Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-300 IS USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF 70-300 IS USM

Zou diene "Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD Canon" kunnen tippen
    aan deze van Canon,staat gemarkeerd als EISA-award en is zelfs nog 70 euro goedkoper.

Last edited by Bloatenaas; 5 november 2010, 16:50.
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Is er dan niemand die deze lens van Tamron in zijn bezit heeft

Last edited by Bloatenaas; 5 november 2010, 16:57.
      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Ik in ieder geval niet

Tom
        Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
        Mijn Website

Comment

Die nieuwe Tamron zou heel goed moeten zijn, waarschijnlijk zelfs beter dan de Canon 70-300 IS.

Even gezocht naar een test, dit is de eerste die ik tegen kwam:
          Last edited by Black B@ndit; 5 november 2010, 19:19.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Uit deze review te lezen is dit een toch wel goede lens. Nu zou ik alleen nog willen weten of deze ook sneller is dan de Canon 70-300 voor bewegende beelden.
            Anders is dit een serieuze optie om te kopen. Hij is nog goedkoper dan de canon ook.

Tom
            Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
            Mijn Website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Die nieuwe Tamron zou heel goed moeten zijn, waarschijnlijk zelfs beter dan de Canon 70-300 IS.

http://www.ephotozine.com/article/Ta...i-VC-USD-14690
              ziet er niet slecht uit als we deze review mogen geloven..
              en zeker geen slechte prijs..
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
                Uit deze review te lezen is dit een toch wel goede lens. Nu zou ik alleen nog willen weten of deze ook sneller is dan de Canon 70-300 voor bewegende beelden.
                Anders is dit een serieuze optie om te kopen. Hij is nog goedkoper dan de canon ook.

Tom

zonnekap inbegrepen

Comment

http://www.ephotozine.com/article/Ta...i-VC-USD-14690
                  Ik heb die link gevolgd en de testfotos eens bekeken
                  Sorry, maar ik vind die lens eerlijk gezegd serieus om bij te huilen.
                  Zo een zware chromatische abberatie mannen

Vergroot eens --(500%)-- de luifels van die "HLB"-shop op de 300mm testfoto.
                  Iemand met een oog ervoor moet het niet eens vergroten zelfs, je ziet het zo.
                  Gewoon om bij te huilen, en zo zit de foto natuurlijk vol abberatie natuurlijk.

Ik kan niet "objectief"(wat een leuke woordspeling in deze context) vergelijken met de canon of de sigma, maar gevoelsmatig met wat ik uit mijn canon-sigma "test" gehaald heb, zit deze tamron in de buurt van de sigma of zelfs slechter dan de sigma nog.

Over de snelheidsprestaties kan ik enkel zeggen dat ze allemaal een utrasonic micro moter hebben (verwar niet met snelle ring-usm) doch de auto-focus-prestaties ook deels afhankelijk zijn van de body.

Wat me ook opviel is dat de zoom averrechts is!!
                  Je moet omgekeerd draaien om in/uit te zomen tov de hangbare lenzen.
                  Last edited by xafke; 5 november 2010, 20:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Ik heb die link gevolgd en de testfotos eens bekeken
                    Sorry, maar ik vind die lens eerlijk gezegd serieus om bij te huilen.
                    Zo een zware chromatische abberatie mannen

Vergroot eens --(500%)-- de luifels van die "HLB"-shop op de 300mm testfoto.
                    .
                    Welke halve zool gaat een foto op 500% bekijken.....
                    Boeit toch niet wat je dan allemaal ziet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                      Welke halve zool gaat een foto op 500% bekijken.....
                      Boeit toch niet wat je dan allemaal ziet.
                      Ik bekijk mijn foto's ook niet op 500%, ik heb geen interesse in details van de pixels.

Volgens de tests van de Canon 70-300 IS die ik al heb gezien doet die Tamron het niet echt slechter als het op CA aankomt, de Tamron is volgens die tests iets scherper dan de Canon.
                      De AF van de Canon is redelijk, die van de Tamron ook. Dat is wel een punt dat heel moeilijk rechtstreeks te vergelijken is.

De nieuwe Canon 70-300 L IS komt pas eind dit jaar in de winkels, het valt af te wachten of die voor een 3x hogere prijs ook een veel betere beeldkwaliteit en AF-snelheid levert.
                      Als die vergelijkbare optische kwaliteiten krijgt als de 70-200 f2,8 L IS II, dan is die hogere prijs misschien wel te verantwoorden (die is ook nog spatwaterdicht, dat is voor heel wat fotografen ook zeker een pluspunt).

Op dpreview heb ik al verschillende topics gezien over de nieuwe Tamron 70-300 VC, en die zijn allemaal heel positief. Ik heb er nog geen slechte reacties over gelezen.
                      BD0338BE

Comment

Alle mannen, zijt es ff serieus zeg.
                        http://www.ephotozine.com/articles/t...0mm_VC_004.jpg

Kijk gewoon onderaan naar die luifels, je ziet toch duidelijk de rode zweem boven en de groene zweem er onder e.

Je moet ze zelfs niet op 500% zien, 100% gaat ook al

Als het niet zo nou steekt, en je drukt die foto af op klein formaat, dan ziet geen mens dat. OK

MAAR ... als je je foto bv moet gaan bijsnijden, en je moet bv de helft van de foto wegsmijten, dan kom je al uit op een logische vergroting van 200% en dan zal die chromatische abberatie niet meer zo onzichtbaar zijn.
                        Dit is iets waar vogelliefhebbers wel weten over wat ik praat.

