Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MF Micro Nikkor 55mm F3.5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• MF Micro Nikkor 55mm F3.5

Onlangs dit mooie lensje gekocht, echter een vraagje; op zichzelf komt ze slechts tot 1:2 maar mits gebruik van een tussenring wel mogelijk tot 1:1 Nu mijn vraag; welke adapter/tussenring kan (of moet) ik hiervoor gebruiken ? Moet ik de 2e handsfora gaan afschuimen om deze te vinden of kan ik gewoon een recent setje tussenringen aanschaffen ? Is er dan nog behoud van lichtmeting ?

ps: body is een D200
    Last edited by MobyDick; 14 december 2010, 20:38.

Re: MF Micro Nikkor 55mm F3.5

Een PK-13 tussenring (27,5mm) is de perfecte oplossing en veelal tweedehands te koop rond de 30-40 euro. Dan heb je behoud van lichtmeting en automatisch diafragma.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Een PK-13 tussenring (27,5mm) is de perfecte oplossing en veelal tweedehands te koop rond de 30-40 euro. Dan heb je behoud van lichtmeting en automatisch diafragma
      Spanjaart, dank voor de info, zoeken is niks, vinden is meestal iets moeilijker

Na wat googelen zie ik dat ze nieuw méér kost dan wat ik voor mijn lensje heb betaald. Zijn er alternatieve merken waarmee je ook behoud van lichtmeting hebt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MobyDick Bekijk bericht
        Spanjaart, dank voor de info, zoeken is niks, vinden is meestal iets moeilijker

Na wat googelen zie ik dat ze nieuw méér kost dan wat ik voor mijn lensje heb betaald. Zijn er alternatieve merken waarmee je ook behoud van lichtmeting hebt ?
        Ja, tweedehands.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

ik heb er al een tweetal gezien op ebay kosten niet zo veel ik heb ze zelf ook daar gekocht een setje van drie , heb die lens trouwens ook, als ook de 2.8

Comment

De PK-13 zal te kort zijn om 1:1 te bereiken.
            Formeel heb je een PN-11 met een lengte van 5,25mm nodig.
            En een goedkopere truc is twee keer een PK-13.
            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Working...
            X