Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS analoog

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS analoog

    Vraagje..
    klinkt misschien raar , maar het gaat over een analoge body EOS van Canon en EF lenzen van toen.
    passen de huidige EF lenzen ook op de oude analoge EOS toestellen ?
    ben op zoek naar zo een toestel , vandaar..


    grts Peter
    Last edited by Peter EOS-500D; 30 augustus 2010, 20:57. Reden: tekst verduidelijken
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

  • #2
    Re: EOS analoog

    Ik heb heel recentelijk van mij moeder haar eos 625 gekregen met nog een filmpje op, wij zijn benieuwd naar welke foto's daar op staan, dus ik ga één van deze dagen mijn lenzen arsenaal eens testen op de body. Ik neem wel aan dat je FF lenzen nodig hebt (zo heb ik er maar één, maar ik ga toch ook de rest eens testen)

    mvg
    Laurens
    canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

    Comment


    • #3
      Re: EOS analoog

      Oorspronkelijk geplaatst door Toranaga Bekijk bericht
      Ik heb heel recentelijk van mij moeder haar eos 625 gekregen met nog een filmpje op, wij zijn benieuwd naar welke foto's daar op staan, dus ik ga één van deze dagen mijn lenzen arsenaal eens testen op de body. Ik neem wel aan dat je FF lenzen nodig hebt (zo heb ik er maar één, maar ik ga toch ook de rest eens testen)

      mvg
      Laurens
      Laat maar iets weten (het betreft idd EF lenzen)
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

      Comment


      • #4
        Re: EOS analoog

        Ik denk dat de kleuren toch wel wat gaan afwijken als het filmpje er zo lang op zit.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #5
          Re: EOS analoog

          Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
          Vraagje..
          klinkt misschien raar , maar het gaat over een analoge body EOS van Canon en EF lenzen van toen.
          passen de huidige EF lenzen ook op de oude analoge EOS toestellen ?
          ben op zoek naar zo een toestel , vandaar..


          grts Peter
          Alle EF lenzen passen op alle Eos EF bodys ooit gemaakt, zonder beperkingen ... is toch logisch
          Last edited by Silver Roller; 30 augustus 2010, 21:11.

          Comment


          • #6
            Re: EOS analoog

            zo krijg ik weer wat meer zekerheid hee .
            je weet maar nooit tegenwoordig .
            nu nog een body zoeken , ik dacht aan een EOS 5 / 3 / 30 / 33 ..

            alvast bedankt hoor
            grts Peter
            BD1754BE / Body & glass

            Comment


            • #7
              Re: EOS analoog

              Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
              Alle EF lenzen passen op alle Eos EF bodys ooit gemaakt, zonder beperkingen ... is toch logisch
              Er bestaan geen EF boddies, slechts EOS

              Comment


              • #8
                Re: EOS analoog

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Er bestaan geen EF boddies, slechts EOS
                Er bestaan geen boddies, slechts bodies.

                Mooi staaltje mierenn**ken.

                Comment


                • #9
                  Re: EOS analoog

                  Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                  Er bestaan geen boddies, slechts bodies.

                  Mooi staaltje mierenn**ken.
                  Ik wist dat er iemand op zou duiken, of dacht je dat ik degelijke spelfouten onopzettelijk zou maken.....
                  Het toe kennen van het predikaat EF aan een body is gewoon vaud en moet een halt toegeroepen worden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: EOS analoog

                    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                    Er bestaan geen EF boddies, slechts EOS
                    Er staat ook niet EF bodys maar EOS EF bodys.

                    Dit is een handige manier om een onderscheid te maken tussen EOS bodys met EF mount en EF/EF-S mount ... of weet je een kortere, duidelijkere en betere manier om dit verschil aan te geven ... zal die met plezier van U overnemen ... gelieve dus een betere formulering voor te stellen ... mij storen spelling- en typfouten niet

                    Tot nader order gebruik is dus EOS EF en EOS EF/EF-S ... iemand een beter voorstel ?

                    ps : EF bodys bestaan wel .... bij Canon .... het kleine broertje van de F1

                    ps2: " Alle EF lenzen passen op alle Eos bodys ooit gemaakt, zonder beperkingen " ... was het betere antwoord gewezen
                    Last edited by Silver Roller; 31 augustus 2010, 12:31.

                    Comment


                    • #11
                      Re: EOS analoog

                      Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                      Er staat ook niet EF bodys maar EOS EF bodys.
                      Dat stond er aanvankelijk niet.....

                      Comment


                      • #12
                        Re: EOS analoog

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Dat stond er aanvankelijk niet.....
                        Mijn wijziging is van 22:11 ( van EOS naar EOS EF ) .... uw reactie van 22:15 betreft wel degelijk de terminologie EOS EF zie de quotetekst in uw reactie ... beter dan uw reacties tot nu toe ware geweest er op te wijzen dat EF lenzen op alle EOSSEN zoals ik zelf heb rechtgezet in ps2

                        Comment


                        • #13
                          Re: EOS analoog

                          Terug on topic: EF-S lenzen gaan niet passen op een analoge EOS body.

                          Samengevat van de Wikipedia pagina: de achterkant van de lens komt dichter bij de sensor. Daarom is ook de bajonetvatting anders zodat je niet per ongeluk een EF-S lens op een body kunt plaatsen die daar niet tegenkan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: EOS analoog

                            Oorspronkelijk geplaatst door janvdbergh Bekijk bericht
                            Terug on topic: EF-S lenzen gaan niet passen op een analoge EOS body.

                            Samengevat van de Wikipedia pagina: de achterkant van de lens komt dichter bij de sensor. Daarom is ook de bajonetvatting anders zodat je niet per ongeluk een EF-S lens op een body kunt plaatsen die daar niet tegenkan.
                            De bajonetvatting is identiek.
                            De EFs lenzen hebben een extra stuk plastiek dat vastloopt in het spiegelhuis van een FF camera zodat de lens er simpelweg niet op te draaien is.
                            Kan wiki niet tegenop.

                            Comment


                            • #15
                              Re: EOS analoog

                              laat eens weten waar je hem gekocht hebt als je hem gevondne hebt, kheb namelijk ook een analoge camera nodig voor school

                              thnx

                              Comment

                              Working...
                              X