Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele beter op crop camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Tele beter op crop camera?

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Een groepsfoto in slechte lichtomstandigheden is niet bepaald iets dat elke fotograaf dagelijks als opdracht heeft. Dat is één situatie, om daarmee te concluderen dat crop beter is dan FF, is toch een serieuze brug te ver.

Zo kan ik en vele anderen, ook verscheidene specifieke situaties geven waar FF wél de betere keuze is en dat ik elke keer aan de lijve ondervind.

Als crop de betere beeldkwaliteit geeft, waarom gaan pro's dan voor FF. Of voor medium format? Uit dommigheid? Of waarom steekt Nikon dan geen D300s sensor in een D3 body?
    Ik zeg ook niet dat een crop beter is. Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen. Maar er zijn hier veel mensen die niet willen toegeven dat een crop in bepaalde situaties beter is dan een FF. Er zijn trouwens meer pro's dan je denkt die een crop gebruiken of zowel een crop als een FF naast elkaar gebruiken.

Comment

• Re: fotografie duur? Niks van.

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      in België is er geen schaal boven de 45% meer. En mediane lonen (in dit geval relevanter dan gemiddelde) blijven meestal onder de 35%.
      Ik lees zoveel nonsens op deze website dat ik hem zelden tot nooit meer bezoek. Ik heb de indruk dat enkele figuren kost wat kost gelijk willen halen en zotte, soms beledigende of onbeschofte (niet van toepassing op deze) uitspraken doen.

Lees bv op de website vd federale overheid, daar staat duidelijk 50% bij voor de huidige jaren:

http://www.belgium.be/nl/belastingen...an_de_aanslag/

Een lager BTW-tarief voor zelfstandigen ? Leg eens verder uit, want 't interesseert me...
      * 0%: vrije beroepen, internationale organisaties, diplomaten e.d.
      * 6%: voor goederen en diensten bedoeld in de artikelen 1bis en 1ter en in tabel A van de bijlage bij het KB nr. 20, inzake btw-tarieven (bv. groothandel, kunst)
      * 12%: voor goederen en diensten bedoeld in tabel B van de bijlage bij het KB nr. 20, inzake btwtarieven
      * 21%: Voor alle andere goederen en diensten

Ga eens langs bij een boekhouder en wees creatief. Ik ken niet alle gevallen apart maar ik weet wel enkele die bestaan. Voor mij is dat genoeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
        Bovendien kopen zelfstandigen aan lagere BTW tarieven. Sommige beroepen zijn zelfs niet BTW plichtig. In België is dat dus een besparing van nog eens 15-21%.
        * 0%: vrije beroepen, internationale organisaties, diplomaten e.d.
        * 6%: voor goederen en diensten bedoeld in de artikelen 1bis en 1ter en in tabel A van de bijlage bij het KB nr. 20, inzake btw-tarieven (bv. groothandel, kunst)
        * 12%: voor goederen en diensten bedoeld in tabel B van de bijlage bij het KB nr. 20, inzake btwtarieven
        * 21%: Voor alle andere goederen en diensten
        Niet BTW-plichtig wil zeggen dat je geen BTW kan recupereren. Je betaalt dus de volle pot BTW !
        En je tweede citaat zegt gewoon hoeveel je betaalt op de goederen en diensten die je daar zo mooi opsomt. Niet meer of niet minder.

Ik zou zeggen, ga eens langs bij een boekhouder, en laat je dat eens uitleggen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanhyfte.johnny Bekijk bericht
          Maar er zijn hier veel mensen die niet willen toegeven dat een crop in bepaalde situaties beter is dan een FF.
          Toch vreemd dan dat enkel mensen met een crop dan zeggen dat crop vaak beter is. Ik ken persoonlijk niemand met een FF die vaak zegt "Man man, vandaag heb ik toch wel weer een crop body gemist". Dus echt objectief is het niet. Terwijl de meeste FF'ers goeie redenen hebben om voor FF te gaan.

Toen ik m'n cropbody had, heb ik nooit de noodzaak gevoeld om mijn simpele cropbody op te hemelen tov een FF. Ik was iets realistischer en materiële jaloezie is mij onbekend. Maar ik was wel zeer blij toen ik eindelijk een FF in mijn handen had. De zoeker alleen al is een verademing.

Er zijn trouwens meer pro's dan je denkt die een crop gebruiken of zowel een crop als een FF naast elkaar gebruiken.
          Er zijn pro's met een crop, maar slechts een minderheid met alleen een crop. Dat is het hele punt.

Comment

Toch vreemd dan dat enkel mensen met een crop dan zeggen dat crop vaak beter is. Ik ken persoonlijk niemand met een FF die vaak zegt "Man man, vandaag heb ik toch wel weer een crop body gemist". Dus echt objectief is het niet. Terwijl de meeste FF'ers goeie redenen hebben om voor FF te gaan.

Toen ik m'n cropbody had, heb ik nooit de noodzaak gevoeld om mijn simpele cropbody op te hemelen tov een FF. Ik was iets realistischer en materiële jaloezie is mij onbekend. Maar ik was wel zeer blij toen ik eindelijk een FF in mijn handen had. De zoeker alleen al is een verademing.
            Misschien omdat je die FF gekocht hebt omdat deze beter bij jouw soort fotografie past? Nogmaals, elk toestel heeft zijn voordelen en zijn nadelen.

Er zijn pro's met een crop, maar slechts een minderheid met alleen een crop. Dat is het hele punt.
            APS-H vergeten? Ik vrees dat er zo veel in omloop en in handen van pro's zijn

Comment

er zijn hier veel mensen die niet willen toegeven dat een crop in bepaalde situaties beter is dan een FF.
              Voor andere merken kan ik niet vergelijken, maar als ik a700 en a900 vergelijk, dan doet die eerste het alleen beter op het vlak van :
              * geheugenruimte op kaartjes en pc die zijn bestanden innemen...
              * ingebouwde flitser
              * iets compactere body

Op het vlak van resultaten zie ik geen enkel voordeel, of het nu om tele, breedhoek, portret, sport of iets anders gaat...
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik lees zoveel nonsens op deze website dat ik hem zelden tot nooit meer bezoek.
                De hoeveelheid nonsens was in die tijd óók afgenomen...vreemd?
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Gelieve de berichten on topic te houden ( BTW toestanden, belastingen, zelfstandigen hebben niets te maken met de vraag van de TS ) en respect te tonen voor meningen van anderen, anders zijn we genoodzaakt deze post te sluiten.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                    De hoeveelheid nonsens was in die tijd óók afgenomen...vreemd?
                    rofl!!!
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
                    X