Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 18-55 AF-S DX, verschillende versies?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikkor 18-55 AF-S DX, verschillende versies?

Ik vroeg me af, welke versies bestaan er allemaal van deze kitlens? Op dpreview staat "his lens was updated to a mark II version with the release of the D40 in November 2006, featuring a new external design and smoother zoom operation. Then barely a year later, they announced a wholly new version, this time equipped with a vibration reduction (VR) unit to combat camera shake."

Dus als ik dat correct interpreteer was er eerst de 18-55 AF-S DX, dan de 18-55 AF-S DX II, dan de 18-55 AF-S DX VR.

Ik ga me een D3000 met 18-55 VR kopen, maar ben een beetje in verwarring. Ik vind de volgende kits:
    Konijnenberg: Nikon D3000 + AF-S DX 18-55mm VR, 379€ (3de generatielens?)
    Verschoore: NIKON D3000 + AF-S DX 18-55 II, 379€ (2de generatielens?)
    Cameranu.nl: Nikon D3000 + AF-S DX 18-55/3.5-5.6G VR, 379€ ( 3de generatielens?)
    Art&Craft: Nikon D3000 + 18-55mm AF-S DX II VR, 429€ (DX II en VR????)

De lens in de kit van Art & Craft is een beetje raar, het zou de DX versie II zijn maar dan met VR, hierover vind ik nergens iets terug. Of is het een 18-55 AF-S DX VR II (zoals bvb de 18-200 VRII), bestaat die überhaupt wel? Ook de prijs is 50€ duurder dan de andere kits.

Ik wil de kit met de laatste versie van de 18-55 met VR, welke kies ik?

Re: Nikkor 18-55 AF-S DX, verschillende versies?

Je moet daar inderdaad mee op passen, fototoestellen van Nikon worden nogal eens aangeboden aan scherpe prijzen en er zijn er die hun toestel aanbieden zonder de VR lens.
    Mensen die toch niet zo goed op de hoogte zijn kopen dan vaak zo een toestel zonder VR terwijl bij de concurent het toestel aangeboden word met de betere lens met VR.
    Een VR lens is ook duurder dan de versie zonder, de eerste versie word bij mijn weten nergens nog aangeboden.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

VRII is geloof ik de VR die automatisch herkent dat er "panning" gebeurt of als het objectief op een tripod staat. Dus afhankelijk van het tijdstip waarop de 18-55VR is ontworpen, zit je meteen met VRII.
      Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
      Flickr album Homepage

Comment

Wat betreft die 18-55mm AF-S DX II VR die op de site van Art & Craft staat, volgens mij is dat een tijpfout. Ik zie dat er op de site van Nikon 3 versies staan van die lens:

18-55 f/3.5-4.5D ED
        18-55 f/3.5-5.6GII AF-S DX
        18-55 f/3.5-5.6G AF-S VR DX

Ik heb gebeld naar Art & Craft en ze zeggen me ook dat een VRII-versie van deze lens niet bestaat.

Trouwens wel raar dat Art & Craft 50€ duurder is dan een paar andere winkels ('lager kunnen wij niet gaan in prijs meneer')...

Comment

Inderdaad een VR II van die lens bestaat (nog) niet.
          Laat je niet vangen en ga voor de VR aanbieding.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Als hij veel goedkoper zou zijn zonder VR zou ik die nemen ,want een VR op een 18-55 lens is niet echt nodig
            Last edited by koen1950; 26 november 2010, 09:32.

Comment

Mijn mening...geef iets meer uit en neem de 18-105VR. Veelzijdiger een goed bereik als walk arroundlens en zeker even goed als de 18-55 geloof me. Ik heb deze zelf en ze staat er dikwijls op gewoon voor familie enz...foto's en het levert me altijd scherpe en mooie plaatjes op. Echt tevreden van deze Kitlens.

Grtz

Templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                Als hij veel goedkoper zou zijn zonder VR zou ik die nemen ,want een VR op een 18-55 lens is niet echt nodig
                ... tot je eens een sfeerfoto in een kerk of museum wil nemen.
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Daar heb ik nog nooit één probleem meegehad zonder VR op een korte lens.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Niet iedereen heeft jouw vaste hand. Ik heb merkelijk meer scherpe foto's sinds ik van de 18-70 naar de 16-85vr ben overgestapt. Bij 1/8 sec of zo in een wat duistere kerk helpt VR echt.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Dat geloof ik wel , en als je nu toch nieuw koopt is die er zo bij , dat is mooi meegenomen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                        Niet iedereen heeft jouw vaste hand.
                        Heeft niks met vaste hand te maken, maar meer met gebruik van zeer stevige hulpmiddellen, zoals er zijn: muren, pilaren enz..
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Heeft niks met vaste hand te maken, maar meer met gebruik van zeer stevige hulpmiddellen, zoals er zijn: muren, pilaren enz..
                          Weegt dat niet veel, muren en pilaren meepakken in je fototas?

VR is meer voor telelenzen, maar heeft uiteindeljik zijn nut, op gelijk welke brandpuntafstand.

Comment

Working...
                          X