Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24-70 vs 16-35

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 24-70 vs 16-35

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe "reislens".
    Ik hou me ook af en toe wat bezig met "huis-tuin-keuken fotografie" van de mensen rondom je heen.(soms een shootje hier en daar van mijn vriendin)
    Nu twijfel ik tussen een 24-70 of een 16-35. Alletwee F2.8.
    Of neem ik een 17-40 F4.0 ?

Deze moet wel dienst doen in Finland deze winter en daar is het deze tijd van het jaar vrij donker.
    Wat raden de experts op het forum me aan ? en waarom ?

Alvast bedankt...

Mijn toestel is een 40D maar wil binnenkort naar een 7D gaan...

Re: 24-70 vs 16-35

Als toch met een croptoestel werkt en niet van plan bent om over te schakelen naar een FF toestel, zou je de canon EF-S 17-55 F2.8 kunnen overwegen.
    Die lens heeft zowel stabilisatie, is zeer scherp en heel lichtsterk!

Comment

maar gaat vaker stuk

Comment

Ik zie dat er ook een f4 tussen je lijstje staat, dan zou ik eerder opteren voor de 24-105, prachtige lens en voor op reis niet te zwaar, iets meer télé en ook iets meer zoom tegenover de 24-70 en niet minder belangrijk voor op reis een pak lichter qua gewicht.
        Indien je echt de f2,8 nodig hebt, kun je opteren voor de 24-70 f2,8 of zoals hierboven vermeld de 17-55 f2,8.

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Op een croptoestel zou ik persoonlijk eerder gaan voor de 17-55, 17-40 of 16-35. Zelf gebruikte ik op mijn 50D altijd de 17-40 voor dit doel en dat is me altijd goed bevallen. Qua beeldkwaliteit erg goed (volgens meeste reviews vergelijkbaar met de 16-35, hoewel daar ook wel variatie in zit) en erg netjes qua prijs. Als je de F2.8 niet nodig hebt zeker dus een goede optie.

Tegenwoordig gebruik ik de 24-70 F2.8, maar dan op een 5d mk2. Een supercombinatie, maar als reislens op een cropcamera voor mij verre van breed genoeg (hoewel dat natuurlijk afhangt van je persoonlijke stijl)
          http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

de laatste reatie volg ik , ik heb de 24/105 op de 7d en in sommige gevallen niet breed genoeg .Normaal komt er daarvoor een 5DII bij.

Comment

Als er weinig licht is, dan mag je zeker geen statief vergeten. Zorg wel dat je er niet aan blijft kleven als het heel erg koud is.

De lenzen in je lijstje zijn allemaal goed, maar op een crop-camera raad ik nog steeds de EF-S 17-55 f2,8 IS aan.

De EF-S 17-55 heb ik zelf verkocht toen ik een 1D MKIII kocht, die heb ik toen vervangen door een 16-35.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                maar gaat vaker stuk
                Je moet er nu ook geen nagels mee in de muur kloppen he!

Ik heb die lens (17-55) met veel plezier gebruikt op mijn croptoestel.
                Enige reden dat ik ze weggedaan heb is overschakeling naar FF toestel.

Comment

Nja ik ben er nog niet uit, maar een goeie tweedehands vinden is blijkbaar ook al niet makkelijk. Ik blijf zoeken...

Comment

Ik heb onlangs een 24-70 f2.8 gekocht en ik ben daar heeeel tevreden mee. Ik gebruik deze op mijn 450D en vindt dat deze behoorlijk goed presteerd. Ik fotografeer regelmatig binnen met minder licht, maar ik gebruik ze ook wel all-round. Niet tegenstaande deze lens niet van de luchtste is vindt ik ze toch zeer aangenaam in gebruik. Maar heb deze aankoop ook gedaan met de omschakeling later naar een FF, enkel als de centjes dat toelaten. Ik heb lang getwijfeld tussen de 24-70 of de 24-105 maar vindt dat je nooit licht genoeg kunt hebben en wat het inzoomen betreft heb ik zo iets van "de kwaliteit is toch dermate goed dat croppen op pc zeker de mogelijkheid biedt. Ook heb ik overwogen een tweede hands aan te kopen. Maar had dan iets van voor 150 euro meer heb je een nieuwe met twee jaar garantie. De meeste zijn ongeveer een jaar oud. Van een vriend fotograaf heb ik vernomen dat iets wat pro er jaarlijks ééntje verslijten. Of het inderdaad zo is weet ik niet.

