Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D filmlenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 7D filmlenzen

Het is weer even geleden, en met zo een lange periode heb ik een tijdje zitten denken kortom: ben ik van plan om mij later een 7d aan te schaffen nu ben ik eerst op zoek naar lensjes
    De 7d zou ik gebruiken om te filmen ..
    Nu voor ik de 7d koop wat wel nog enkele maanden zal duren ben ik op zoek naar goede film lenzen maar dan aan studenten prijzen. Ik zoek uiteraard vooral primes met grote openingen. Echter de scherpte is niet even belangrijk als bij een lens om foto's te trekken ( uiteraard bedoel ik niet dat ze soft focus moet zijn maar je begrijpt me wel denk ik, bij foto's is dat een zeer preminent iets) het is vooral de kleur en contrast en weet ik veel wat nog allemaal een lens beïnvloed waar ik nu niet 1 2 3 op kom. Ik heb zo ongeveer een heel bereik primes nodig tot pakweg MAX 200-250 mm ( naar die max ben ik nog niet op zoek geweest, ik ben vooral gaan kijken naar 28mm, 50 mm, 85mm primes aangezien ik denk de 200 mm veel veel minder vaak nodig te hebben)
    Nu waarom ik jullie om raad vraag is omdat ik er niet zo goed meer aan uit kan, ik zag bijvoorbeeld een pentacon 50 mm 1.8 aan 30 euro, en op sommige sites wordt die geprezen en op andere sites zeggen ze dan dat de pancolar 50 mm 1.8 veel beter is als ik dan die op zoek kom ik op een site waar de SMC takumar 50mm 1.4 veel beter is ( nu dat laatste kan ik wel geloven aan gezien de diafragma opening veel groter is en hij over 8 diafragma bladen beschikt)
    Bref, misschien hebben jullie lenzen die [B]jullie mij zouden aanprijzen[/B], vb: die lens op dat bereik... ( vergeet de studentenprijzen uiteraard niet )
    ik zal althans even een lijstje zetten waar ik op dit moment over nadenk/overweeg/onderhandel/...

- Pentacon's 50 mm 1.8 aan 30 euro+-
    - Pentacon's 29 mm 2.8 aan 30 euro+-
    - Pancolar CZ Jena 50mm 1.8 (lijkt wel wat duurder)
    - Smc Takumar 50mm 1.4 ( als ik die makkelijk vind )
    - Takumar 55mm 1.8
    - Konica's Hexanons 57 mm 1.4 ( gaat deze op de eos?) (+ Hexanon 135 mm 3.5 deze zit er bij in de deal voor 45 euro)

ziezo nu vraag ik jullie dus om hulp..
    ps: indien het eigelijk dom is om oudere lenzen te kopen en ik beter nieuwe autofocus lenzen koop zodat die zonder adapter op mijn eos passen zou ik dat graag horen.. ( vergeet niet dat bij film autofocus niet noodzakelijk belangrijk is er wordt net eerder handmatig scherpgestelt)

dank bij voorbaat,

Met vriendelijke groeten

Maël

Re: 7D filmlenzen

Ge gaat een 7d kopen wat +1000euro kost en dan ga je besparen op de lens?
    Ale mss zijn die lenzen die je opgeeft , voldoende maar vind het een beetje raar dat je een lens wilt kopen van 30euro op een body van 1300euro

Edit : Neem het niet verkeerd op , tis gwn maar een vraag Ik volg deze thread op , ben benieuwd naar de antwoorden ( mss wel handig in de toekomst voor me )
    Last edited by C.ust; 4 maart 2010, 15:11.

Comment

ja klinkt idd grappig geen zorgen ik ben niet zo snel op mijn tenen getrapt ik vind het zelf grappig wat je zegt ...
      Maar ja ik zou de 550d kunnen aanschaffen ipv de 7d wat mij ongeveer 400-300 euro extra geeft.. maar dan zou ik denk ik nogaltijd spaarzaam zijn met de lenzen aangezien ik nog wat licht constructies en selfmade budget trolleys materaal moet kopen en het statief uiteraard, maar dat doet er nog niet zo veel toe..
      Het is vooral dat de 550d ja gewoon kleiner lichter , minder praktisch uitziet, ook dat hij niet tegen regen enzovoort kan lijkt mij niet handig ... Ik dacht persoonlijk dat die stevigere body enzovoort die euro's wel waard waren...
      ik hoop dat dat een antwoord is

Edit: en ja ik dacht ook, aan gezien ik geen autofocus echt nodig heb zijn er misschien ' betere lenzen ' aan zelfs goedkopere prijzen..(omdat die al wat ouder zijn enzovoort ...)
      Last edited by Maël; 4 maart 2010, 15:26.

