Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma lenzen werken niet op nieuwe Sony A33 en A55 !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma lenzen werken niet op nieuwe Sony A33 en A55 !!!

Jammer dat producenten altijd iets proberen zoeken om de klant 'te sturen'...de 'vrije' markt of de 'monopoliserende' markt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
      waarom zou je juist die lens kopen (wil je een superzoom neem dan de Sony 18-200, beter de Sony 18-250 of een nieuwere Sigma HSM)
      Inderdaad, maar het kan natuurlijk dat hij die Sigma al heeft liggen.

Indien niet, dan zou ik toch ook iets anders aanraden. Dat is zowat de minst goeie superzoom ooit gebouwd.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
        Jammer dat producenten altijd iets proberen zoeken om de klant 'te sturen'...de 'vrije' markt of de 'monopoliserende' markt?
        Vooral goed dat ze creatief zijn en steeds verder gaan met het verbeteren van hun producten vind ik. Anders zouden we nog steeds geen AF, lichtmeting, automatische aanpassing van diafragma, enz. hebben.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Op Canon is het hetzelfde probleem met Sigma lenzen

Voor mij geen Sigma meer, ik heb men dure les geleerd.
          Geldt alleen voor Sigma's ouder dan pakweg een jaar of 8 , jongere/nieuwe geven geen probleem.
          Ik heb ook bedenkingen bij Sigma , maar niet daarom.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Vooral goed dat ze creatief zijn en steeds verder gaan met het verbeteren van hun producten vind ik. Anders zouden we nog steeds geen AF, lichtmeting, automatische aanpassing van diafragma, enz. hebben.
            Heel goed ja, maar dat is toch iets anders dan de communicatie tussen body & lens wijzigen om 3th party fabrikanten dwars te zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
              Heel goed ja, maar dat is toch iets anders dan de communicatie tussen body & lens wijzigen om 3th party fabrikanten dwars te zitten.
              Hmm, als dat je redenering is, dan vraag ik mij af waarom de A580 (gelijktijdig uitgebracht met de A55 en A33) dit probleem dan niet heeft...
              Het lijkt mij dus iets wat SLT-eigen is en die communicatie noodzakelijk maakte. Niet iets wat Sony plots geïmplementeerd heeft om Sigma "dwars te zitten"

Comment

Wow, heel druk forum hier!
                Even antwoorden:
                De Sigma 18-200 vind ik aan zo'n 220 €; de Sony 18-200 aan 500€ en de Sony 18-250 aan 580 €.
                Die Sigma moet al echt brol zijn om het voor die prijs toch te negeren. Is die écht zo slecht? Ik dacht net de twee 'standaardobjectieven' die met een A33 geleverd worden, niet te nemen, en die ene Sigma te nemen.
                Ik ben nieuw in de digitale wereld; in mijn analoge tijd was ik héél tevreden van een Sigma.

Sam.

Comment

Eerst wat info over de Sony 18-200 en 18-250, deze zijn beide gemaakt door Tamron en zij dus identiek aan de Tamron-versies.
                  De Tamron 18-250 heb ik zelf en dat is een relatief goede lens, over de 18-200 heb ik veel slechte dingen gelezen : http://www.dyxum.com/reviews/lenses/...asp?IDLens=192

Ik heb de verschillende webwinkels eens afgelopen en ik heb de indruk dat het gedaan is met de Tamron 18-250(in afwachting van de nieuwe 18-270 waarschijnlijk).
                  Slechts een paar winkels bieden hem nog aan en bij allen staat hij in bestelling.
                  De 2 goedkoopste komen onder de 400 Euro uit, verzending inbegrepen :
                  http://www.neboweb.nl/webwinkel/tamr...ny-p-2518.html
                  http://www.digitalstreet.nl/product_...oducts_id=3516

Maar waarom niet tweedehands kopen?
                  Zowel de Tamron- als de Sony-versie staan te koop voor 250 Euro tweedehands :
                  http://nl.kapaza.be/belgie/sony-sal-...3-52275822.htm
                  http://www.2dehands.be/foto-camera/l...-83988909.html

En wil je toch voor een nieuwe Sigma 18-200 gaan dan is hij het goedkoopst bij Nebo, 182 Euro, verzending inbegrepen : http://www.neboweb.nl/webwinkel/sigm...ng-p-1161.html
                  Maar hou er dan wel rekening mee dat de kans groot is dat hij niet correct zal werken op je A33.

Sven
                  Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                  Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                  Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SamWitse Bekijk bericht
                    in mijn analoge tijd was ik héél tevreden van een Sigma.
                    Ik ben ook tevreden van Sigma, maar niet noodzakelijk van elke lens die ze aanbieden.
                    De Sigma 18-250 HSM is de beste superzoom die je nu kan vinden denk ik, de oude 18-200 de slechtste.
                    Zoals Sven hierboven al zei: als je het goedkoop wil houden, kijk dan eventueel naar een tweedehands Tamron 18-200, of, nog beter, 18- 250. Dan zit je optisch alvast beter.
                    Last edited by K-2; 30 december 2010, 22:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
                      Eerst wat info over de Sony 18-200 en 18-250, deze zijn beide gemaakt door Tamron en zij dus identiek aan de Tamron-versies.
                      Zijn niet identiek hoor.
                      De AF van een Sony 18-250 is een pak sneller dan van de Tamron-versie...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
                        er zijn wel meer lenzen die samen ontwikkeld zijn, zoals de Sony/Tamron 11-18; ook met Sigma trouwens, maar dat slaat enkel op het ontwerp/glas en betekent geenszins dat ze identiek zijn;

@SamWitse: de combinatie van de 2 kitlenzen is alleszins veel beter dan al de reeds genoemde

(de SAL18200 vind je trouwens nieuw op eBay voor ca 250 euro)
                        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Ik ben ook tevreden van Sigma, maar niet noodzakelijk van elke lens die ze aanbieden.
                          De Sigma 18-250 HSM is de beste superzoom die je nu kan vinden denk ik, de oude 18-200 de slechtste.
                          Zoals Sven hierboven al zei: als je het goedkoop wil houden, kijk dan eventueel naar een tweedehands Tamron 18-200, of, nog beter, 18- 250. Dan zit je optisch alvast beter.
                          Het gaat mij niet om "het goedkoopste", maar als een objectief 2,5 keer duurder is, verwacht ik ook dat het 2,5 keer beter is.
                          Maar zoals jullie aangeven, moet die 18-200 écht wel te mijden zijn.

Dank voor jullie info; ik denk dat ik voor de Sigma 18-250 ga.

Sam.

Comment

Working...
                          X