Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor een Nikon D7000 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens voor een Nikon D7000 ?

Na meer dan een jaar gefotografeerd te hebben met een bridge camera (Nikon Coolpix P90), heb ik de basisprincipes van digitale fotografie min of meer onder de knie, en nu overweeg ik de aankoop van een "echte" DSLR camera.
    Ik zou kiezen voor de Nikon D7000, maar ik vraag mij af welke lens (lenzen) ik daar best bij koop.
    Ik ben geen fanatiekeling, en ben niet van plan om jaarlijks andere lenzen te kopen. Een doordachte keuze bij deze aankoop is dus essentieel.
    Raden jullie mij de Nikon 18-200 VR II aan, of zou ik opteren voor een goedkoper merk (Sigma of Tamron), waar ik misschien 2 lenzen (een basic kitlens + een 70-200 lens) zou kunnen kopen voor de prijs van die Nikon 18-200 VR II ?
    Misschien kunnen jullie mij op basis van jullie adviezen zelfs overtuigen om nog een ander type lens te kopen. Ga gerust uw gang !
    Ervaring is de som van je fouten.
    Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

Re: Welke lens voor een Nikon D7000 ?

beetje afhankelijk van waar je het voor gaat gebruiken natuurlijk...

heb zelf de 18-105 en moet zeggen dat ik daar wel tevreden van ben ..
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
      beetje afhankelijk van waar je het voor gaat gebruiken natuurlijk...

heb zelf de 18-105 en moet zeggen dat ik daar wel tevreden van ben ..
      De lens moet voor mij in eerste instantie dienen voor algemeen gebruik : vakantie, familiefoto's, .... Ik heb nog niet de intentie om mij te gaan verdiepen in een bepaald soort fotografie.
      Ervaring is de som van je fouten.
      Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

Comment

Dit is een courant onderwerp, niet ? Ik kocht dit jaar een Nikon 18-200, specifiek bedoeld voor stadsfotografie, reizen en dergelijke. Dan biedt deze het voordeel dat je niet van objectief moet wisselen én het is een VR-objectief (mijn andere niet). Nadelen zijn de beeldvervorming en de beperkte lichtsterkte in het telebereik. Als je de tests volgt, zijn Sigma en Tamron kwalitatief minder dan de Nikon (maar goedkoper en met een nog groter bereik).
        In andere omstandigheden werk ik dan met andere objectieven die lichtsterker zijn en toelaten om meer met scherptediepte te spelen. Voor mij is die 18-200 een mooi begin en je ondervindt zelf wel of het voldoende is.

Comment

Tja....wederom hetzelfde,als je niet graag van lenzen wisselt dan raad ik je de Nikon 18-200VRII aan. Ik zou starten met de 18-105VR en dan later zien of je meer tele nodig hebt. Indien wel de 70-300VR erbij nemen.
          De 18-105VR is prijs/kwaliteit een zeer goede startlens met nog redelijk wat range.
          Een 18-200VRII kost al direct veel meer en de beeldkwaliteit is minder t.o.v.de 18-105VR

Ik betrap me er eigenlijk op dat ik weinig foto's neem verder dan 105mm...dan bedoel ik wel de gewone vakantie;familie enz...foto's. Mijn 70-300VR gebruik ik meestal voor specifieke dingen zoals portret of spelende petekindjes van mij vast te leggen van op afstand...

Grtz

Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik gebruik juist de 2 extremen het meeste bij deze lens (18 en 200)
            Enige alternatief zijn dan 2 lenzen.
            Maar die 18-200 is nu net bedoeld als all-round voor uitstapjes / vakantie .
            Om onderweg niet te moeten wisselen, minder gewicht mee te hebben, flexibeler te zijn
            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

de nikon 18-105 VR is een zeer goed lensje voor een betaalbare prijs.
              als je nadien nog de nikon 70-300 VRII zou bijkopen ( ook betaalbaar en goede kwaliteit ) .

