Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
dat product in een flesje was wel erg veilig ik heb het dikwijls gebruikt , en het rare van al is dat vliesje die je maakt was zo dun en doorzicht nam alles mee zelfs een vingerafdruk , je kon dat eraf pelen als het ware en je glas was echt als nieuw, werd veel verkocht aan pro's
dat product in een flesje was wel erg veilig ik heb het dikwijls gebruikt , en het rare van al is dat vliesje die je maakt was zo dun en doorzicht nam alles mee zelfs een vingerafdruk , je kon dat eraf pelen als het ware en je glas was echt als nieuw, werd veel verkocht aan pro's
Het doet me denken aan maskol / mascol ... +-
Was/is een soort silicone voor modelbouw dat niet bleef plakken.
het blijft wel plakken is een heel dun vliesje en he moet dan aan de zijkant het een beetje oplichten en dan kan je het aftrekken en je glas is echt helemaal nieuw dat stond vroeger in een fotomagaziene was erg veel gebruikt
dat product in een flesje was wel erg veilig ik heb het dikwijls gebruikt , en het rare van al is dat vliesje die je maakt was zo dun en doorzicht nam alles mee zelfs een vingerafdruk , je kon dat eraf pelLen als het ware en je glas was echt als nieuw, werd veel verkocht aan pro's
Het product maskol bestaa nog
Heb het net besteld en zal eens onderzoeken hoe dat werkt op glas. maskol op ebay
Mijn ervaring met siliconen is dat het in tegenstelling tot wat men zou vermoeden wel degelijk vetten opneemt dus we gaan dat eens testen
Er moet altijd een zot zijn die zoiets probeerd e
ik hou jullie op de hoogte maar blijf voorlopig toch maar bij de traditionals
Vandaag mijn bestelling per post binnen gekregen van 9 december !!!!! (kwam uit de UK en poststempel daar is van 2 dagen nadien)
Net even getest met die maskol op een paar lenzen hier.
Kmoe zeggen:
- het komt er goed af en alle stof is mee
- nadeel is dat er een lichte waas achter blijft
- de waas krijg je er met een eenvoudig tissue af
Conclusie: Maskol is NIET geschikt om te gebruiken om lenzen of sensors mee te poetsen.
We zoeken dus verder naar die "silicone" achtige stof ...
Comment