Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groothoeklens 24 tot 28 mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• groothoeklens 24 tot 28 mm

Beste vrienden, ik wens een nieuw compact digitaal fototoestel te kopen, gezien ik maar weinig ervaring heb betreffende deze materie ben ik op zoek in de verschillende folders die momenteel in onze brievenbus gedeponeerd worden. Wat mij vooral opvalt is het verschil in de groothoeklens, die varieert van 24 mm tot 28 mm. Mijn vraag is nu wat is het verschil of wat is er beter een groothoeklens van 24 mm en een van 28 mm?
    Alvast bedankt voor de verdere informatie

Re: groothoeklens 24 tot 28 mm

Hoe minder mm's, hoe groter de hoek. Wat beter is, is een andere vraag en de kwaliteit van 24-xxx lens kan hoger zijn dan die van een 28-xxx lens, maar ook niet.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Een "compact digitaal fototoestel", dan neem ik aan een cropcamera zoals xxD xxxD xxxxD serie (vb 50D 450D 1000D)
      In dit geval best een 17-xx lens kopen vb Tamron 17-50 2.8 of Canon EF-S17-55 2.8 IS
      ==> Anders met 24mm begint je "groothoek" x 1.6 cropfactor pas op 38.4mm = geen groothoek

Indien een duurdere fullframe (5D serie bvb) raad ik volgende groothoekzooms aan :
      Canon 24-70 f2.8, 28-70 f2.8 of 24-105 f4 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        Een "compact digitaal fototoestel", dan neem ik aan een cropcamera zoals xxD xxxD xxxxD serie (vb 50D 450D 1000D)
        Dat denk ik niet, de hele 'fotowereld' bedoeld met een dat begrip een camera met vaste lens, dat klein is en ook deze zin in het start topic:
        Wat mij vooral opvalt is het verschil in de groothoeklens, die varieert van 24 mm tot 28 mm
        Bij compactcamera's is dat normaal en bij crop DSLR's is het altijd iets van 18mm.

En ook een 1Ds en D3s zijn compact......vgl met een Hassy of Sinar.
        Last edited by hjanssen; 18 december 2010, 18:27.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
          Dat neem ik dan juist NIET aan.

Comment

Working...
          X