Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke telezoom ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke telezoom ?

Thank , dat ook aan deze lens, alleen zonde van de f/getallen..
    maar dat bepaalt de prijs nu eenmaal...

grts
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

Comment

Aan uw reactie te zien op bepaalde lenzen zou ik adviseren:

- Canon EF 70-200 F2.8 IS => dit is dé basis zoomlens die iedereen moet hebben.
      - Canon EF 28-300 IS => Dit is dé ideale zoomlens van breed tot tele voor op een 5D/1D full frame

- eventueel de Canon EF 100-400 ... maar hier zit je met het gegeven dat je minimaal 100mm hebt.... wat al vrij ver is. En op 400mm is deze niet echt bruikbaar meer.

Ik zou in uw geval liever een 2dehands 70-200 F2.8 "met" IS nemen, en helemaa ultiem een 28-300. Af en toe staat er wel eens één te koop.
      Imagination is more important than knowledge...
      http://www.kiekje.be

Comment

@ b-@rt

En op 400mm is deze niet echt bruikbaar meer.
        Niet meer bruikbaar...?? Ik vind ze best nog goed bruikbaar op 400mm hoor...

Voor van alles...

Groeten Eric
        groeten Eric

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
          Aan uw reactie te zien op bepaalde lenzen zou ik adviseren:

- Canon EF 70-200 F2.8 IS => dit is dé basis zoomlens die iedereen moet hebben.
          - Canon EF 28-300 IS => Dit is dé ideale zoomlens van breed tot tele voor op een 5D/1D full frame

- eventueel de Canon EF 100-400 ... maar hier zit je met het gegeven dat je minimaal 100mm hebt.... wat al vrij ver is. En op 400mm is deze niet echt bruikbaar meer.
          Ik zou in uw geval liever een 2dehands 70-200 F2.8 "met" IS nemen, en helemaa ultiem een 28-300. Af en toe staat er wel eens één te koop.
          ????? Hier begrijp ik niets van. Voor wat de TS vraagt is het zeker geen probleem dat de lens al op 100 begint.
          Alsook niet bruikbaar op 400mm is meer dan overdreven. Ik heb de lens zelf gehad en heb nooit problemen gehad op 400mm waar de lens dan ook 80% van de tijd op stond.

Comment

Ja wadde...
            Mooie foto's allemaal hoor...
            De 28-300 , ook een mooi objectief hoor , maar vrij duur voor de eerste mm's die ik al heb met mijn 17-40 f4 L en de 24-105 f4 L ..
            dus die heb ik en het nadeel om te beginnen bij 100 mm neem ik er dan maar bij en de 100 mm extra (tot 400) met de 100-400 is dan ook mooi meegenomen..

Groot voordeel bij de 28-300 is dat ik niet zo gouw moet wisselen van objectief ..

Optie: de 24-105 verkopen ? en dan gaan voor die 28-300 ? denk dat ik daar hartzeer van krijg en ik ga die dan ook missen op mijn 500D die als back-up of als tweede toestel dienst doet.. En ook...het voordeel van de vaste f4 hee.

De 28-300 doet me nu wel weer twijfelen met de 70-200 f2.8 + extender 1.4

Tenslotte zijn die extenders ook weer niet de goedkoopste dingen en moet je ook wel weer wisselen.

Ik denk dat ik mijn 2 L objectieven die ik nu heb best kan houden en gaan voor de 100-400 omdat die ook dezelfde f/ waarden heeft dan de 28-300 .
            Dit is voorlopig het meest betaalbare, maar wel zonde van geen vast f/ getal te hebben..

Nog eens dank aan alle reacties..
            't wordt interessanter met de dag... :-)
            grts Peter
            BD1754BE / Body & glass

Comment

Ben gisteren, voor de lol, even de 100-400 gaan uittesten in Planckendael.
              "GEWELDIG", zou Eddy Wally zeggen.
              Eenvoudig in gebruik die toffe, snelle "schuiffocus", prima AF en scherpte .... alleen erg zwaar als je nog een gewone lens en wat rommel bij hebt ..... en je - na de lange wandeling - je autoootje kwijt bent op de parking en daar 1.5 uur moet naar zoeken
              Enfin : Een fris Palmke, verzachtte de omstandigheden.
              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Ik gebruik mijn 100/400 ook veel in plankendael een dijk van een lens .Als je nog ander glas meezeult dan heb je hierboven al gelezen dat je wel wat gewicht bij je hebt .En gelijk welke tele je hebt ze zal altijd wel eens te kort zijn . En ik gebruik ze dan op de 7D.

