Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteitslens voor mijn nieuwe 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwaliteitslens voor mijn nieuwe 7D

    Beste BD-forumleden,

    Vorige week heb ik de stap gezet en van mijn 450D overgeschakeld naar de 7D.
    Tot nu toe niets anders dan lof over dit toestel.

    Ik bezit op heden volgende lenzen:

    Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC
    Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC LD
    Canon 50mm f/1.8 II


    nu zou ik mezelf een nieuwe kwalitatief goede lens willen aanschaffen die de 7D alle eer aandoet (op welk vlak kan ik me verbeteren?)
    Voornamelijk neem ik foto's van mijn 3 kids (actie en portret) en op vakantie (landschap,etc..) (trek volgend jaar naar Noorwegen)

    Mijn budget ligt rond de 1000€.
    Ik heb hier al honderden topics gelezen en zie het bos door de bomen niet meer
    Na het lezen van één topic gaat mijn voorkeur naar die lens maar in een ander topic lees ik weer negatieve ervaringen over die welbepaalde lens, etc... alé jullie begrijpen wel wat ik wil bedoelen

    De 2 objectieven waarnaar mijn voorkeur gaat zijn de :

    Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM
    Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM


    Welke raden jullie mij aan en waarom... het moet niet één van bovenstaande zijn maar na al het lezen gaat mijn voorkeur uit naar de 70-200mm van Canon.(gut feeling)

    alvast bedankt voor de hulp
    Canon EOS 7D met Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC, Canon 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon 50mm f/1.8 II, Canon 70-200mm f2.8 L USM

  • #2
    Re: Kwaliteitslens voor mijn nieuwe 7D

    Aangezien je al de Sigma hebt in het 18-55mm-f2.8-genre en je telelens een zeer onlichtsterke Tamron zoom is, lijkt het mij voor de hand liggend om voor de 70-200 f2.8 te gaan.

    Daarmee ga je het meeste positieve verschil zien in je foto's.

    Alles hangt inderdaad ook beetje af van wat je graag fotografeert natuurlijk.

    Landschap? -> ultrabreedhoek kopen
    Straatfotografie -> Sigma is voldoende. Of.... kleine lichtsterke prime bijkopen.
    Portret/sport? -> de Canon 70-200mm f2.8

    De Tamron is wel een goeie reislens natuurlijk, als je licht en eenvoudig gepakt wil gaan.

    Comment


    • #3
      Re: Kwaliteitslens voor mijn nieuwe 7D

      Oorspronkelijk geplaatst door Split-Second Bekijk bericht
      Welke raden jullie mij aan en waarom... het moet niet één van bovenstaande zijn maar na al het lezen gaat mijn voorkeur uit naar de 70-200mm van Canon.(gut feeling)
      ga er dan maar voor. Die lens zal niet teleurstellen.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Kwaliteitslens voor mijn nieuwe 7D

        Zelf vind ik de 70-200 2.8 te zwaar. En gebruik de 70-200 hoofdzakelijk buiten, vandaar dat ik zelf gekozen heb voor de 70-200 f/4 IS. Heb ongeveer een jaar gebruik gemaakt van de 17-40 die absoluut goed is, aangezien ik geen plannen heb voor FF ben ik overgestapt naar de 17-55 die net weer beter presteert als de 17-40.

        Comment


        • #5
          Re: Kwaliteitslens voor mijn nieuwe 7D

          Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
          Zelf vind ik de 70-200 2.8 te zwaar. En gebruik de 70-200 hoofdzakelijk buiten, vandaar dat ik zelf gekozen heb voor de 70-200 f/4 IS.
          Heb ik ook al meerdere malen gelezen dat het gewicht van de 2.8 na een tijd gaat tegensteken en dat de f/4 ook scherper ("center" op f/4) zou zijn als de 2.8 (op f/4)....
          Zijn de prestaties van de f/4 buiten bij een grijze dag of in een bos nog steeds goed ?
          Ik kan nu met die 7D wel al hoger in ISO (zonder dat het stoort) als de 450D en nadien met lightroom 3.3 de ruis wat wegwerken...

          Moeilijke keuze, moeilijke keuze.....
          Last edited by Split-Second; 28 maart 2011, 17:03.
          Canon EOS 7D met Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC, Canon 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon 50mm f/1.8 II, Canon 70-200mm f2.8 L USM

          Comment


          • #6
            Re: Kwaliteitslens voor mijn nieuwe 7D

            Kijk ook eens naar de 24-105. Heerlijke allround lens!
            | Mijn nieuwe website met foto's |

            Comment


            • #7
              Re: Kwaliteitslens voor mijn nieuwe 7D

              Oorspronkelijk geplaatst door Split-Second Bekijk bericht
              Heb ik ook al meerdere malen gelezen dat het gewicht van de 2.8 na een tijd gaat tegensteken en dat de f/4 ook scherper ("center" op f/4) zou zijn als de 2.8 (op f/4)....
              Zijn de prestaties van de f/4 buiten bij een grijze dag of in een bos nog steeds goed ?
              Ik kan nu met die 7D wel at hoger in ISO (zonder dat het stoort) als de 450D en nadien met lightroom 3.3 de ruis wat wegwerken...

