Onderwerp : waar zit het scherpte diagrafgma
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
16-35mm van Canon
Collapse
X
-
-
Re: 16-35mm van Canon
Sorry voor de vergissing !!!
De vraag gaat natuurlijk niet over de 24-105mm maar over de 16-35mm
Ik gebruik sinds kort een Canonlens 16-35 op mijn full-frame. Je kan zelf bepalen welke het scherpste diagragma van deze lens is ... ik vermoed 5.6... Heeft iemand een test gedaan naar het scherpste diafragma en wat is uw resultaat (kan je de test omschrijven...)
Bedankt voor uw ervaringen
met vriendelijke groet
Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.
[Mod-LesC]Even je titel in de lijst aangepast - kan helaas niet voor alle afzonderlijke posts, zonder die een voor een te gaan editen.[/Mod]Last edited by LesC; 13 oktober 2010, 13:29.
-
Re: 24-105mm van Canon
De 16-35 f2,8 L II is op f2,8 al heel scherp, maar als je ook de hoeken scherp wil op een full-frame camera, dan moet je het diafragma wel verder dichtzetten (f8- f11).http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LAMP Bekijk berichtSorry voor de vergissing
De vraag gaat natuurlijk niet over de 24-105mm maar over de 16-35mm
Je ziet, de beste prestaties liggen theoretisch op F5.6, hoewel het niet heel veel uitmaakt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtDe 16-35 f2,8 L II is op f2,8 al heel scherp, maar als je ook de hoeken scherp wil op een full-frame camera, dan moet je het diafragma wel verder dichtzetten (f8- f11).
Bedankt voor uw reactie
mvg
Lamp
Comment
-
Comment