Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Walimex / Danubia 500 mm f8 voor Sony

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Walimex / Danubia 500 mm f8 voor Sony

Op een tweedehandsforum zag ik een verkoop van zowel een Walimex als Danubia objectief, 500mm met vaste f8. Met een T2 ring voor Sony.
    Die namen zegden mij niets, Google leert me dat dat niet bepaald hoogstaande kwaliteit is. Maar misschien wel bruikbaar op Sony door de in camera vibratiereductie.

Ze kosten in die verkoop maar een appel en een ei. Toch interessant als hebbeding?

Re: Walimex / Danubia 500 mm f8 voor Sony

Ik zou dan eerder de Sony 500mm f/8 reflexlens kopen...die is ook niet zo duur, ook f/8 (vast diafragma, dus de belichting regel je door de ISO-waarde en de sluitertijd te veranderen) en heeft ook autofocus . Dat gezegd zijnde, je kan er volgens Kurt Munger alleen maar het centrale scherpstelpunt mee gebruiken...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Dat gezegd zijnde, je kan er volgens Kurt Munger alleen maar het centrale scherpstelpunt mee gebruiken...
      Dat klopt, denk niet dat het een probleem is, ik zie me niet vogeltjes fotograferen en dan de individuele scherpstelpunten gebruiken ...
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SergeV Bekijk bericht
        Op een tweedehandsforum zag ik een verkoop van zowel een Walimex als Danubia objectief, 500mm met vaste f8. Met een T2 ring voor Sony.
        Die namen zegden mij niets, Google leert me dat dat niet bepaald hoogstaande kwaliteit is. Maar misschien wel bruikbaar op Sony door de in camera vibratiereductie.

Ze kosten in die verkoop maar een appel en een ei. Toch interessant als hebbeding?
        Nieuw vind je de (betere) ED-versie voor 120 €. Tweedehands voor 80-100 €?
        Al bij al is de lens nog zo slecht niet. Je kunt er mooiere foto's mee maken dan met allerlei spiegelobjectieven.

Enkele voorbeelden vanuit mijn living (doorheen dubbele beglazing) bij somber weer :

in de top van een hoge perelaar

dichterbij, maar gecropt

en ongecropt
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
          Ik zou dan eerder de Sony 500mm f/8 reflexlens kopen...
          Inderdaad. Dat is een van de unieke stukjes glas van Minolta: een compacte 500mm spiegeltele mét AF. En als het gewicht vergelijkt met de omvang van de lens, dan valt het op hoe licht deze echt wel is. Ideaal om een hele dag mee op stap te gaan. Ik vind het een knap ding .
          Last edited by K-2; 25 november 2010, 02:06.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

dubbel
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Thx! Die voorbeeldfoto's vallen best mee. Waarschijnlijk zal die Sony zelf wel stukken beter presteren ... maar die kost dan ook 20 keer meer dan wat ik voor die Danubia betaal.

Comment

Maar misschien wel bruikbaar op Sony door de in camera vibratiereductie.
                Sinds wanneer levert dat lenskwaliteitverbetering op?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb zo'n 800mm F8 van Walimex. Waanzinnig veel mm's! Onlangs uitstapje naar de zoo gemaakt: Overal portretjes van gemaakt Leuk speellensje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    niet, maar je hebt wel meer mogelijkheden omdat je een stop of 2 wint. dus in mindere lichtomstandigheden ...

ik heb zelf de nikon versie en voorlopig nog tevreden voor het geld. als je op grote afstanden werkt is een statief echt wel nodig. korter bij kan ook zonder
                    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Inderdaad. Dat is een van de unieke stukjes glas van Minolta: een compacte 500mm spiegeltele mét AF. En als het gewicht vergelijkt met de omvang van de lens, dan valt het op hoe licht deze echt wel is. Ideaal om een hele dag mee op stap te gaan. Ik vind het een knap ding .
                      Ik zou die ook wel willen hebben aangezien ik dan nog iets meer bereik heb, zij het ten koste van 1 stop lichtsterkte ten opzichte van mijn 70-400, maar hij weegt wel een pak minder. Spijtig van dat AF-puntengedoe . Dat vind ik echt een minpunt, want ik gebruik voor alles wat vliegt (vliegtuigen, vogels, enz) de verschillende AF-punten om te 'tracken'.

Hmm, NEX-5 en Loweprotas of toch de 500mm f/8 als Kerst/Nieuwjaarscadeau ...
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Niet alleen de lenskwaliteit speelt een rol bij het maken van scherpe foto's, maar ook stabiliteit : zeker bij telelenzen. Als je alleen foto's zonder bewegingsonscherpte vanop een stevig statief kunt nemen, ben je veel beperkter dan wanneer je gewoon met een monopod de natuur in kunt trekken. Daarom is beeldstabilizatie d.m.v. sensor-shift een noemenswaardig voordeel bij het gebruik van ongestabiliseerde (tele)lenzen.
                        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Hmm, NEX-5 en Loweprotas of toch de 500mm f/8 als Kerst/Nieuwjaarscadeau ...
                          Ik heb vorig weekend voor het laatste gekozen .
                          Ik heb dezelfde overweging gemaakt, maar uiteindelijk vind ik een a700 zonder grip al klein genoeg .

Comment

Waarschijnlijk zal die Sony zelf wel stukken beter presteren ... maar die kost dan ook 20 keer meer dan wat ik voor die Danubia betaal.
                            Tweedehands vind je deze ook wel af en toe .

Comment

Ik zou geen lens kopen zonder AF, zeker voor natuurfotografie. De Sony 500mm heb ik en ben daar dik tevreden over, kijk maar eens naar enkele topics die ik gestart heb hier op het forum bij dieren.

Click http://forum.belgiumdigital.com/f44/...ck-332939.html

http://forum.belgiumdigital.com/f72/...-i-332749.html

http://forum.belgiumdigital.com/f72/...rt-336665.html

http://forum.belgiumdigital.com/f44/...er-340274.html
                              Last edited by alex606; 25 november 2010, 13:55.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
                              X