Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanger voor 17-55?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vervanger voor 17-55?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn nikon 17-55 (2.8) lens.
    Deze heeft voor mij persoonlijk een iets te klein bereik.
    Zou liever wat meer zoom hebben ipv breedhoek.
    Ik beschik namelijk ook over een 12 - 24 groothoek lens.

De 24-70 nikon is leuk, maar kwa budget te duur.

Iemand een idee kwa lens, of toch maar die 17-55 behouden?

Bedankt.

Re: Vervanger voor 17-55?

Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk bericht
    ........... of toch maar die 17-55 behouden?
    die zou ik er zeker (bij) houden.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hallo,

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn nikon 17-55 (2.8) lens.
      Deze heeft voor mij persoonlijk een iets te klein bereik.
      Zou liever wat meer zoom hebben ipv breedhoek.
      Ik beschik namelijk ook over een 12 - 24 groothoek lens.

De 24-70 nikon is leuk, maar kwa budget te duur.

Bedankt.
      Tja....heb je al één van Nikons beste kitlenzen erop staan en ben je niet tevredenMeer zoom bestaat nml niet met dezelfde kwaliteiten dat ge nu hebt.
      Als ik u was zou ik deze lens zeker houden en er een 70-300VR bijkopen of als je veel budget hebt een 70-200VRII....je kan ook natuurlijk opteren voor een Nikon 18-200VR als allroundlens maar ik zou zeker houden wat ge nu hebt want scherper en mooier van contrast gaat ge weinig vinden....

Grtz

Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Neem dan b.v. de Tamron 28-75 mm 2.8 prijs kwaliteit prima...kleine opening tss. jouw 12-24, maar ga je niet merken denk ik... daar je de 24-70 zelf voorstelt...
        http://www.tamron.eu/en/lenses/overv..._pi6[sp]=false
        MVG

Comment

Op een DX camera is een 24-70 helemaal niet handig. Ik heb een 28-70 en toen ik een 17-55 had gekocht heb ik de 28-70 niet meer gebruikt. Een 70-200 erbij is veel handiger.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bedankt.
            Nikon 17-55 AF-S f2.8 is echt wel het beste objectief op een cropcamera, als je niet van plan bent naar full-frame over te schakelen is dat echt wel het beste objectief, zowel qua bereik als optisch, ik zou er ook een 70-300 bij aanraden.

Comment

Bedankt voor jullie reactie.

Het is redelijk duidelijk dat jullie het zonde vinden moest ik deze lens weg doen
              Ik heb reeds een nikon 70-300 maar ga meestal gewoon op stap met camera + 1 lens.
              Vandaar mijn gedacht om deze eventueel te gaan vervangen.

Toch beter 2 lenzen leren meenemen dan.

Ik moet zeggen dat de 17-55 idd een goede lens is, maar soms geeft ze toch wat CA en softness aan de randen.

Comment

Ik moet zeggen dat de 17-55 idd een goede lens is, maar soms geeft ze toch wat CA en softness aan de randen.
                Ik hoor veel lof over die 17-55 en heb me ze ook willen aanschaffen. Ik heb ze mogen lenen en heb ze vergeleken met mijn 18-70, snel wat foto's van de tuin met dezelfde compo en instellingen natuurlijk en ik zag eerlijk gezegd amper verschil. De CA van de 17-55 viel mij ook op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
                  Ik hoor veel lof over die 17-55 en heb me ze ook willen aanschaffen. Ik heb ze mogen lenen en heb ze vergeleken met mijn 18-70, snel wat foto's van de tuin met dezelfde compo en instellingen natuurlijk en ik zag eerlijk gezegd amper verschil. De CA van de 17-55 viel mij ook op.
                  Snel wat foto's in de tuin schieten, is natuurlijk niet echt een goede test en levert dan ook
                  nauwelijks bruikbaar vergelijkingsmateriaal op. Om een beetje een oordeel over een lens
                  te kunnen vellen zul je er toch een dag of wat mee op stap moeten en ze gebruiken onder
                  diverse licht- en andere omstandigheden.
                  Dan zul je wél zien en ondervinden dat dit een fantastische lens is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
                    de 18-70mm is natuurlijk ook een goed lensje, doch de 17-55mm is wel een 2.8 lens... dat is toch een groot verschil en daarenboven weatherproof... en focust sneller dan de 18-70mm (heb ze allebei gehad)
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      de 18-70mm is natuurlijk ook een goed lensje, doch de 17-55mm is wel een 2.8 lens... dat is toch een groot verschil en daarenboven weatherproof... en focust sneller dan de 18-70mm (heb ze allebei gehad)
                      en een verschil van zo,n 400 Eurootjes.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Op een DX camera is een 24-70 helemaal niet handig.
                        Dat zou ik nu niet meteen zeggen . Hangt af van wat je fotografeert. Ik gebruik als ik überhaupt m'n 18-70 gebruik, die alleen tussen 24 à 35mm en 70mm.

Als de Sony 24-70 niet zo duur was in België zou ik er ondertussen eentje hebben...want dat is wel degelijk prima bruikbaar als je dat breedhoekbereik niet nodig hebt .
                        Last edited by JorisVdB; 12 december 2010, 14:12.
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

De 17/55 van Canon ?
                          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            Het is niet omdat de diafragma groter is dat ze optisch beter is dan de 18-70.
                            Als het een dijk van een lens is zoals velen beweren en er optisch duidelijk verschil is met de 18-70 dan had ik dat in een snapshot in de tuin toch ook al gezien!?

Comment

Working...
                            X