Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 F2.8 Kopen/huren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200 F2.8 Kopen/huren

Maar uhm nu even: is de 50mm 1.8 geschikt of niet?

Comment

Tuurlijk wel! Zeker voor kleinere zaaltjes (b.v. café's) waar je dicht bij de artiest kunt raken.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
        Ik heb het opgelost door al eens naar ISO 4000 te gaan, of door het licht wat mee te pakken (die achtergrondclips bvb.). Maar het was bij momenten wel lekker donker ja. En dan speelden ze nog "zwartzakkenmuziek" ook.
        Ik denk dat Iso 3200 toch zo'n beetje het maximum is op mijn 5D MII om weinig ruis te hebben.

Ik wist wel op voorhand dat ik met mijn 70-200 mm f 2.8 daar niets had kunnen doen, wegens te dicht bij het podium en niet lichtsterk genoeg.

Mijn 50 mm f 1.8 lensje had ik ook wel kunnen gebruiken, maar ik verwissel niet graag lenzen op locatie.

Anyway, mijn 135 mm was perfect voor waar ik stond.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Nog iets heel belangrijks : met een 70-200 mm van Canon val je natuurlijk heel hard op, door de grootte en de kleur (wit).

Als je geen accreditatie hebt, kan je dan soms wel in de problemen zitten.

Als je er niet mee binnen mag, kan je je fototoestel in je auto gaan leggen en dan sta je daar heel de avond met een bang hart.

In bepaalde buurten van Antwerpen en Brussel zie je vaak ingeslagen ruiten ...

Een 50 mm f1.8 lensje kan je gemakkelijk in een jaszak of handtas steken.

Comment

Ik mag in februari foto's gaan maken in het CC van overpelt
            Is het daar best dat ik de 50mm 1.8 meeneem in een cultureel centrum
            of heeft dit niet veel zin?

Comment

Zal ik het zo stellen:

Welke lenzen zouden jullie meenemen als je naar een cultureel centrum moet
              voor een muziek optreden van deborah de ridder?

Comment

Sigma 15mm 2.8 FE, Nikkor 50 1.4, 85 1.8, 70-200 2.8.

De Sigma voor een leuke overzichts foto van het hele podium, de beide primes voor als het echt donker is en de 70-200 voor normaal werk.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oké dankje! Dat is nu een antwoord wat ik zocht
                  Ik ga dus wrs de 50 mm 1.8 aanschaffen en later de 70-200 2.8
                  Dat zou dan voldoende moeten zijn!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                    Ik denk dat Iso 3200 toch zo'n beetje het maximum is op mijn 5D MII om weinig ruis te hebben.
                    Met de higlight tone priority op zou je ongeveer slechts evenveel ruis hebben in de donkere delen dan een volledige iso-stop lager, maar je krijgt die stop meer detail (dynamisch bereik) in de lichtere delen.
                    Ik trek zelf dikwijls tot 2/3 stop onder de op het aangezicht gemeten spotmeting (zonder uitbreiding), en ga dan achteraf toch nog in de min compenseren. Vind iedereen er anders nogal bleekjes uitzien.
                    Maar zelfs mijn moeder vond me al een rare, da"s dus relatief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
                      Oké dankje! Dat is nu een antwoord wat ik zocht
                      Ik ga dus wrs de 50 mm 1.8 aanschaffen en later de 70-200 2.8
                      Dat zou dan voldoende moeten zijn!
                      Ik kan hier enkel aan toevoegen dat je in normale Belgische lichtomstandigheden al serieus gehandicapt bent met een kleine maximale opening, terwijl je buurman met een 1.4 dingen uit de duisternis haalt. ik heb altijd te weinig licht voor mijn 400 5.6 en oogst bij kaarslicht met mijn 35 1.4 verbazing alom.
                      Last edited by Poza; 28 september 2010, 03:56.

Comment

Een 1.4 lens vangt niet 2x zoveel licht als een 2.8, maar 4x !!!

Die lens staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Een 1.4 lens vangt niet 2x zoveel licht als een 2.8, maar 4x !!!
                          Dat zijn geen 4 stops winst hé, dat zijn er 2. (f1.4-f2-f2.8)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                            1 stop grotere diafragma-opening laat 2x zoveel licht binnen, met 2 stops komt er 4x meer licht binnen.

2 stops = dus 4x meer licht dat door de diafragma-opening naar binnen kan.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                              Ik gebruikte niet het woordje stops, maar 'hoeveelheid licht'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                                als je iets meer wilt/kunt uitgeven zijn de 50mm f1.4 of de 85mm f1.8 ook zalige lenzen
                                2dehands rond de 280 à 300euro

groeten, Marc
                                leren afbieden dan. Nieuw kosten ze maar een goede 350€
                                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
                                X