Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke telezoom voor Sony Alfa380

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke telezoom voor Sony Alfa380

Welke telezoom zou ik mij het best aanschaffen voor mijn Sony Alfa380?
    Mommenteel beschik ik enkel over de 18-200 mm 1:3,5-6,3 van Sigma.
    Bij voorkeur een telezoom die ik binnen 'n paar jaar ook zou kunnen gebruiken op een FF camera bv. de a850 van Sony
    Graag jullie mening.

Re: welke telezoom voor Sony Alfa380

Als je kwaliteit wil...Sony 70-300G SSM .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

eigelijk zou ik liever iets meer zoom willen.
      Wat vindt je van Sigma DG150-500mm F 5-6.3 DG OS HSM Sony, ofwel;
      Sigma DG 120-400mm f/4.5-5.6 APO OS HSM Sony

Comment

Als je 400 of 500mm wil kan je best ofwel een prime kopen (500mm f/8) of een 70-400. Voor die laatste ga je dan wel dieper in je buidel mogen tasten dan voor de Sigmalenzen die je hier opnoemt. Qua kwaliteit ga je er dan wel erg op vooruit, want ik ken niet meteen een lens die in de buurt komt van de 70-400G SSM in dit bereik voor Sony.

Wat mij betreft zijn deze Sigmalenzen niet hun geld waard als je meer millimeters wil hebben. Op 400 of 500mm zijn ze niet bruikbaar. Spaar je geld en koop een betere lens...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadking Bekijk bericht
          eigelijk zou ik liever iets meer zoom willen.
          Wat vindt je van Sigma DG150-500mm F 5-6.3 DG OS HSM Sony, ofwel;
          Sigma DG 120-400mm f/4.5-5.6 APO OS HSM Sony
          Beide lenzen, die je noemt hebben minder zoom dan een 70-300, wel iets meer tele, maar dat heeft niks met zoom te maken.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Kijk eens in de lensdatabase van www.dyxum.com voor gebruikerservaringen en voorbeeldfoto's van verschillende lenzen.

Als ik zou moeten kiezen voor op een FF, dan zijn het de twee die Joris al vermeldde :
            Sony 70-400 SSM (Volgens mij levert een 500mm-zoom van Sigma in feite geen extra voordeel qua bereik, of de recentste lenzen zouden enorme stappen voorwaarts gezet moeten hebben. De 400mm van de Sony-lens levert gecropte beelden die beter zijn dan de 500mm-resultaten van Sigma).
            Minolta/Sony 500/8 (Deze is vooral heel handig - weegt niets en heel compact - en kost vrijwel niets als je in prijs per mm gaat rekenen )

Of nog beter: Minolta 400/4.5 G tweedehands, da's echt een topper die ook met 1.4 TC nauwelijks kwaliteit verliest. (Ik heb deze echter zelf ook ingeruild voor een 70-400: minder opvallend, flexibeler qua bereik, op 70mm zelfs zo scherp als de betere primes en perfect voor portretten, en minder duur ).

De enige niet-Minolta/Sony's die ik gebruikt heb zijn Sigma 50-500, Sigma 400/5.6 Apo en Tamron 200-500
            De eerste is OK, vooral als je ze niet wijdopen gebruikt (maar haalt eigenlijk geen 500mm), de tweede is ook nog OK, maar toch minder dan de Bigma, de derde vind ik qua beeldkwaliteit tussen 400 en 500mm gewoon absoluut niet goed genoeg.
            Last edited by K-2; 28 november 2010, 14:20.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Enkele maanden geleden zat ik ook voor die keuze. Uiteindelijk de 70-300g gekocht, had die tweedehands gevonden voor een redelijke prijs. Dit is gewoon een heel goede lens, niks op aan te merken. Omdat ik mm's tekort kwam voor de klein vogeltjes was ik op zoek naar meer zoom. Uiteindelijk de 500mm Reflex gekocht, ook tweedehands voor een zeer mooi prijsje. Wil je deze twee lenzen in 1, dan is de 70-400g een goede keus denk ik maar wel duur ...
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                was ik op zoek naar meer zoom. Uiteindelijk de 500mm Reflex gekocht,
                Die kan toch nooit voldoen aan je wens: meer zoom?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Die kan toch nooit voldoen aan je wens: meer zoom?
                  Hoe zeg je dat, meer mm's.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

jullie zijn er bedankt voor de goede raad.
                    Ik zal dan toch maar voor de "Sony 70-400mm F4.0-5.6 APO G" gaan, wil ik achteraf geen spijt krijgen en gezien deze ook een goede lens zou zijn voor mijn toekomstige droomcamera Sony a850.

Comment

Op het moment dat je A850 hebt, ga je nog schrikken van je lens en zijn reikwijdte op je droomcamera en pak je weer je oude.

Comment

Ik denk het niet hoor. Mijn gecropte a900-beelden met deze lens zijn mintens even goed als de aps-c-beelden van mijn a700 .
                        In vergelijking met de a380 zal dat niet anders zijn, denk ik.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

waarom ga ik schrikken van de reikwijdte denk je?

Comment

Omdat die nu niet meer op een 600mm lijkt maar weer gewoon 400mm is.....

Comment

Jullie zijn allemaal erg bedankt voor de goede raad waarmee ik zeker rekening ga mee houden.

Comment

Working...
                              X