              Moeilijke keuze, moeilijke keuze.....
              Gebruik de 70-200 f/4 IS op een 7D en heb recentelijk in de Zoo hier in Arnhem toch nog goed kunnen schieten zonder dat de ISO echt hoog moest staan.

              Deze is buiten genomen in de Zoo op een grijze winterdag

              Comment


              • #8
                Re: Kwaliteitslens voor mijn nieuwe 7D

                ik heb de 24/105 , zeer goede lens maar een gebrek aan groothoek .Kan wel opgelost worden met CS5 ==> 2 foto's naast elkaar en aan elkaar zetten.

                Comment


                • #9
                  Re: Kwaliteitslens voor mijn nieuwe 7D

                  gezien je huidige lenzen zou ik voor een 70-200 gaan... Dat is zo een veelzijdig bereik en al de Canon 70-200 varianten zijn gewoon top.

                  Budget 1000 € kijken we dus naar de Canon 70-200 f/4 IS of de Canon 70-200 f/2.8.
                  Persoonlijk vind ik het gewicht geen probleem (ik heb de 2.8 IS dus die weegt nog wat meer).

                  Stel jezelf dus de vraag : heb ik 2.8 nodig ja of neen? Ga ik deze lens vaak gebruiken indoor of in minder goede lichtomstandigheden? Als je dat WEL doet, denk ik dat je beter de 2.8 kiest.

                  Volgens de TESTEN is de f/4 IS wat scherper maar dat verschil zie je heus niet op een foto.
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kwaliteitslens voor mijn nieuwe 7D

                    Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                    ik heb de 24/105 , zeer goede lens maar een gebrek aan groothoek .Kan wel opgelost worden met CS5 ==> 2 foto's naast elkaar en aan elkaar zetten.
                    Heb hem ook maar mis de groothoek dus niet echt En volgens mij gaat TS deze ook niet missen aangezien hij zelf naar een 70-200 kijkt.

                    De 24-105 is een goede allround lens die geschikt is voor al de onderwerpen die TS wil vastleggen.... just my 2 cents
                    | Mijn nieuwe website met foto's |

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kwaliteitslens voor mijn nieuwe 7D

                      Mocht ik van jou zijn, ik zou je sigma en tamron verkopen en het geld gebruiken om beide Canon lenzen te financieren. Deze zijn supergoed.

                      Na een tijdje heb ik toch nog de 24-105 bijgekocht omdat ik bij familieuitstapjes niet altijd zin heb om met 2 lenzen te zeulen. De ene keer schoot de ene tekort, de andere keer was het de andere... Meteen een prima excuus voor deze derde kwaliteitslens!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kwaliteitslens voor mijn nieuwe 7D

                        Mensen alvast bedankt voor de leuke reacties, top
                        Zou de 70-200mm ook binnen willen gebruiken voor portret, dus denk ik dat ik best uitkijk naar de 2.8 dan.
                        De 24-105 is dan misschien wel voor later
                        Canon EOS 7D met Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC, Canon 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon 50mm f/1.8 II, Canon 70-200mm f2.8 L USM

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kwaliteitslens voor mijn nieuwe 7D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Split-Second Bekijk bericht
                          Mensen alvast bedankt voor de leuke reacties, top
                          Zou de 70-200mm ook binnen willen gebruiken voor portret, dus denk ik dat ik best uitkijk naar de 2.8 dan.
                          als ik je dan een goede raad nog mag geven : kijk dan echt voor de 2.8 IS... indoor voor portretten kan je die IS echt wel heel goed gebruiken...

                          Tweedehands gaat de 70-200 2.8 IS mkI voor ongeveer 1250 € dus dat is net iets meer dan je budget maar dat zou je je niet beklagen. Met de IS kan ik op 200mm sluitertijd 1/60e halen en dat kan je schudden zonder IS (of je moest een betonnen hand hebben).
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kwaliteitslens voor mijn nieuwe 7D

                            Vrijdag de stap gezet en de Canon 70-200mm f2.8 L USM besteld bij CameraNu.nl (989€)
                            Merkte wel op dat deze op 14dagen tijd al met 73€ gestegen was, maar ja in februari zou er nog een klets (kunnen) bijkomen ivm die aankondiging van Canon.

                            Dus ben in blijde verwachting
                            Canon EOS 7D met Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC, Canon 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon 50mm f/1.8 II, Canon 70-200mm f2.8 L USM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kwaliteitslens voor mijn nieuwe 7D

                              Proficiat! 70-200 is een heel verslavend en veelzijdig bereik
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment

                              Working...
                              X