Comment

Ben vannacht naar de 24u van zolder geweest en daar is me duidelijk geworden dat een 2.8 geen overbodige luxe is ..
                  IK stond daar naast een (hobby)fotograaf die had twee 5D Mk II bij.
                  Een met een Canon EF 400mm f/2.8 L IS USM en een met een Canon EF-200 f/2.0 L IS USM
                  Dan nog een 7D met de nieuwe Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

Nu ja, dacht ik zo, als dat een hobby fotograaf is, dan heb ik denk ik de verkeerde ouders gekregen..

Grts Peter
                  Last edited by Peter EOS-500D; 22 augustus 2010, 13:19.
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

Comment

Er stond ook iemand met een 1000D en een 70-200 van de eerste generatie , en die kerel maakte verdomd schoon fotokes met dat ding..
                    grts Peter
                    BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                      Ben vannacht naar de 24u van zolder geweest en daar is me duidelijk geworden dat een 2.8 geen overbodige luxe is ..
                      IK stond daar naast een (hobby)fotograaf die had twee 5D Mk II bij.
                      Een met een Canon EF 400mm f/2.8 L IS USM en een met een Canon EF-200 f/2.0 L IS USM
                      Dan nog een 7D met de nieuwe Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

Nu ja, dacht ik zo, als dat een hobby fotograaf is, dan heb ik denk ik de verkeerde ouders gekregen..

Grts Peter
                      Hij mocht deze lenzen dan wel op zijn toestellen gebruiken, maar stonden ze effectief wel ingesteld op f2.8?
                      Zulke lens op 5.6 is eigenlijk hetzelfde als een f5.6 lens.

Iemand met een reuze budget en waarvoor het dus niet uitmaakt hoe duur zijn lenzen zijn twijfelt geen second en koopt het beste materiaal.
                      Maar als je geen zulk budget hebt zoek je de beste compromisses. En de 100-400 is daar zeker 1 van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                        Hij mocht deze lenzen dan wel op zijn toestellen gebruiken, maar stonden ze effectief wel ingesteld op f2.8?
                        Zulke lens op 5.6 is eigenlijk hetzelfde als een f5.6 lens.
                        Niet helemaal natuurlijk, de AF zal toch beter (lees: sneller) werken met meer licht...aan de andere kant, er zal altijd iemand naast je komen staan met "beter" materiaal...
                        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                          Niet helemaal natuurlijk, de AF zal toch beter (lees: sneller) werken met meer licht...aan de andere kant, er zal altijd iemand naast je komen staan met "beter" materiaal...
                          Als je het diafrgama van een 2.0 lens dichtknijpt tot 5.6 komt er naar mijn weten nog maar evenveel licht door als bij een 5.6 lens.

Comment

er zal altijd iemand naast je komen staan met "beter" materiaal...
                            Dat is niet de rede dat ik opzoek ben naar het voor mij ideale objectief (of meerdere),
                            voor dat soort fotografie in het bijna donkere heb ik nog niets terwijl ik dat het liefst doe..
                            Maar ik heb al wel ondervonden dat het bij objectieven de prijs evenredig stijgt met de kwaliteit..
                            Daarom wat meer studiewerk.
                            De ideale lens zal er nooit zijn .

grts
                            grts Peter
                            BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                              Als je het diafrgama van een 2.0 lens dichtknijpt tot 5.6 komt er naar mijn weten nog maar evenveel licht door als bij een 5.6 lens.
                              Vroeger was dat inderdaad zo...maar tijdens scherpstellen staat bij de moderne camera/lens combi het diafragma altijd volledig open en enkel tijdens het nemen van de foto neemt hij de juiste positie aan...

Ofwel, als ik een f2.8 lens dichtknijp tot f5.6 heb ik nog steeds het voordeel van f2.8 voor wat betreft de hoeveelheid licht tijdens scherpstellen. (Daarnaast nog het theoretisch voordeel van dat de f2.8 op f5.6 scherper zal zijn dan de f5.6 op f5.6...dit zal echter per vergeleken lens kunnen verschillen in de praktijk uiteraard)
                              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Vroeger was dat inderdaad zo...maar tijdens scherpstellen staat bij de moderne camera/lens combi het diafragma altijd volledig open en enkel tijdens het nemen van de foto neemt hij de juiste positie aan...

Ofwel, als ik een f2.8 lens dichtknijp tot f5.6 heb ik nog steeds het voordeel van f2.8 voor wat betreft de hoeveelheid licht tijdens scherpstellen. (Daarnaast nog het theoretisch voordeel van dat de f2.8 op f5.6 scherper zal zijn dan de f5.6 op f5.6...dit zal echter per vergeleken lens kunnen verschillen in de praktijk uiteraard)
                                OOhh, dit wist ik niet. Ik dacht dat het dus nog steeds was zoals vroeger, diafragma instellen --> scherpstellen --> trekken.
                                Maar zoals jij het net uitlegt, heb je inderdaad mooi voordeel aan lichtsterkere lenzen.

Comment

Working...
                                X