Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens reingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: lens reingen

Ik gebruik gewoon zo'n doekjes waarmee ik mijn (baby)zoontje zijn billetjes mee afkuis ,

en zacht dat mn lenzen zijn

Comment

dat product in een flesje was wel erg veilig ik heb het dikwijls gebruikt , en het rare van al is dat vliesje die je maakt was zo dun en doorzicht nam alles mee zelfs een vingerafdruk , je kon dat eraf pelen als het ware en je glas was echt als nieuw, werd veel verkocht aan pro's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
        dat product in een flesje was wel erg veilig ik heb het dikwijls gebruikt , en het rare van al is dat vliesje die je maakt was zo dun en doorzicht nam alles mee zelfs een vingerafdruk , je kon dat eraf pelen als het ware en je glas was echt als nieuw, werd veel verkocht aan pro's
        Het doet me denken aan maskol / mascol ... +-
        Was/is een soort silicone voor modelbouw dat niet bleef plakken.

Comment

het blijft wel plakken is een heel dun vliesje en he moet dan aan de zijkant het een beetje oplichten en dan kan je het aftrekken en je glas is echt helemaal nieuw dat stond vroeger in een fotomagaziene was erg veel gebruikt
          Last edited by koen1950; 9 december 2010, 17:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
            Weet je dat de coating uitgevonden werd door vuile lenzen.
            Nee, de coating werd uitgevonden door Zeiss om verstrooiing aan lensoppervlakken te beperken......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
              dat product in een flesje was wel erg veilig ik heb het dikwijls gebruikt , en het rare van al is dat vliesje die je maakt was zo dun en doorzicht nam alles mee zelfs een vingerafdruk , je kon dat eraf pelLen als het ware en je glas was echt als nieuw, werd veel verkocht aan pro's
              Ook heel geschikt om sensors te reinigen.....

Comment

zou best kunnen , maar ik zou niet weten waar je het nog kan krijgen

Comment

Het product maskol bestaa nog
                  Heb het net besteld en zal eens onderzoeken hoe dat werkt op glas.
                  maskol op ebay

Mijn ervaring met siliconen is dat het in tegenstelling tot wat men zou vermoeden wel degelijk vetten opneemt dus we gaan dat eens testen
                  Er moet altijd een zot zijn die zoiets probeerd e

ik hou jullie op de hoogte maar blijf voorlopig toch maar bij de traditionals

Comment

Vandaag mijn bestelling per post binnen gekregen van 9 december !!!!! (kwam uit de UK en poststempel daar is van 2 dagen nadien)

Net even getest met die maskol op een paar lenzen hier.

Kmoe zeggen:
                    - het komt er goed af en alle stof is mee
                    - nadeel is dat er een lichte waas achter blijft
                    - de waas krijg je er met een eenvoudig tissue af

Conclusie: Maskol is NIET geschikt om te gebruiken om lenzen of sensors mee te poetsen.

We zoeken dus verder naar die "silicone" achtige stof ...

Comment

Working...
                    X