Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hou er rekening mee dat de beeldkwaliteit van die lens er flink op achteruit gaat als je een 2x teleconverter gebruikt.
De autofocus zal ook veel trager worden.
Klopt, tenzij je een 300mm f/2.8 of iets dergelijks gebruikt. Die zijn zo goed (mag ook wel als je weet hoeveel die kosten, ongeacht de fabrikant) dat ze een teleconverter goed 'verdragen'.
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Klopt, tenzij je een 300mm f/2.8 of iets dergelijks gebruikt. Die zijn zo goed (mag ook wel als je weet hoeveel die kosten, ongeacht de fabrikant) dat ze een teleconverter goed 'verdragen'.
Ja, maar hier vind ik weinig concrete en juiste info over, zeker naar ons Sony/Minolta gegeven...toe
Die EX DG 300 mm 2.8 is een dijk van een lens, met de TC Sigma EX AF 2X erop blijkt volgens sommigen de AF niet te werken...dus MF .....
De HSM zou ook niet werken bij ons (SONY/KM) alléén de ingebouwde AF uit de body ??
Zeer vaag en weinig goede info....
Ook (nog) weinig natuurfoto's te vinden (300mm + 2x TC van Sigma) .....
Want de combinatie zou leuk zijn daar je dan de 300 mm zo kunt gebruiken, voor sport, concert, low light situaties...enz...en met de TC, natuur .......
't zal dreaming zijn (of blijven) .....greetz
Die EX DG 300 mm 2.8 is een dijk van een lens, met de TC Sigma EX AF 2X erop blijkt volgens sommigen de AF niet te werken...dus MF .....
De HSM zou ook niet werken bij ons (SONY/KM) alléén de ingebouwde AF uit de body ??
Zeer vaag en weinig goede info....
HSM werkt wel op een Sony body... tenminste als de lens met HSM uitgerust is en dat is bij deze Sony-variant niet het geval.
Maar als je toch in deze prijsklasse kijkt , dan zou ik toch een Sony of Minolta lens zoeken - ergens is er een thread met links naar tweedehands exemplaren
Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop
HSM werkt wel op een Sony body... tenminste als de lens met HSM uitgerust is en dat is bij deze Sony-variant niet het geval.
Maar als je toch in deze prijsklasse kijkt , dan zou ik toch een Sony of Minolta lens zoeken - ergens is er een thread met links naar tweedehands exemplaren
maar werkt ze dan met de originele Sigma TC 2x EX AF.....????????
Volgens de Amerikaanse (Sigma) bijhorende tabellen niet ?? : zie de tabel naast de lens op hun site....
Corresponding Mounts :
-Sigma HSM
CONV
-Nikon HSM
CONV
D
-Canon HSM
CONV
-Sony/Minolta CONV (geen aanduiding van HSM functie hier....)
-Pentax CONV
En de prijs, ja idd, niet mals, maar dit geheel (300mm + TC 2x ) kost +/- 2750 € nieuw, met 3 jaar garantie in NL..... en bij Sony zijn 300mm 2.8 zit je al aan 5995 € alleen voor de lens.... snap die "pricing" van Sony niet....
Ok de lenzen zijn technisch ok , maar ze zijn niet van platina hé
Op internet zijn inderdaag toffe 2de hands dingen..maar als ik naar de hogere mm's kijk geschikt voor natuurbeleving, dan ben ik ook snel 3000 € kwijt en zit met een vaste lens v.b. 500mm of 600mm.... deze combinatie (de 300mm + TC) maakt het mogelijk om ook ander doelgroepen te beleven zoals, sport, concert enz..
Niet altijd dé goedkoopste ebay-prijs die je bij hem betaalt, maar je krijgt 100% geleverd wat de beschrijving vermeldt.
Als je veel mm's wil: een Minolta 400G + 2x TC werkt ook perfect, en het verlies aan beeldkwaliteit en AF-snelheid (bij gebruik van focus-limiter) is niet zo groot als bij om het even welke zoom + 2x. Die 400 HS G vind je zeker voor hoogstens dezelfde prijs als een 300/2.8 HS G.
-Sony/Minolta CONV (geen aanduiding van HSM functie hier....)
juist, de lens heeft HSM, maar het gebeurt wel vaker dat men voor Sony en Pentax de HSM weglaat (en toch dezelfde prijs vraagt) - dat wordt op de site duidelijk aangegeven
Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop
juist, de lens heeft HSM, maar het gebeurt wel vaker dat men voor Sony en Pentax de HSM weglaat (en toch dezelfde prijs vraagt) - dat wordt op de site duidelijk aangegeven
Fijn, heb net antwoord gekregen van Sigma USA.........de HSM wordt inderdaad niet ondersteund !!!
En ook de regel van de Sony toestellen met serienummers boven of onder de 5000001in combinatie met de TC hebben invloed op al dan niet werken met AF of MF.
Comment