Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele objectief voor portret en vakantie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tele objectief voor portret en vakantie

    Hallo, ik zoek een objectief als aanvulling op standaard/groothoek. Voor portret en vakantie (dus geen f/2.8 tele: te duur en te zwaar).

    Wat is de betere keuze:
    Canon 70-200/4 IS


    of voor bijna dezelfde prijs:

    70-300 IS
    en
    85/1.8


    De tweede optie heeft meer bereik maar je moet wel wisselen.
    Last edited by Hocus Focus; 26 december 2010, 12:44.

  • #2
    Re: Tele objectief voor portret en vakantie

    "voor portret en vakantie"
    Dan lijkt jouw tweede alternatief me veruit het leukste, zeker als je nu nog geen prime hebt...
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Tele objectief voor portret en vakantie

      Zelf gebruik ik voor vakanties de 70-200 f/4 IS voor het tele werk. Het is prima te doen kwa gewicht. Over het algemeen gebruik ik voor vakanties de 24-105 en de 70-200. Hier kan maar zo verandering in komen sinds de komst van de 17-55

      Het is en blijft een lastige keuze, maar persoonlijk kies ik voor de 70-200

      Comment


      • #4
        Re: Tele objectief voor portret en vakantie

        Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
        Zelf gebruik ik voor vakanties de 70-200 f/4 IS voor het tele werk. Het is prima te doen kwa gewicht. Over het algemeen gebruik ik voor vakanties de 24-105 en de 70-200. Hier kan maar zo verandering in komen sinds de komst van de 17-55

        Het is en blijft een lastige keuze, maar persoonlijk kies ik voor de 70-200
        Prima op crop camera. Maar is 200mm niet wat kort op full frame?

        Comment


        • #5
          Re: Tele objectief voor portret en vakantie

          Dit kun jij het beste zelf beantwoorden. Jij hebt zelf een bepaalde verwachting. Ook op FF wordt de 70-200 erg veel gebruikt. Ik zou zeggen ga met je camera naar de winkel en test beide eens. Dit maakt het maken van een keuze gemakkelijker.

          De 70-300L heeft niet over het gehele bereik f/4, maar zeker geen verkeerd objectief.

          Comment


          • #6
            Re: Tele objectief voor portret en vakantie

            De Nikon ingeruild voor een Canon?


            200mm is niet te kort voor fullframe...sterker nog...een 70-200 is een fullframe objectief, welke op fullframe (en 35mm) altijd dé standaard is geweest.
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: Tele objectief voor portret en vakantie

              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
              200mm is niet te kort voor fullframe...
              Hoe weet jij dat? Ik vind de mijne soms te kort, maar dat vons iets minder soms ook DX
              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
              sterker nog...een 70-200 is een fullframe objectief, welke op fullframe (en 35mm) altijd dé standaard is geweest.
              Wat heeft dat er mee te maken of een lens nu standaard is of niet is tie te kort, dan is tie te kort....


              @TS kijk eens naar de nieuwe Tamron 70-300 VC met de nieuw 'usm' scherpstelling, deze is volgens diverse testen zeer goed en de VC werk ook zeer goed.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Tele objectief voor portret en vakantie

                De Nikon ingeruild voor een Canon?
                Ik heb gereserveerd, dat betekent nog niet dat ik moet kopen Eerst polsen onder de kenners.

                Dit kun jij het beste zelf beantwoorden.
                Als jij mij het genoemde materiaal wil uitlenen voor een week, kan ik een mening vormen. Zo niet, dan moet ik afgaan op de ervaring van anderen.

                Mijn budget is beperkt. Ik kan kopen:

                ofwel 70-300 VR + 85/1.8

                ofwel 70-300 VR + SB700

                ofwel 85/1.8 + SB700

                Aangezien de D700 een ingebouwde flits heeft (en iemand hier zegt dat flitsen niet goed is voor portret, maar daar durf ik aan twijfelen), geniet de eerste optie mijn voorkeur, gevolgd door de tweede.

                Wat denken jullie?
                Last edited by Hocus Focus; 28 december 2010, 16:31.

                Comment


                • #9
                  Re: Tele objectief voor portret en vakantie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
                  Aangezien de D700 een ingebouwde flits heeft (en iemand hier zegt dat flitsen niet goed is voor portret, maar daar durf ik aan twijfelen), geniet de eerste optie mijn voorkeur, gevolgd door de tweede.
                  ik flits bijna al m'n portretten in... en niet met de ingebouwde flits van m'n D700...
                  dikwijls gewoon met een goedkope YN460 II

                  voorbeeldje 1/125s . f/5.0 . ISO 200 . 130 mm met D700

                  Last edited by d_oracle; 28 december 2010, 17:00.
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tele objectief voor portret en vakantie

                    ik flits bijna al m'n portretten in... en niet met de ingebouwde flits van m'n D700...
                    dikwijls gewoon met een goedkope YN460 II
                    Als je de flits niet laat bouncen en je trekt van dichtbij, wat is dan het voordeel van een externe flits boven een ingebouwde? Beide kun je verzachten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tele objectief voor portret en vakantie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
                      Als je de flits niet laat bouncen en je trekt van dichtbij, wat is dan het voordeel van een externe flits boven een ingebouwde? Beide kun je verzachten.
                      buiten kan je niet bouncen, en de zachtheid van het licht staat in relatie tot de grote van die lichtbron ten overstaan van het model... niet de afstand...
                      de externe flits los van de camera kan dus via een "modifier" zoals een paraplu vergroot worden en dus zachter licht maken. Zie hier
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tele objectief voor portret en vakantie

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Hoe weet jij dat? Ik vind de mijne soms te kort, maar dat vons iets minder soms ook DX
                        Wat heeft dat er mee te maken of een lens nu standaard is of niet is tie te kort, dan is tie te kort....
                        Dan is de 200mm op dat moment te kort voor de heer Janssen...en niet voor een FF. Mijn antwoord is...en blijft daarmee correct Soms kan 500mm op een crop nog te kort zijn he...
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tele objectief voor portret en vakantie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
                          Mijn budget is beperkt. Ik kan kopen:

                          ofwel 70-300 VR + 85/1.8

                          ofwel 70-300 VR + SB700

                          ofwel 85/1.8 + SB700
                          Wat is de betere keuze: lichtsterke prime of losse flitser op camera met ingebouwde flitser?

                          Comment

                          Working...
                          X