Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens voor Canon EOS500d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe lens voor Canon EOS500d

Ik heb een tijdje geleden het fototoestel Canon EOS 500 d gekocht, maar de basislens die erbij zat is niet echt geschikt voor de foto's die ik wil nemen. Ik wil graag een lens kopen, maar weet niet goed welke. Ik wil foto's nemen op concerten, 's avonds buiten, op vakantie, van mensen in close-up enzovoort. Ook een sterke zoom zou handig zijn. En nog iets... 't Schijnt dat de lenzen van Canon op een Canon toestel beter zijn dan die van een ander merk omdat het toestel de lens dan herkent en het sneller focust, is dat waar?

Re: Nieuwe lens voor Canon EOS500d

Je eisen zijn beetje te breed.
    Als je goed glas wil kan je die sterke zoom al vergeten.
    Wil je lichtsterk glas dan zal ik je eerst vragen wat je budget is dat je denkt uit te willen geven (schat niet te weinig, goei lenzen zijn veeeeeel duurder dan je camera)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TinaVranckx Bekijk bericht
      KNIP En nog iets... 't Schijnt dat de lenzen van Canon op een Canon toestel beter zijn dan die van een ander merk omdat het toestel de lens dan herkent en het sneller focust, is dat waar?
      Nee...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        Je eisen zijn beetje te breed.
        Als je goed glas wil kan je die sterke zoom al vergeten.
        Wil je lichtsterk glas dan zal ik je eerst vragen wat je budget is dat je denkt uit te willen geven (schat niet te weinig, goei lenzen zijn veeeeeel duurder dan je camera)
        Mijn budget gaat tot 1500

Comment

Een EF 70-200 f/2,8 Mk I (met of zonder IS) moet je ofwel nog nieuw, ofwel tweedehands kunnen vinden.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Volgens de behoeften die je in je 1ste post zet ga je niet toekomen met 1 lens. (objectief)

De aangehaalde 70-200mm f2.8
            De 24-70mm 2.8 L
            De 50mm 1.4
            De 10-20mm

Daarmee zou je het toch allemaal moeten kunnen doen...
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Een EF 70-200 f/2,8 Mk I (met of zonder IS) moet je ofwel nog nieuw, ofwel tweedehands kunnen vinden.
              Concerten is gelijk aan IS.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Concerten is gelijk aan IS.
                Daarin geef ik je gelijk! (de prijs is dan wel hoger, niet?)
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

De Canon 70-200 F/2.8 IS is een toplens, zeer scherp al vanaf F/2.8. De niet-IS versie is wat minder.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Het lijkt me niet dat TS echte concertfotografie wil beoefenen, maar gewoon vanuit de zaal een mooie herinnering vastleggen
                    Ook om fotos van vrienden te maken 's avonds ga je iemand toch niet met zo'n zwaar kanon opzadelen

Het is geen goed idee om direct je apparatuur de schuld te geven, dan ga je blijven geld uitgeven en nooit tevreden zijn

De kitlens is inderdaad niet lichtsterk, maar heeft wel IS, en met een hoge ISO instelling en vooral enige oefening valt daar wel wat mee te doen

Als lichtsterke prime voor een redelijk budget zijn buiten de reeds vermelde EF50 1.4 ook de low-cost EF50 1.8 (niet mijn favoriet) te overwegen, of in de meer "normale" brandpuntsafstanden de EF35 2.0, DE EF28 1.8 of de Sigma 30 1.4

Een goede lichtsterke tele met IS zal ongeveer evenveel euros als grammen kosten
                    Misschien toch eerst even met een EF-S 55-250 IS consumertele proberen ?

Comment

Working...
                    X