Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tilt & shift

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: tilt & shift

Oorspronkelijk geplaatst door kestelyn Bekijk bericht
    Hier ook alvast geen klagen over de eerste versie van de 24mm. gebruik die trouwens nog steeds
    Oorspronkelijk geplaatst door groen Bekijk bericht
    Ik gebruik ze beide beroepshalve al geruime tijd en het zijn natuurlijk peperdure lenzen maar ze zijn wel goed. Wat ik niet begrijp is dat de 24mm I model hier wordt afgedaan als slecht presterend.
    Waarom dan wel ? Ik heb er jaren mee gewerkt en verschillende boeken meer gefotografeerd met A4 drukwerk formaat. Nooit klachten gehad van mijn uitgever, en natuurlijk met een 17mm kan er meer op je beeld. Persoonlijk grijp ik ook sneller naar de 17mm voor interieurs maar dat is geen must. Peter als je ze beiden eens wilt proberen kan dat bij mij, geef een seintje.
    Johan
    goed om te horen dat er mensen zijn die ervaring hebben met deze objectieven..
    ik heb soms de indruk dat er commentaren gegeven wordt (met alle respect) door mensen die deze objectieven niet kennen en me zo een verkeerd beeld geven over die objectieven..
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
      ik heb soms de indruk dat er commentaren gegeven wordt (met alle respect) door mensen die deze objectieven niet kennen en me zo een verkeerd beeld geven over die objectieven..
      Peter dat is blijkbaar de normale gang van zaken tegenwoordig, zowel over lenzen als over body's en ook over acc.
      Is niet alleen hier maar ook op andere forums, waarschijnlijk omdat er zoveel wordt geschreven op het internet en daardoor ook (soms gelukkig) voor iedereen toegankelijk is, maar de één interpeteert dit anders dan een andere en geeft er dan ook zijn eigen wending aan

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Er bestaat ook de 0.0 euro optie. Gewoon boven op een ladder gaan staan en zorgen dat de sensor parrallel is met de muur. Lukt altijd

Nerdi
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

ik wens je veel succes bij een binnenopname van de kathedraal van Antwerpen :-)))
          gr
          J

Comment

Ik ken zelf niet veel van deze lenzen, dus dit is ook niet uit eerste hand, maar dit is denk ik een erg nuttige link ivm 'panorama's' en beeldhoeken die je met shiftlenzen bekomt:
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Working...
            X