Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb het opgelost door al eens naar ISO 4000 te gaan, of door het licht wat mee te pakken (die achtergrondclips bvb.). Maar het was bij momenten wel lekker donker ja. En dan speelden ze nog "zwartzakkenmuziek" ook.
Ik denk dat Iso 3200 toch zo'n beetje het maximum is op mijn 5D MII om weinig ruis te hebben.
Ik wist wel op voorhand dat ik met mijn 70-200 mm f 2.8 daar niets had kunnen doen, wegens te dicht bij het podium en niet lichtsterk genoeg.
Mijn 50 mm f 1.8 lensje had ik ook wel kunnen gebruiken, maar ik verwissel niet graag lenzen op locatie.
Anyway, mijn 135 mm was perfect voor waar ik stond.
Ik mag in februari foto's gaan maken in het CC van overpelt
Is het daar best dat ik de 50mm 1.8 meeneem in een cultureel centrum
of heeft dit niet veel zin?
Oorspronkelijk geplaatst door johan de manBekijk bericht
Ik denk dat Iso 3200 toch zo'n beetje het maximum is op mijn 5D MII om weinig ruis te hebben.
Met de higlight tone priority op zou je ongeveer slechts evenveel ruis hebben in de donkere delen dan een volledige iso-stop lager, maar je krijgt die stop meer detail (dynamisch bereik) in de lichtere delen.
Ik trek zelf dikwijls tot 2/3 stop onder de op het aangezicht gemeten spotmeting (zonder uitbreiding), en ga dan achteraf toch nog in de min compenseren. Vind iedereen er anders nogal bleekjes uitzien.
Maar zelfs mijn moeder vond me al een rare, da"s dus relatief.
Oké dankje! Dat is nu een antwoord wat ik zocht
Ik ga dus wrs de 50 mm 1.8 aanschaffen en later de 70-200 2.8
Dat zou dan voldoende moeten zijn!
Ik kan hier enkel aan toevoegen dat je in normale Belgische lichtomstandigheden al serieus gehandicapt bent met een kleine maximale opening, terwijl je buurman met een 1.4 dingen uit de duisternis haalt. ik heb altijd te weinig licht voor mijn 400 5.6 en oogst bij kaarslicht met mijn 35 1.4 verbazing alom.
Comment