Als je lens net te kort komt om een klein vogeltje in de verte te nemen dan rekenen ze wel op de crop (lees bijsnijden en vergroting achteraf) 500% is daar nie zo abnormaal.

Waarom denk je dat ze zo graag cameras hebben met hoge sensorresolutie?.
                        Waarom kopen die dan allemaal een L lens?
                        In basis om vooral te kunnen bijsnijden (en nog een paar andere redens ook).

Ale ja bon, zoals ik al zei, als die canon maar 70 euro duurder is, dan is totaal geen twijfel meer mogelijk denk ik. Het verschil is te groot, sorry zun.

Die tamron is in mijn ogen met moeite 150 euro waard, ale pak nog 200, ma zeker geen cent meer.

Tis nie da ik in jullie b...n wil trappen, ik geef gewoon mijn ongezouten mening.
                        Ik vind die tamron gewoonweg niet goed, sorry zun.

Comment

De nieuwe Canon 70-300 L IS komt pas eind dit jaar in de winkels, het valt af te wachten of die voor een 3x hogere prijs ook een veel betere beeldkwaliteit en AF-snelheid levert.
                          Als die vergelijkbare optische kwaliteiten krijgt als de 70-200 f2,8 L IS II, dan is die hogere prijs misschien wel te verantwoorden .
                          maar ze is wel een pak minder lichtsterk hoor..
                          nu.... ik heb geen van bijde en twijfel sterk tussen de 70-200 en de 70-300 , maar eigenlijk heb ik de 2,8 nodig . (in bossen tijdens schemer 's morgens of 's avonds) en dan is de 200 mssn te kort..
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                            maar ze is wel een pak minder lichtsterk hoor..
                            nu.... ik heb geen van bijde en twijfel sterk tussen de 70-200 en de 70-300 , maar eigenlijk heb ik de 2,8 nodig . (in bossen tijdens schemer 's morgens of 's avonds) en dan is de 200 mssn te kort..
                            De 70-200 f2,8 L IS II is echt heel goed, maar buiten de Sigma 120-300 is er geen enkele f2,8 zoomlens die tot 300mm gaat.
                            Je kan op de 70-200 zonder problemen een 1,4x teleconverter gebruiken, maar dan is de maximale diafragma-opening wel beperkt tot f4. De beeldkwaliteit blijft dan nog steeds goed.

De 70-300 L IS is minder lichtsterk, maar die is ook heel wat compacter om mee te nemen. Beide lenzen hebben hun specifieke "werkgebied", maar als die nieuwe 70-300 met het diafragma open zo'n scherpe beelden geeft als de 70-200 f2,8 L IS II, dan zou die voor mij in heel wat omstandigheden de veel zwaardere 70-200 kunnen vervangen.
                            Het is eigenlijk een lens die tussen de 70-200 f4 L IS en de f2,8 L IS II + 1,4x teleconverter in zit.
                            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                              MAAR ... als je je foto bv moet gaan bijsnijden, en je moet bv de helft van de foto wegsmijten, dan kom je al uit op een logische vergroting van 200% en dan zal die chromatische abberatie niet meer zo onzichtbaar zijn.
                              Dit is iets waar vogelliefhebbers wel weten over wat ik praat.

Als je lens net te kort komt om een klein vogeltje in de verte te nemen dan rekenen ze wel op de crop (lees bijsnijden en vergroting achteraf) 500% is daar nie zo abnormaal.

Waarom denk je dat ze zo graag cameras hebben met hoge sensorresolutie?.
                              Waarom kopen die dan allemaal een L lens?
                              In basis om vooral te kunnen bijsnijden (en nog een paar andere redens ook).

Ale ja bon, zoals ik al zei, als die canon maar 70 euro duurder is, dan is totaal geen twijfel meer mogelijk denk ik. Het verschil is te groot, sorry zun.

Die tamron is in mijn ogen met moeite 150 euro waard, ale pak nog 200, ma zeker geen cent meer.

Tis nie da ik in jullie b...n wil trappen, ik geef gewoon mijn ongezouten mening.
                              Ik vind die tamron gewoonweg niet goed, sorry zun.
                              De echte vogelfotografen gooien niet meer dan de helft van hun foto weg om de rest dan op te blazen voor een afdruk van 40x60cm of groter. Als je op die manier werkt, dan zal je zeker geen scherpe gedetailleerde foto overhouden.
                              De echte vogelfotografen gebruiken flinke telelenzen en een schuilhut (tentje), op die manier zorgen ze ervoor dat ze dicht genoeg bij de vogels kunnen geraken.

Je snijdt toch geen heel klein stukje uit een foto om daarvan een grote afdruk te laten maken?
                              Als dat zou kunnen, dan maakte ik al mijn foto's wel met de fish-eye lens op de 5D MKII om er achteraf een klein stukje uit te snijden om daarvan weer een grote foto te maken.

Je hebt dan geen megapixels nodig, maar eerder gigapixels.
                              BD0338BE

Comment

Je hebt dan geen megapixels nodig, maar eerder gigapixels.
                                wie weet Bart , wie weet ...
                                10 jaar terug was een usb stick met 8Gb ook een jules verne project...
                                je brengt de fabrikanten op ideeen....
                                grts Peter
                                BD1754BE / Body & glass

Comment

Working...
                                X