Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Walimex / Danubia 500 mm f8 voor Sony

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Walimex / Danubia 500 mm f8 voor Sony

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Ik zou geen lens kopen zonder AF, zeker voor natuurfotografie. De Sony 500mm heb ik en ben daar dik tevreden over, kijk maar eens naar enkele topics die ik gestart heb hier op het forum bij dieren.
    Click http://forum.belgiumdigital.com/f44/...ck-332939.html
    http://forum.belgiumdigital.com/f72/...-i-332749.html
    http://forum.belgiumdigital.com/f72/...rt-336665.html
    http://forum.belgiumdigital.com/f44/...er-340274.html
    Die foto's zijn natuurlijk beter. 't Zou ook maar erg zijn moest je met een objectief dat het twintigvoudige van de Walimex kost (dixit Serge V) geen betere foto's kunnen maken. Autofocus is vooral belangrijk als het snel moet gaan, zoals bij vliegende vogels.
    Toch staat de TS voor een dilemma. Niet iedereen kan of wil duizenden euri spenderen aan een objectief ; in dat geval is de Walimex beter dan een "Sonynix".
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Nu niet overdrijven hé ...we spreken hier over honderden euro's (ok, nog steeds veel geld, uiteindelijk), niet over een 500mm f/4 G SSM ofzo.

Zou moeten kijken hoeveel precies, maar meer dan 800 euro zal die niet kosten denk ik ?
      Last edited by JorisVdB; 25 november 2010, 17:19. Reden: Woord 'dan' vergeten...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Zo'n 700 à 750 zeker ?

Of af en toe voor 350 à 500 max tweedehands.

En wat kost zo'n Danubia zonder AF ?
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Eventjes zoeken en je vindt wel iets. Ik heb die trouwens voor 300€ gekocht, 1 jaar oud.

http://kopen.marktplaats.nl/search.p...e=&search=Zoek

Als je een nieuwe wilt,

http://www.fotoweert.nl/shop/index.php?cPath=52_32_65
          Last edited by alex606; 25 november 2010, 17:29.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
            Niet alleen de lenskwaliteit speelt een rol bij het maken van scherpe foto's, maar ook stabiliteit : zeker bij telelenzen. Als je alleen foto's zonder bewegingsonscherpte vanop een stevig statief kunt nemen, ben je veel beperkter dan wanneer je gewoon met een monopod de natuur in kunt trekken. Daarom is beeldstabilizatie d.m.v. sensor-shift een noemenswaardig voordeel bij het gebruik van ongestabiliseerde (tele)lenzen.
            Prachtverhaal dan heb je een 'prachtige'' foto van nog steeds 'niet bepaald hoogstaande' kwaliteit, want dit was het begin:

Google leert me dat dat niet bepaald hoogstaande kwaliteit is
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

@ K-2: voor die Danubia heb ik het waanzinnige bedrag van 35 euro gespendeerd. Ziet er leuk uit eigenlijk wel. De Walimex is echt een superlang kanon, niet zo handig op de body.

Ze nu nog aan de praat krijgen: m'n 550 geeft de melding dat er geen lens op zit, ook al is ze juist gemonteerd, met zo'n T2 ring voor Sony ... past perfect. Zal mss eens deep down in de menu's moeten bladeren.

@ Joris: ik dacht 799 bij Ruebens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SergeV Bekijk bericht
                @ K-2: voor die Danubia heb ik het waanzinnige bedrag van 35 euro gespendeerd. Ziet er leuk uit eigenlijk wel. De Walimex is echt een superlang kanon, niet zo handig op de body.
                Verschillen ze noemenswaardig in lengte en/of diameter? Volgens mij zijn beide enkele mm langer dan 30cm. Omdat ze weinig wegen, zijn ze volgens mij toch niet echt onhandig.
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

D'er zit een ontzettend groot verschil op in lengte: de Walimex is zeker 30 cm lang, die Danubia nauwelijks 12.

Een foto maakt het duidelijker:

Comment

Da's logisch. Die Walimex is een gewone tele, geen spiegel...

Als je wil vergelijken, dan moet je dat met deze 500/6.3 doen.

En die lijkt me veel interessanter dan de andere van €130 omdat je hier met f/6.3 kan werken.
                    Last edited by K-2; 26 november 2010, 08:49.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SergeV Bekijk bericht
                      D'er zit een ontzettend groot verschil op in lengte: de Walimex is zeker 30 cm lang, die Danubia nauwelijks 12.
                      Een foto maakt het duidelijker:
                      Inderdaad. Bedankt. 't Is soms wat verwarrend omdat er verschillende merknamen (Samyang, Walimex, Danubia, ...) geplakt worden op 2 reeksen objectieven : gewone telelenzen en spiegelobjectieven.
                      Zo bestaat er ook een Danubia die op jouw Walimex lijkt. Zelf heb ik een Samyang met ED-glas.

Comment

Ondertussen ook gevonden hoe je die Danubia wel aan de praat krijgt. Eigenlijk zo logisch en simpel als pompwater: de M-stand gebruiken.

Comment

Working...
                        X