Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telezoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • telezoom

    bezit een sony a330
    op mijn verlanglijstje staat nog een telezoom van Sigma de 150-500mm F5-6.3 DG OS HSM,heeft iemand al ervaring met deze lens.
    grt
    gy

  • #2
    Re: telezoom

    Een zoek actie op Google za je verrassend veel reviews kunnen opleveren... Dit objectief zal er wel 1 zijn waarbij je zelf je eind oordeel moet vellen of je het wil gaan aanschaffen op basis van de prijs/prestatie verhouding...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: telezoom

      Je kunt ook als je de mm niet perse nodig hebt de sony 70-400 G overwegen.
      Er is weinig negativiteit over deze lens te vinden.
      Greetz Twan

      http://500px.com/TwanGroenen

      Comment


      • #4
        Re: telezoom

        Verschil tussen 400mm en 500mm is bijna te verwaarlozen inderdaad...

        Persoonlijk zou ik bij Sigma daarom ook eerder voor de 120-400 gaan als de 150-500...in essentie dezelfde lens, maar de 400 is wat lichtsterker als de 500...

        Ervaringen gelezen op internet zijn heel divers. De één loopt weg met deze lens...bij anderen is hij nog niet goed genoeg voor de prullenbak. De mooiere foto's die ik er van zie zijn wel vaak toegeknepen tot f8...

        Als 400mm genoeg is heeft Tokina daar ook nog een zeer betaalbaar model (80-400), waar de reacties op internet net zo divers zijn als bij de Sigma's...enkel heeft de Tokina gaan stabilisatie.
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: telezoom

          Sony heeft nog een heel speciaal lensje, de 500mm F8 Reflex voor ong 800€. Vaste brandpuntsafstand en vast diafragma F8. Ook veel kleiner en lichter dan de Sigma 150-500 of Tamron 200-500.
          Ik ben ook aan het zien voor een bereik tot 500mm. Ik kom er ook niet aan uit aan de hand van reviews of gebruikerservaringen. Van heel goed tot slecht, voor zowel de Sigma als de Tamron. Daar ben je niet veel mee.
          Aangezien ik al een 70-300 heb, staat die Sony 500mm Reflex F8 op mijn verlanglijstje.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: telezoom

            Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
            enkel heeft de Tokina gaan stabilisatie.
            Voor TS maakt dit niet zoveel uit (a330 als body).
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: telezoom

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Voor TS maakt dit niet zoveel uit (a330 als body).
              Is zo inderdaad...gezien de kosten (en wat ik op internet heb gezien en gelezen van de Sigma's én de Tokina) zou ik niet twijfelen (en de Tokina kopen...)
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: telezoom

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Sony heeft nog een heel speciaal lensje, de 500mm F8 Reflex voor ong 800€. Vaste brandpuntsafstand en vast diafragma F8. Ook veel kleiner en lichter dan de Sigma 150-500 of Tamron 200-500.
                Ik ben ook aan het zien voor een bereik tot 500mm. Ik kom er ook niet aan uit aan de hand van reviews of gebruikerservaringen. Van heel goed tot slecht, voor zowel de Sigma als de Tamron. Daar ben je niet veel mee.
                Aangezien ik al een 70-300 heb, staat die Sony 500mm Reflex F8 op mijn verlanglijstje.
                Die spiegellens is inderdaad een leuke optie, maar hou wel rekening met het typische bizarre bokeh dat eventuele highlights gaan vormen.

                Ik heb in het verleden Sigma 50-500, Tokina 80-400 en Tamron 200-500 gehad.
                Van de drie was de Sigma degene die de beste beelden leverde. Maar...

                Geen van de drie lenzen komt nog maar tot de knieën van de Sony 70-400. Deze lens levert zodanig kwalitatieve beelden, ook volopen, dat je gemakkelijk nog wat kan croppen tot een 500mm-uitsnede, en nog steeds betere kwaliteit over houden dan elk van de 500mm-lenzen die ik eerder had. Mogelijk is de nieuwe Tokina beter (ik had de eerste versie). Anders is dat inderdaad het te verkiezen lower-cost alternatief .
                Deze 70-400 is zelfs nog beter dan de 70-300 trouwens, ook al heeft ze een groter bereik. Twee nadelen slechts: gewicht en prijs...
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: telezoom

                  Die spiegellens is inderdaad een leuke optie, maar hou wel rekening met het typische bizarre bokeh dat eventuele highlights gaan vormen.

