Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F1.4 advies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• F1.4 advies

Hallo,
    Ik zoek een snelle prime lens (F1.4) voor Nikon van ca 24 tot ca 35 mm. Ik heb de mogelijkheden bekeken op het web, maar de enige Nikons 24 en 35 mm zijn akelig duur en de Sigma 30 mm heeft slechte reviews.
    Heeft iemand op dit forum zo'n soort lens in gebruik? Zo ja, welke en hoe bevalt hij?
    Wellicht heeft iemand er een tweedehands te koop.
    Thanks,
    Rob

Re: F1.4 advies

Oorspronkelijk geplaatst door butterfly Bekijk bericht
    Hallo,
    Ik zoek een snelle prime lens (F1.4) voor Nikon van ca 24 tot ca 35 mm. Ik heb de mogelijkheden bekeken op het web, maar de enige Nikons 24 en 35 mm zijn akelig duur en de Sigma 30 mm heeft slechte reviews.
    Heeft iemand op dit forum zo'n soort lens in gebruik? Zo ja, welke en hoe bevalt hij?
    Wellicht heeft iemand er een tweedehands te koop.
    Thanks,
    Rob
    Welke body heb je ? Een DX of FX ?

Indien je een DX hebt zou ik voor de Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX (194 euro bij fotokonijnenberg) gaan. Waarom perse f1.4 nodig ?
    Mijn blog

Comment

De Sigma 30mm zal ongetwijfeld wat sample variatie hebben, maar een goede is echt heel goed voor de prijs.
      De 35mm DX is natuurlijk een voordelig alternatief en zeker heel scherp.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Ik heb de Sigma 30mm voor Canon. Dat is een best aardige lens, maar eerlijk gezegd zie ik vanaf 2.8 niet echt verschil met mijn Tamron 17-50. Alles hangt ervan af hoezeer je de extra opening echt nodig hebt.
        Ik ben de handtekening niet, ik poets hier alleen maar.

Comment

Ik gebruik de sigma 30mm en ben er echt wel tevreden over
          op 1.4 veel vignet, maar die is op 1.6 zogoed als helemaal weg
          love and happiness!
          pentax k-7, sigma 30mm 1.4, 50-135 2.8, 50 1.7, 180 macro en 't kitlensje

Comment

De Sigma 30mm zal ongetwijfeld wat sample variatie hebben, maar een goede is echt heel goed voor de prijs
            Ik heb er eentje op m'n Canon, stevig, snelle AF en scherp in het centrum op 1.4
            Voor low-light inderdaad zeer goed voor z'n prijs, zou nooit een veelvoud geven aan een 1.4 van het merk
            Vanaf f:4 is zowat elke lens even goed of beter (de mijne heeft het daglicht nog niet gezien)

Comment

Working...
            X