maar dan zit je natuurlijk wel met twee lensen, maar die van gewicht en grote best meevallen.
              2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Het budget, daar begint het eerst mee.
                Je hebt net een D7000 Body aangeschaft.
                Ik heb voor het algemeen gebruik en in alle gevallen goede ervaringen met de Sigma 17-70 mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM: heel goede scherpte en in DX een bereik van ongeveer 24-105mm F2.8-4 met heel dit bereik kan je heel wat doen op deze lichtsterkte
                en de optische beelstabelisatie doet zijn werk héél stil, ik bedoel dan wel heel stil je moet echt met je oor er tegen gaan hangen om een flauw gezoem te horen. (je hoort wel een "klak" als de camera op op afgezet wordt)

Een zeer goede aanvulling op deze lens is de:
                Nikon AF-S DX VR zoom-nikkor 55-200mm F:4.0-5.6 G IF ED of:
                nikon 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Zoom-Nikkor voor als je iets meer zoom wil hebben.
                Deze combinatie is zeer goed voor algemeen stads-en familiefotografie.

Nota, mijn nikon D7000 had AF-focus problemen in LIVEVIEW, met veel van mijn aangeschafte DX lenzen van sigma en Tamron
                Sigma 18-50mm DC f:2.8 EX
                sigma 70-200mm F2.8 EX DG APOMacro HSM II
                Sigma APO 150-500mm F5-6.3 DG OS HSM
                Tamron SP AF 10-24mm F3.5-4.5 Di II LD Aspherical (IF)
                Tamron AF28-300mm F/3.5-6.3 XR Di VC
                (waar ik wil op wijzen dat de kinderziektes, van deze nieuw configuratie toch nog extra aandacht op gezet moeten worden, misschien is dit probleem alleen in mijn nikon D7000 ......

Koop hier nog een metz mecablitz 50 AF-1, en je hebt je budget van ongeveer 2000 euro net overschreden. (nieuw)

Veel plezier met uw nieuwe aanwinst,
                Maar ik vindt mijn vorige D90 nog altijd qua prijs/kwaliteit een topper en daar had ik helemaal geen problemen met AF in Liveview modus.
                Het is aan u de keuze, ik heb veel ervaringen met de gewone consument DSLR sytemen en lenzen. Als ik met mijn buget pro zou gaan, zou ik veel minder creativiteit en ervaringen hebben met verschillende lenzen.
                De keuze is aan u.

Comment

Heb zelf de 28-70mm f2.8 ex dg van sigma heel goede lens maar doet gewoon niets op de d7000 van nikon. Ze zitten bij sigma toch nog met wat problemen.

Comment

Nikon heeft ook een 17-80 gehad. Een 18-200 is wel een ideale lens als je niet veel wil wisselen of niet weet wat je te wachten staat. Voor familiegebruik zal je alleen nooit het tele gedeelte gebruiken vrees ik.
                    Groeten Remco.

Comment

Ik zou de 18-200 laten voor wat het is een voor 2 lenzen gaan:
                      17-55 of 24-75 in combi met de 70-300
                      Zelf heb ik de Tamron 17-50 en de Nikkor 70-300 en dat "verloren stukje" mis ik eigenlijk niet. Heb ook de Nikkor 18-200 VR I maar deze gebruik ik nog zelden.
                      Racing Pics
                      Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Ik zou gewoon beginnen met de 18-105 mm. Een bereik waar je veel mee kan. Ga na een paar maanden je bestanden eens geod bekijken en stel je dan de vraag of je een betere foto had gemaakt met een andere lens. Dus groothoekiger of juist mee tele. Of groter opening. Soms maak je een betere foto door een stap naar voren of naar achteren te maken.

Op deze manier kom je er achter wat de volgende lens zal moeten zijn.

Lenskeuze hangt af van je stijl van fotografie en van onderwerp. Strict persoonlijk dus.
                        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gunship Bekijk bericht
                          Heb zelf de 28-70mm f2.8 ex dg van sigma heel goede lens maar doet gewoon niets op de d7000 van nikon. Ze zitten bij sigma toch nog met wat problemen.
                          hey,

ik teste onlangs deze sigma die een vriendin gebruikt op haar D80, en op de D7000 wilde deze gewoon niet werken, camera sloeg tilt, geen focus, etc

is dat "normaal" fenomeen?

PS: heb zelf de 35mm 1.8 DX, superlens en haarscherp, maar door zijn 50mm equivalent beperkt in doeleinden (voor mij straat & reportagewerk)
                          Fuji XPRO1

Comment

Working...
                          X