scherp, veel CA, veel ghosting...
Mijn ervaring Tamron op f2.8...scherp (nog niet optimaal, maar wel zeer acceptabel), geen ghosting, minder CA.
ik heb de laatste "oude" versie gehad en heb nu de HSM versie, ik vind toch dat er wel verschil zit tussen de twee.
AF snelheid ervaar ik als sneller en de scherpte op f2.8 is ook beter , nog niet zo goed als de Nikkor maar hij kost dan ook amper meer dan de helft.
Ik heb wel een nieuw gekregen van Sigma nadat het twee keer binnengeweest was (AF probleem en daarna overstraling)
Zoals dus altijd bij Sigma; testen voor aankoop
Die Tamron 28/70 is blijkbaar heel goed maar ik vind op een crop 28mm echt niet wijd genoeg (24 is al wat weinig)
Comment