Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikkor 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD

ik zie hier weinig de allround of de 'vakantielens' aan bod komen in dit forum, waarschijnlijk omdat de echte fotograaf een box lenzen meeneemt. Ik kocht heel recent een D7000 met als enige lens de NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR.(voor mij de alles in 1). Er zijn slechts enkele weken voorbij en nu zie ik toevallig de reviews verschijnen omtrent de 18-270 die reeds 350 gr lichter weegt. Terwijl ik de eerste lens toch reeds een redelijk gewicht vind is dit voor mij geen doorslaggevend argument maar niettemin een belangrijke factor naast de techn. specificaties. Heel spijtig dat men dan van de verkoper de info niet krijgt dat er evtl. een nieuwe bijna gelijkaardige lens op komst is met een maand geduld (we hadden reeds 4 maanden geduld met de D7000 zodoende...) en 18mm iplv 28 maakt soms ook het verschil terwijl ik 300/270 minder belangrijk vind...
    Iemand een mening?
    Last edited by fgrik; 18 december 2010, 11:19.

Re: Nikkor 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD

Nikon heeft geen 18-270 lens, wel een nieuwe 28-300.
    Last edited by Leopard; 14 december 2010, 19:39.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fgrik Bekijk bericht
      ik zie hier weinig de allround of de 'vakantielens' aan bod komen in dit forum, waarschijnlijk omdat de echte fotograaf een box lenzen meeneemt. Ik kocht heel recent een D7000 met als enige lens de NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR.(voor mij de alles in 1). Er zijn slechts enkele weken voorbij en nu zie ik toevallig de reviews verschijnen omtrent de 18-270 die reeds 350 gr lichter weegt. Terwijl ik de eerste lens toch reeds een redelijk gewicht vind is dit voor mij geen doorslaggevend argument maar niettemin een belangrijke factor naast de techn. specificaties. Heel spijtig dat men dan van de verkoper de info niet krijgt dat er evtl. een nieuwe bijna gelijkaardige lens op komst is met een maand geduld (we hadden reeds 4 maanden geduld met de D7000 zodoende...) en 18mm iplv 28 maakt soms ook het verschil terwijl ik 300/270 minder belangrijk vind...
      Iemand een mening?
      U hebt het waarschijnlijk over de Tamron ?

Comment

yep is de nief tamron 18-270 deze is nog niet uit denk ik.
        dus eerste deftige beelden en reviews afwachten.

maar vermoed niet dat deze de kwaliteit van de nikon 28-300 zal halen
        nikon stuff

Comment

Hallo,

jij hebt een verkoper die je mooie dingen verkocht heeft die wel compatibel zijn , maar niet voor elkaar ontworpen.
          Je hebt een cropcamera en daar dient de Nikkor 18/200 voor, een DX lens, omgerekend naar kleinbeeld geeft die lens 27/300 .
          Zoals je al ziet is de 28/300 dus hetzelfde bereik maar ontworpen voor FF (D700 of hoger)
          En zoals je zelf al aanhaald is 28mm (omgerekend 42mm) te klein als startwaarde op een cropcamera, daarom dus de DX lens die begint op 18mm.
          Die Tamron die je aanhaald is ook een croplens, FF lenzen van zo'n groothoek naar tele zijn er volgens mij niet, Tamron heeft zelf trouwens ook een 28/300 VC in het gamma voor FF.
          Waar heb je je spullen gekocht? Als je dit niet wist had een goede verkoper je dit moeten zeggen (hij heeft je natuurlijk wel de allerduurste megazoom verkocht)
          Die Nikkor 18/200 is trouwens algemeen beschouwd de beste megazoom (voor crop) die er is volgens de testen en blaadjes.
          Ik heb zelf de Sigma 18/200 OS gehad die wel voldeed maar toch minder was dan de Nikkor.

mvg Jozef
          D800 en een goed glasservies

Comment

Sorry,moet dus inderdaad Tamron zijn (wat wel een verschil maakt natuurlijk). Ik had abonnement niet aangeduid op discussie vandaar zie ik nu pas de reacties. (ben nieuw op forum). Ik zocht veel op via sites en ben een aantal keren veranderd van mening omtrent de lens dus mocht ik evtl. een tip gekregen hebben zou ik dat zeker in overweging hebben genomen. Ik denk nu toch van mij maar een losse groothoek aan te schaffen maar heb nog niet echt beslist. Ik kreeg een tip omtrent de SIGMA DC 18-50mm EX MACRO HSM 2.8 (die 2.8 is over de ganse lijn) en gezien ik niet al te diep wil gaan qua prijs vind ik deze wel nog betaalbaar.
            Last edited by fgrik; 18 december 2010, 11:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
              Hallo,

jij hebt een verkoper die je mooie dingen verkocht heeft die wel compatibel zijn , maar niet voor elkaar ontworpen.
              Je hebt een cropcamera en daar dient de Nikkor 18/200 voor, een DX lens, omgerekend naar kleinbeeld geeft die lens 27/300 .
              Zoals je al ziet is de 28/300 dus hetzelfde bereik maar ontworpen voor FF (D700 of hoger)
              En zoals je zelf al aanhaald is 28mm (omgerekend 42mm) te klein als startwaarde op een cropcamera, daarom dus de DX lens die begint op 18mm.
              Die Tamron die je aanhaald is ook een croplens, FF lenzen van zo'n groothoek naar tele zijn er volgens mij niet, Tamron heeft zelf trouwens ook een 28/300 VC in het gamma voor FF.
              Waar heb je je spullen gekocht? Als je dit niet wist had een goede verkoper je dit moeten zeggen (hij heeft je natuurlijk wel de allerduurste megazoom verkocht)
              Die Nikkor 18/200 is trouwens algemeen beschouwd de beste megazoom (voor crop) die er is volgens de testen en blaadjes.
              Ik heb zelf de Sigma 18/200 OS gehad die wel voldeed maar toch minder was dan de Nikkor.

mvg Jozef
              Alles gebeurde via het net of mails. Maar inderdaad krijg je weinig of in mijn geval geen backup info van verkoper. Op de site van Nicon zelf lees je inderdaad ..."Veelzijdig scherpstelbereik van 28-300 mm (DX-equivalent: 42-450 mm)". Je kan de lens dus best gebruiken op een D7000 en ik was van mening : dan heb je een voordeel in tele maar een nadeel in groothoek ? Ik las een beetje van alles - ook pagina's diagonaal - ben niet zo technisch -
              o.a. (http://www.nikonblog.net/28-300mm)
              Photographer and blogger Bob Krist has written one of the first reviews of Nikon's new 28-300mm f/3.5-5.6 FX format zoom lens and also posted some sample photos. According to Bob, this new lens is even better than Nikon's 18-200mm DX zoom.
              Dus ik dacht echt, dat is een goeie lens voor wat ik wil en gezien de prijs ook lang getwijfeld... maar ik had waarschijnlijk de tamron 18-270 uiteindelijk gekozen (kon ik ook nog extra een SB 700 flits bijkopen) - ik ben tenslotte geen beroepsfotograaf en wil enkel op bepaalde locaties of tijdstippen een goeie foto kunnen nemen... misschien binnen enkele jaren als ik wat meer tijd heb schiet ik pure foto's uit liefhebberij.

Comment

Working...
              X