Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uitstap zaterdag naar Parijs

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• uitstap zaterdag naar Parijs

beste

Zaterdag is er een uitstap geplant met de familie naar Parijs.
    Welk objectief raad je me aan om mee te nemen.
    Ik ben in het bezit van een Tamron 17-35 mm f 2.8-4.0 en een sigma van 18-200 mm
    f 4.0-5.6
    Dank
    lozevissertje

Re: uitstap zaterdag naar Parijs

Dat lijkt me een inkoppertje, tenzij je Tamron 17-35 beter zou presteren dan je Nikon lens.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Ben met een maat naar Parijs geweest, we hadden een rugzak met al onze lenzen mee.
      Ik gebruikte meest met m'n Canon 28-70 f2.8 en s'avonds op het Lafayette gebouw m'n 200 2.8, hij gebruikte meest z'n Tamron 17-50 2.8 + Sigma 10-20 voor wat brede fotos.

Begrijp wel niet goed de combinatie Tamron 17-35 2.8-4.0 + Sigma 18-200
      Waarom geen Tamron 17-50 f2.8 (constante lichtsterke,idem prijs, superscherp) + Canon 55-250 IS (beste prijs/kwaliteit & goedkope scherpe superzoom) als basisset?
      Mijn beide vrienden kochten deze op mijn aanraden, heb ze vroeger nog getest en ideale prijs/kwaliteit beginnerset!

Als de kwaliteit niet nauw steekt en liever 1 lens, waarom geen Tamron 18-270 VC?
      Maakt niet veel kwaliteitsverschil uit tussen beide lenzen, pak gewoon je 18-200 mee.

Comment

Oeps: er overheen gelezen dat het een Sigma 18-200 is.
        De OS versie daarvan heb ik nooit gehad, maar schijn beter te zijn dan de eerdere niet OS versie die echt bijna onbruikbaar is. Mocht die redelijk scherp zijn, dan die toch meenemen, is het de niet OS dan zeker de 17-35mm van Tamron testen of die beter is...
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Neem beide objectieven mee, past in bijna iedere fototas, dus dat moet lukken. Zet er standaard de Tamron 17-35 op; hiermee heb je een prima range van groothoek tot standaard. In Parijs is het veelal mooi om overzichtsfoto's te maken, en eventueel kun je dan nog verder inzoomen met je voeten
          Mocht je in bepaalde situatie's meer tele nodig hebben, dan schroef je er de 18-200 mm op...
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Die 17-35 is een nogal ondergewaardeerde lens die het over het algemeen echter wel goed vind ik, in elk geval beter dan zowat elke superzoom.
            Bovendien heb je daarmee ook f/2.8 beschikbaar indien nodig. Dichtgedraaid tot f/4 ga je daarmee op 17mm heel wat betere beelden hebben dan met de Sigma op 18mm-F/4.

Ik zou de Sigma ook wel meenemen, voor die gevallen waarin je meer tele wil, maar bij mij zou vooral de 17-35 op het toestel staan .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
              Begrijp wel niet goed de combinatie Tamron 17-35 2.8-4.0 + Sigma 18-200
              Waarom geen Tamron 17-50 f2.8 (constante lichtsterke,idem prijs, superscherp) + Canon 55-250 IS (beste prijs/kwaliteit & goedkope scherpe superzoom) als basisset?
              Er wordt gevraagd: wat mee te nemen van de in bezit zijnde lenzen, niet wat kan ik beter aanschaffen.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

t'is een tip voor volgende keer, daar ik wat vrienden met een Tamron 17-50 ken

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Er wordt gevraagd: wat mee te nemen van de in bezit zijnde lenzen, niet wat kan ik beter aanschaffen.

Comment

Working...
                X