Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2.8 lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2.8 lens

Allen,

Zou graag een 2.8 lens aanschaffen op men 7D zodat ik in slechtere lichtomstandigheden kan foto's maken. Was gisteren op theater op de markt in Hasselt maar moest men flits gebruiken en dan vind ik de foto' niet zo mooi.

Ik heb 3 objectieven in gedachten.
    Canon EF 70-200MM F2.8 L USM IS
    Canon EF 70-200MM F2.8 L USM IS II
    Sigma 50-150mm F 2.8 EX DC HSM II Canon

De sigma is wat prijs betreft het beste maar heb me als eens miskocht daarom vraag ik het nu aan mensen die er ervaring mee hebben.
    Is er veel verschil tussen de oude en nieuwe 70 200 F2.8 L USM
    Zou het nog aantrekkelijk zijn wat prijs betreft om de oude 70 200 MM nog te kopen?

Dank bij voorbaat.

Re: 2.8 lens

BlackB@ndit heeft ze geloof ik, de II, die zal wel iets komen schrijven. Anders pm je hem eens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pitje1958 Bekijk bericht
      Allen,

Zou graag een 2.8 lens aanschaffen op men 7D zodat ik in slechtere lichtomstandigheden kan foto's maken. Was gisteren op theater op de markt in Hasselt maar moest men flits gebruiken en dan vind ik de foto' niet zo mooi.
      ben je zeker dat je met 2.8 voldoende hebt?
      bij slechte lichtomstandigheden grijp ik dikwijls terug naar een 50mm 1.4/1.8 of een 85mm 1.4/1.8...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        BlackB@ndit heeft ze geloof ik, de II, die zal wel iets komen schrijven. Anders pm je hem eens.
        Ik ben er al.

De Sigma 70-200 f2,8 heb ik eerst gehad, die was op f2,8 soft, maar vanaf f4 heel scherp, de AF was redelijk snel. Ondertussen heeft Sigma die lens wel een paar keer "vernieuwd" (dat doen ze bijna elke 2 jaar), of ze daardoor beter geworden is, dat weet ik niet...

Daarna heb ik de Canon 70-200 f2,8 L IS gehad, die was iets scherper op f2,8 maar eigenlijk nog lang niet wat ik ervan verwachtte. De beeldstabilisatie is wel heel goed en zorgt duidelijk voor een groter percentage scherpe foto's als er wat minder licht is.

Nu heb ik de Canon 70-200 f2,8 L IS II, en die is zelfs met het diafragma volledig open heel scherp. De beeldstabilisatie werkt nog beter dan bij het vorige model, en die maakt ook minder geluid.

De Canonlenzen hebben een veel snellere AF dan de Sigma, en het is ook geen probleem om ze te gebruiken tijdens een regenbui (in combinatie met een spatwaterdichte camerabody).

Als de hoge prijs geen probleem is, ga dan meteen voor de 70-200 f2,8 L IS II, is dat wel een probleem, zoek dan een tweedehands 70-200 f2,8 L IS (het vorige model dus).

De Sigma 50-150 f2,8 is de goedkoopste oplossing, maar die heb ik zelf nooit gebruikt.
        Die is specifiek gemaakt voor camera's met een APS-C sensor, het is daardoor wel mogelijk dat die redelijk veel last heeft van vignetting op f2,8. Of die scherp is met het diafragma helemaal open, dat weet ik ook niet.

Lenzen die het ook heel goed doen bij optredens zijn de Canon 85mm f1,8 en de 135mm f2 L. Die zijn nog lichtsterker, maar dan heb je niet het voordeel van de zoom, je zal je dus moeten verplaatsen en lenzen wisselen.
        De 85mm is iets gemakkelijker tweedehands te vinden dan de 135mm.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Working...
        X