Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomobjectief voor Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zoomobjectief voor Canon

Hallo,
    Mijn moeder wil een lens kopen voor onze canon camera (wij hebben een EOS 350D digital). We hebben nu een lens op de camera van 18-55 mm, maar wij willen graag een lens van 18- ongeveer 200 mm. Maar aangezien we geen verstand hebben van wat de beste lenze zijn, hopen we van jullie informatie te kunnen krijgen.
    In een fotowinkel hebben we als de Tamron 18-270 en de sigma 18-200 gezien. Dit leken ons goede lenzen, maar we twijfelen ook nog of we niet een lens van canon moeten nemen. Maakt het of je van een ander merk een lens koopt?

Ik hoop dat iemand ons kan helpen
    Groetjes Lieke

Re: Zoomobjectief voor conon

Canon's eigen EFs 18-200 is 1 van de minst slechte.....
    Verder zijn er wel eens positieve berichten over de Tamron 18-270 en Sigma 18-250, de andere 18-200's zou ik links laten liggen.

Comment

De combinatie 18-55 + EF-S 55-250 IS is beter dan eender welke 18-200.
      Je moet dan wel geregeld lenzen wisselen.

Op die 350D zal waarschijnlijk nog de 18-55 van de eerste generatie zitten, de nieuwere met IS is veel beter (tweedehands vrij gemakkelijk te vinden voor minder dan 100 euro).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        De combinatie 18-55 + EF-S 55-250 IS is beter dan eender welke 18-200
        +1

Als wisselen geen probleem is zou ik ook bovenstaande kiezen. Indien wisselen wel een probleem is dan kan de superzoom een optie zijn.

Advies door zoek het forum eens.... er zijn je al vele voor gegaan met de zelfde vraag

Comment

Re: Zoomobjectief voor Canon

Je hebt de 18-55IS koop er de 55-250IS bij das de perfecte combinatie zoals Black b@ndit al aangaf...heb deze vroeger ook gehad op mijn 450D en het was een super lensje...zeer scherp en zeer mooi bereik. Prijs/kwaliteit TOP
          en inderdaad veel beter dan alle 18-200 en grotere zoomlennzen samen.

Grtz templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Hallo allemaal,
            Bedankt voor de reacties!
            Ik had inderdaad al begrepen dat een 55-250 mm beter is, maar het gaat ons er echt om dat we 1 lens kunnen gebruiken en dus niet hoeven te wisselen. We willen de camera ook mee nemen op reis(backpacken), hier willen we wel een lens hebben die flink in kan zoomen, maar we willen maar 1 lens meenemen.
            Maar qua zoomlens kunnen we het best die van canon en anders van sigma of tamron nemen?
            groetjes Lieke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iekie5 Bekijk bericht
              Maar qua zoomlens kunnen we het best die van canon en anders van sigma of tamron nemen?
              groetjes Lieke
              Ja, en in de volgorde:
              1-Canon EFs 18-200
              2-Tamron 18-270
              3-Sigma 18-250

Soms wordt de oudere Tamron 18-250 nog wel eens aangeboden, die heeft geen IS, maar is dan wegens de prijs interessant.

Comment

Beste keuze in dat geval is de 18-200IS van canon zeker weten.

maar ge boet zeker in op beeldkwaliteiten.

Grtz

Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik heb een voorgevoel dat een spiegelreflex werd aangeschaft door één of andere reclame (mediamarkt?) en dat het niet de bedoeling is om meerdere lenzen te kopen in de toekomst en dit als "echte" hobby uit te breiden.

Als het niet te nauw steekt kun je zowel de Tamron 17-270 VC ipv Canon 18-200 kopen.
                  Superzooms zijn in het algemeen minder van beeldkwaliteit, het enige voordeel is "1 lens".

Indien u toch iets van kwaliteit wenst voor de goedkoopst mogelijke prijs en zo licht/compact mogelijk en meeste bereik :
                  Tamron 17-50 f2.8 + Canon 55-250 IS

Comment

Ik heb altijd geleerd dat lenzen die meer dan 4 à 5 maal zoomen af te raden zijn.
                    dus: 18-200 = 11x , 55-250=4,5x
                    enkele uitzonderingen niet te na gesproken, natuurlijk (bvb.:SIGMA 50-500...).
                    als je dat als maatstaf neemt tijdens je keuze, zal je niet bedrogen uitkomen...meestal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                      Je hebt de 18-55IS
                      Als em een 350D heeft, dan zal het waarschijnlijk om de oude 18-55 non IS versie gaan.

Comment

Bedankt voor de reacties!

Wij hebben nu idd een lens zonder IS en nogmaals ik weet dat een lens met zo'n groot zoombereik niet de mooiste foto's geeft, maar het is toch wel wat we zoeken.
                        Voor waar wij de camera voor gebruiken zoals bergbeklimmen(niet alleen wandelen maar ook klimmen en klettersteigen), backpacken en voor de hobby fotograferen willen wij echt één lens die we voor alles (dus groot zoombereik) kunnen gebruiken.

Groetjes Lieke

Comment

Volgens mij was een Canon S90/S95 of G11/G12 een veel betere keuze geweest.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                          X