Hoi aan alle lezers..
Sinds enige tijd werk ik met een 5DMkII en ben een zeer tevreden gebruiker.
In de nabije toekomst wil ik ook een telezoom objectief aanschaffen maar ben verloren gelopen in het bos.
(zie in het bos geen bomen meer. of hoe was dat spreekgezegde weer)
Hieronder staan objectieven die op mijn keuzelijstje staan en tracht hier veel info te vinden.
Dus laat maar komen die info , goede raad en ervaringen ...
Drie mogelijkheden.......
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM
Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM
Met 2.0 extender wordt dit f/5.6 met IS en zit ik eigenlijk minder goed dan de 100-400 , maar wel met vast f/getal
Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM (de IS versie is me te duur )
Met 2.0 extender wordt deze f/4.0 zonder IS en hier heb ik het voordeel van f/2.8 zonder ext. en 4.0 met ext. MAAR geen IS
Zit ik hier juist met mijn omrekening van f/getal of horen deze bij de 1.4 extender , want dan komt het met de 2.O extender
nog negatiever uit denk ik..
Ik zou later de extender aanschaffen want dat is ook een behoorlijk duur ding.
En hoe zit het met de communicatie tussen lens en body als de extender er tussen staat ?
En dan is er ook nog de Canon EF 28-300mm f3.5-5.6 L IS USM , maar die is me voorlopig te duur , maar ervaringen met deze zijn welkom ...
Met alle dank op voorhand,
Grts Peter
Sinds enige tijd werk ik met een 5DMkII en ben een zeer tevreden gebruiker.
In de nabije toekomst wil ik ook een telezoom objectief aanschaffen maar ben verloren gelopen in het bos.
(zie in het bos geen bomen meer. of hoe was dat spreekgezegde weer)
Hieronder staan objectieven die op mijn keuzelijstje staan en tracht hier veel info te vinden.
Dus laat maar komen die info , goede raad en ervaringen ...
Drie mogelijkheden.......
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM
Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM
Met 2.0 extender wordt dit f/5.6 met IS en zit ik eigenlijk minder goed dan de 100-400 , maar wel met vast f/getal
Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM (de IS versie is me te duur )
Met 2.0 extender wordt deze f/4.0 zonder IS en hier heb ik het voordeel van f/2.8 zonder ext. en 4.0 met ext. MAAR geen IS
Zit ik hier juist met mijn omrekening van f/getal of horen deze bij de 1.4 extender , want dan komt het met de 2.O extender
nog negatiever uit denk ik..
Ik zou later de extender aanschaffen want dat is ook een behoorlijk duur ding.
En hoe zit het met de communicatie tussen lens en body als de extender er tussen staat ?
En dan is er ook nog de Canon EF 28-300mm f3.5-5.6 L IS USM , maar die is me voorlopig te duur , maar ervaringen met deze zijn welkom ...
Met alle dank op voorhand,
Grts Peter
Comment