                  Ik heb in het verleden Sigma 50-500, Tokina 80-400 en Tamron 200-500 gehad.
                  Van de drie was de Sigma degene die de beste beelden leverde. Maar...

                  Geen van de drie lenzen komt nog maar tot de knieën van de Sony 70-400. Deze lens levert zodanig kwalitatieve beelden, ook volopen, dat je gemakkelijk nog wat kan croppen tot een 500mm-uitsnede, en nog steeds betere kwaliteit over houden dan elk van de 500mm-lenzen die ik eerder had. Mogelijk is de nieuwe Tokina beter (ik had de eerste versie). Anders is dat inderdaad het te verkiezen lower-cost alternatief .
                  Deze 70-400 is zelfs nog beter dan de 70-300 trouwens, ook al heeft ze een groter bereik. Twee nadelen slechts: gewicht en prijs...
                  Daar ben ik iets mee, goede info . Maar 1500€ voor de Sony 70-400 pfff ...
                  Als 400 of 500mm weinig verschil uitmaakt volgens sommigen, dan misschien een 1.4 teleconverter proberen op de Sony 70-300g. Volgens de specificaties van een Soligor converter zou ik ook AF moeten hebben en dat voor maar 160€.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: telezoom

                    Met een 1.4-tc (Kenko/Tamron/Soligor) zal je inderdaad wel AF hebben; ik had dat ook met een 1.4-Tamron/Kenko op de 70-400.
                    Zoals je ook weet, zal het je AF-snelheid en beeldkwaliteit niet ten goede komen . In welke mate zal je even zelf moeten nagaan...
                    Mogelijk haal je slechts dezelfde beeldkwaliteit als met gewoon croppen.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: telezoom

                      Je kunt de 70-400G wel onder de 1500 euro vinden ik denk bij fotoweert al een goede kans maakt!
                      Greetz Twan

                      http://500px.com/TwanGroenen

                      Comment


                      • #12
                        Re: telezoom

                        Je kunt de 70-400G wel onder de 1500 euro vinden ik denk bij fotoweert al een goede kans maakt!
                        Het volgende staat er bij de lens :

                        "Dit artikel heeft een speciale prijs. Daarom staat er op de website "AKTIE". Dit kan te maken hebben met beperkte voorraad en levertijd of omdat de prijs zo scherp is dat wij die niet op website mogen plaatsen van de leverancier. Ook kan het zijn dat er speciale akties zijn met accessoires of een workshop. Neem daarom even de moeite om langs te komen in de winkel zodat wij u zo goed mogelijk kunnen helpen en informeren.

                        Graag tot ziens in onze winkel"

                        Ben benieuwd wat de prijs is.

                        Op die site staat de sony 500mm reflex voor maar 679€.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: telezoom

                          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                          Verschil tussen 400mm en 500mm is bijna te verwaarlozen inderdaad...

                          Persoonlijk zou ik bij Sigma daarom ook eerder voor de 120-400 gaan als de 150-500...in essentie dezelfde lens, maar de 400 is wat lichtsterker als de 500...

                          Ervaringen gelezen op internet zijn heel divers. De één loopt weg met deze lens...bij anderen is hij nog niet goed genoeg voor de prullenbak. De mooiere foto's die ik er van zie zijn wel vaak toegeknepen tot f8...

                          Als 400mm genoeg is heeft Tokina daar ook nog een zeer betaalbaar model (80-400), waar de reacties op internet net zo divers zijn als bij de Sigma's...enkel heeft de Tokina gaan stabilisatie.
                          dat is bij de sony niet nodig ,die zit in de camera

                          Comment


                          • #14
                            Re: telezoom

                            Daar had K-2 me hierboven al op gewezen inderdaad
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #15
                              Re: telezoom

                              Ik weet het niet meer zeker maar volgens mij heb ik de 70/400G tussen de 1400 en de 1450 gehaald bij fotoweert.

                              Maar volgens mij sturen ze je wel een prijs als je even een mailtje stuurt...
                              Greetz Twan

                              http://500px.com/TwanGroenen

                              Comment

                              Working...
                              X