Comment

Zonde van het geld !
        Als je niet veel geld wilt uitgeven aan deftige lenzen, stel ik voor een goedkopere body te kiezen en hou je nog iets meer over voor lenzen en ook niet te vergeten een deftig statief.

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Sorry maar C.ust zegt is echt de waarheid, je gaat je dof en he IQ verbrodden met zo'n goedkope lenzen.
          Dan kan je beter een 550D kopen (die alles heeft kwa film wat een 7D heeft) en betere lenzen kopen en je IQ niet verbrodden.

Comment

even een vraag dan maar: omdat een lens goedkoop is wil dat zeggen dat deze slecht is?

Edit: dus fotografen die sommige van deze lenzen geweldig vinden is dus dikke nonsense??
            Edit 2: En waar is IQ de afkorting van??
            Last edited by Maël; 4 maart 2010, 15:50.

Comment

Ga eens lezen in het M42 topic een topic vol info over MF lenzen.
              Je hebt geen AF vandoen bij het filmen, dus je hebt gelijk dat je dan ook die oude MF lenzen gaat een kans geven die moeten vaak niet onderdoen voor moderne lenzen, uiteraard zonder autofocus.

Comment

IQ = Image Quality?

Achja , die lenzen wat je voorstelt kosten 2 keer niks. Ge kan es proberen , is het niet wat je verwacht , ben je wat wijzer en ben je niet veel geld kwijt ( je kan ze altijd verder verkopen )
                Mij leek het gewoon "raar" dat de body 40 x meer kost dan de lens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maël Bekijk bericht
                  even een vraag dan maar: omdat een lens goedkoop is wil dat zeggen dat deze slecht is?

Edit: dus fotografen die sommige van deze lenzen geweldig vinden is dus dikke nonsense??
                  Edit 2: En waar is IQ de afkorting van??
                  ja eigenlijk wel en wel hierom: glas kost geld en beter glas kost meer geld, dat heeft niks met autofocus te maken ik heb ook enkele manuele focus lenzen (NIKKOR 50mm f/1/8 AI en de Nikkor 135mm f/2.8 AI-s), en die worden nog altijd verkocht door Nikon maar wel aan €150-€250 en dat is alleen voor het glas eigenlijk.
                  Dus ja ik ben er zeker van dat goedkoper glas slechter is, toch in zo'n extreem goedkope lenzen.
                  IQ= image quality

Comment

Ik ben ook een beetje begonnen met filmen met m'n 7D. Zowiezo moet je manueel scherp stellen. Dus koop je best lenzen waarbij de focusring iet of wat deftig is. Van veel van die oude manuele lenzen is de focusring meestal heel precies en "smooth".
                    Voor de moment gebruik ik een super tacumar 50 1.4 een canon 28 2.8 (deze kan beter maar ik kon em ruilen voor m'n nifty fifty die zeker niet aan te raden is om mee te filmen), m'n fisheye, en m'n 24-70 die wel prettig focust.

Grtz
                    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Blij dat er iemand met MF lenzen werkt die zelf een 7d in bezit heeft en zelf filmt, er was alleen maar bijna kritiek..
                      Die Takumar lijkt me heel sterk na enkele sites over M42 bezocht te hebben hopelijk vindt ik hem ergens voor een prikje

ik vraag mij af of die pentacon 29mm goed is? aangezien die een beetje groothoek is, ..

Comment

Ik snap echt niet waarom je geen 550D koopt en deftige lenzen, als je slim zou zijn dan zou je dat doen, een camera vergaat, lenzen blijven eeuwig.
                        Echt waar denk er eens deftig over na en koop goeie lenzen voor je geld ne geen brol.

Comment

1) wie weet is het geen brol wie weet is het wel brol..
                          2) indien het brol is wil dat niet zeggen dat er slechtere resultaten mee behaald worden, met brol worden soms zelfs bepaalde stijlen gecreërd
                          3) die 400euro extra dat is dan misschien 1 lens... als ik het daarvoor moet doen
                          4) 7D kan tegen weer en wind
                          5) 7D is zwaarder = over het algemeen stabieler ( je weet maar nooit dat een shot uit de hand noodzakelijk is)

De 550 D lijkt mij gewoon niet praktisch allesins ga ik hem binnekort is in de hand nemen.. ( btw op de 550D ontbreekt de color temperature white balance )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maël Bekijk bericht
                            ... btw op de 550D ontbreekt de color temperature white balance )
                            ooit van RAW gehoord?
                            Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                            - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                              ooit van RAW gehoord?
                              Misschien bedoelt hij bij de fimfunctie (color temperature white balance , kweet niet of deze bij filmen aanpasbaar is ) ... En dan film je toch niet in RAW? ( kan ook het verkeerd begrepen hebben )

Comment

Working...
                              X