Hoi
Ik heb waarschijnlijk zand in mijn lens en nu doet de autofocus het niet meer.
iemand suggesties of hulp?
dit is wat er gebeurde.......
Ik ben net terug van vakantie en helaas heb ik mijn compact camera laten vallen (Canon 80 IS).
Hij viel in het zand terwijl hij aan stond.
Uiteraard meteen helemaal schoongemaakt, voordat de lens in ging trekken.
Ik kon geen zandkorrel meer ontdekken.
maar... toen ging de lens toch niet helemaal naar binnen.
Dus helaas, er zou toch wel zand in zitten.
De dag erna was de lens toch terug getrokken en kon ik weer foto's nemen. JOEPIE!!
maar... van korte duur, want nu doet de autofocus het niet en hoor je ook dat het de camera niet lukt om te focussen.
Dus: er zal wel zand in zitten.
Is er hier iemand die dit misschien toch makkelijk kan schoonmaken????
Ik ben blij met het beeld/geluid/video van deze compact en zou het zonde vinden als ik door 1 zandkorrel weer een nieuwe camera moet kopen!
groet
PS: op internet en dit forum kon ik weinig vinden over dit probleem, vandaar deze vraag hier. Hoop dat dit het goede subforum is.
Enige dat ik kon vinden was ChipClean, maar ik krijg de indruk dat die alleen Digitale SLR schoonmaken.
Ik heb waarschijnlijk zand in mijn lens en nu doet de autofocus het niet meer.
iemand suggesties of hulp?
dit is wat er gebeurde.......
Ik ben net terug van vakantie en helaas heb ik mijn compact camera laten vallen (Canon 80 IS).
Hij viel in het zand terwijl hij aan stond.
Uiteraard meteen helemaal schoongemaakt, voordat de lens in ging trekken.
Ik kon geen zandkorrel meer ontdekken.
maar... toen ging de lens toch niet helemaal naar binnen.
Dus helaas, er zou toch wel zand in zitten.

De dag erna was de lens toch terug getrokken en kon ik weer foto's nemen. JOEPIE!!
maar... van korte duur, want nu doet de autofocus het niet en hoor je ook dat het de camera niet lukt om te focussen.
Dus: er zal wel zand in zitten.
Is er hier iemand die dit misschien toch makkelijk kan schoonmaken????
Ik ben blij met het beeld/geluid/video van deze compact en zou het zonde vinden als ik door 1 zandkorrel weer een nieuwe camera moet kopen!
groet
PS: op internet en dit forum kon ik weinig vinden over dit probleem, vandaar deze vraag hier. Hoop dat dit het goede subforum is.
Enige dat ik kon vinden was ChipClean, maar ik krijg de indruk dat die alleen Digitale SLR schoonmaken.
Comment