Groeten
                    Last edited by Melkdjefer; 24 november 2010, 21:51.
                    Olivier
                    CANON EOS 6DmkII | CANON EOS 450D + batterygrip | EF 24-70 mm f/2.8 L USM | EF 100 mm f/2.8 Macro USM | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS | Speedlite 430EX

Comment

Als je geen FF in je glazen bol ziet, zou ik ook de 17-55 F2.8 IS aanraden. Op crop zou ik persoonlijk breedhoek missen met 24mm. Een 16-35 en een 50F1.4 lijkt me anders wel een goeie combo, die de overstap naar FF wel toelaat. Maar een lens zoals de 17-55 verkopen bij een overschakeling zal geen probleem zijn hoor.

Veel reisplezier!
                      Canon R | Leica Q
                      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                      [/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en
                        maar gaat vaker stuk
                        Je moet er nu ook geen nagels mee in de muur kloppen he!
                        't is inderdaad beter tegenwoordig

Several lenses that have been regulars on the list previously not only dropped off, they dropped way off. The Canon 17-55 f/2.8 IS has been a fixture on this list for IS and electrical problems since we started but not only is it gone, its repair rate has dropped to 6%, right around our average.

Comment

Ikzelf gebruik de 24-70 F2.8 op mijn 40D en derbij hebben mijn ouders de 24-105 op een 50D. De 24-70 beantwoord aan al mijn wensen, en de reden dat ik me deze heb aangeschaft is omwille van mijn overstap naar FF hopelijk heel binnenkort. Qua gewicht wint de 24-105 zeker, en is dan ook een betere allround lens. Maar ik heb toch de 24-70 aangeschaft omdat ik lichtsterk glas nodig heb. En niet breed genoeg, ghoh, deze lens gaat voor mij toch breed genoeg op mijn crop. En indien niet dan steek ik er gewoon mijn 8-16 op. Maar grotendeels van de tijd is 24mm voor mij genoeg ( feestjes, huwelijk, ... )
                          In jouw geval zou ik niet twijfelen en gaan voor de 24-105, dan heb je de ideale travel lens met IS. Voor je tripje naar finland riskeert 17-55 te kort te worden. En als het toch te donker is om uit de hand te schieten dan neem je toch gewoon je statief mee.
                          Ik heb alleen geen ervaring met de 17-55 maar ik bekijk de mogelijkheden via mijn ouwe kitlens 18-55 zonder is, en deze was echt te kort om er vanalles mee te doen op mijn ( destijds ) 400D

Mvg,
                          Oli
                          UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bekylicious Bekijk bericht
                            Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe "reislens".
                            Ik hou me ook af en toe wat bezig met "huis-tuin-keuken fotografie" van de mensen rondom je heen.(soms een shootje hier en daar van mijn vriendin)
                            Nu twijfel ik tussen een 24-70 of een 16-35. Alletwee F2.8.
                            Of neem ik een 17-40 F4.0 ?

Deze moet wel dienst doen in Finland deze winter en daar is het deze tijd van het jaar vrij donker.
                            Wat raden de experts op het forum me aan ? en waarom ?

Alvast bedankt...

Mijn toestel is een 40D maar wil binnenkort naar een 7D gaan...
                            Ik beide en als reislens adviseer ik je de 24-70. Prachtige lens. Meestal breed genoeg en ook een beetje tele. De lens is ook haarscherp op 2.8.
                            Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Comment

Working...
                            X