Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron of Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron of Canon

Ik zou ook voor de Canon gaan.
    Ik heb in de tijd op mijn 20D ook nog andere niet canon lenzen gezet oa de Tamron AF 28-75mm f/2.8 XR Di LD en ook een Sigma 100-300 f4.

De Tamron was ik heel tevreden over maar ik vond toen dat ik te weinig breedhoek had. Verder prefecte lens qua scherpte voor mij.
    Ook van mijn Sigma 100-300 f4 was ik zeer tevreden deze heb ik dan toch vervangen door een 100-400 van canon. Niet omdat ik niet tevreden was van de Sigma maar omdat ik 100mm meer en IS heb.

Een ander punt is ook als je Canon lenzen koopt en canon krijgt het in hunne kop om iets te veranderen aan de software van hun nieuwe body's, de kans erin bestaat dat je lenzen er niet meer op werken.

Dus als je de centen er voor over hebt neem Canon.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht

Een ander punt is ook als je Canon lenzen koopt en canon krijgt het in hunne kop om iets te veranderen aan de software van hun nieuwe body's, de kans erin bestaat dat je lenzen er niet meer op werken.

mir
      Dan moet jij naar Japan vliegen om hun van Canon te slaan op hunne kop....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
        Dan moet jij naar Japan vliegen om hun van Canon te slaan op hunne kop....
        Lach maar hoe was het in het verleden met bepaalde sigma lenzen die "re-chipped" moesten worden ?

Google maar eens...

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Indien je de Canon ef S 17-55mm f/2.8 koopt ben je ook verzekerd van het behoudt van de waarde van de lens. Bij Sigma en Tamron is dat een stuk minder.
          Dit moet je ook mee in overweging nemen vind ik.
          Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door omerti Bekijk bericht
            Indien je de Canon ef S 17-55mm f/2.8 koopt ben je ook verzekerd van het behoud van de waarde van de lens. Bij Sigma en Tamron is dat een stuk minder.
            .
            Procentueel verlies je minder, maar in €€€ meer, wat is te verkiezen......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
              Procentueel verlies je minder, maar in €€€ meer, wat is te verkiezen......
              en daarbovenop denk ik dat deze lens ook een lens is dat niet snel uit de collectie zal verdwijnen aangezien je geen betere breedhoek vindt voor de meeste omstandigheden
              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Je gaat toch niet echt de Canon kopen ? Ik heb deze lenzen niet zelf getest maar ahv reviews kan ik met zekerheid zeggen dat de Sigma veel beter is voor minder geld. De Tamron is gelijkwaardig met de Canon ook voor een pak minder geld.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Je gaat toch niet echt de Canon kopen ? Ik heb deze lenzen niet zelf getest maar ahv reviews kan ik met zekerheid zeggen dat de Sigma veel beter is voor minder geld. De Tamron is gelijkwaardig met de Canon ook voor een pak minder geld.
                  ik vind het indd wat overkill als ik verscheidene malen lees dat de sigma beter is dan de canon dus ga indd gaan voor de sigma, is mss iets langer wachten dan de tamron financieel maar het is een lens die ik vermoedelijk zal verslijten tot het einde van zijn of mijn dagen
                  Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Working...
                  X