Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200mm f/4.0 L 2de hands

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 70-200mm f/4.0 L 2de hands

Hallo iedereen,

een vriend van me kan een Canon EF 70-200mm f/4.0 L 2 de hands kopen. Echter is hij niet helemaal zeker van de prijs. Wat zouden jullie hiervoor nog geven (ongeveer 5 jaar oud)?
    en hoe kan je zien dat hij in perfecte staat is?

en zeer belangrijk wat zijn jullie ervaringen met deze lens?

meer info lens

alvast bedankt

groetjes

Nicky
    Canon 7D + enkele lensjes actief op zoek naar L lenzen

Re: Canon EF 70-200mm f/4.0 L 2de hands

niet meer dan 350 Euro, tenzij in goede staat, je kunt er al voor 400 euro eentje aanschaffen die net 1 of 2 jaartjes oud is in vaak smetteloze staat.

Ik heb deze ook een jaartje gehad en was toen verbaast welk een mooi resultaat deze lens geeft, hij kan concureren met zijn grotere broers (de 2.8 versie's) wat betreft scherpte en weergave (soms nog scherper zelfs dan de grote broers).
    Voordeel vond ik destijds de compacte afmeting van deze lens en dito gewicht.

tweedehands moet je letten op een aantal punten :
    soupele draairingen, je mag geen tegenwerking of schurende geluiden horen.
    algemene staat van de lens, dus als er veel lak af is, dit geeft vaak aan hoe men met de spullen omgaat
    Eevn de doppen eraf en goed door de lens kijken of er niet teveel stof, krasjes ed in/op zitten
    even op je camera en wat testshots maken, beste is om deze opname's even te bekijken op een groot scherm.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Comment

oke bedankt iedereen voor de tips

groetjes

Nicky
        Canon 7D + enkele lensjes actief op zoek naar L lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
          niet meer dan 350 Euro, tenzij in goede staat, je kunt er al voor 400 euro eentje aanschaffen die net 1 of 2 jaartjes oud is in vaak smetteloze staat.
          Daarvoor krijg je die van mij toch niet hoor!
          Wat is dat voor een lage prijs??
          Canon 5D2 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
            Daarvoor krijg je die van mij toch niet hoor!
            Wat is dat voor een lage prijs??
            Voor dat objectief met die leeftijd is dat niet zo'n gekke prijs. Nieuw kost die tegenwoordig minder dan 550 euro..
            Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

Comment

Zo een goei lens maakt niet uit wat je betaald..MAar boven de 400 zou ik niet gaan.
              En in onberispelijke staat hé?
              Als je "bibbermans" heet zou ik wel overwegen om naar een IS te zoeken.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik heb er eentje gehad maar verkocht omdat ik ze te weinig gebruikte. Héél leuke lens, 2dehands kopen lijkt me geen probleem (heb ik ook gedaan), uiteraard altijd goed nakijken. Volgens mij is 400-450€ een correcte prijs indien in uitstekende staat en alles er netjes bij is (doos, lensdoppen, lens-pouch, zonnekap en eventueel factuur). Indien er een UV-filter bijkomt is dat altijd handig meegenomen en uiteraard iets meer waard.

Tussen alle lenzen zijn er uiteraard steeds 'goede', 'betere' en 'minder goeie exemplaren'... maar hieronder enkele algemene tips bij de aankoop van een 2dehands lens.

- lees eerst zorgvuldig reviews over de lens die je wenst te kopen, weet wat je kan verwachten (CA, snelheid focus, ...)
                - zonnekap, een krasje hierop doet niemand geen kwaad, zorg wel dat hij mooi stevig vastklikt op de lens
                - body van de lens, krassen/deukjes hier kunnen dan misschien geen invloed hebben op de werking, ze duiden echter wel op 'ruig' gebruik.. (uv filter afhalen!)
                - glas, inspecteer het eerste en laatste element zéér zorgvuldig op krasjes, gebruik hiervoor een zaklamp en iets om stofjes te verplaatsen/wegblaazen.
                - diafragme, hou de DOF-knop in je camera ingedrukt en ga vlotjes in Av-mode door alle F-waarden.. luister en kijk of alles netjes werkt zoals het hoort
                - Zoomring (indien zoomlens) hoort (zeker bij een L) boterzacht en zonder marge te werken
                - indien MF modus en focusring : ook deze zorgvulding uitproberen
                - Autofocus, kies middelste focuspunt en zoom in op iets dicht, daarna op iets héél ver, en dit enkele keren en kijk hoe snel/vlot dit gaat zonder teveel te 'shunten' (heen en weer gaan) Je body heeft hier echter ook impact op, niet alleen de lens
                - FOCUS , neem een focuschart + statief en focus op het grootste diafragma op het middenpunt (zowel eens manueel als autofocus) en kijk daarna op een groot scherm of de focus juist zit (volg instructies van de focuschart)
                - CA , verkleuring bij groot contrast, neem enkele foto's in buitenlucht en kijk voor extreme (paarse) verkleuringen bij grote contrasten (blaadjes van een boom bij heldere hemel, ...) -dit kan echter normaal zijn voor de lens, lees daarom eerst reviews-
                - algeme indruk van de verkoper... zorg voor een goed verlichte + stille omgeving..

Veel succes!
                Michiel
                Last edited by MichielBrugge; 6 augustus 2010, 10:49.
                Canon R | Leica Q
                EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                [/COLOR]

Comment

Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                  - Isaac Asimov-

Comment

475 lijkt me inderdaad al een veel correctere prijs (voor in perfecte staat é)
                    Canon 5D2 en wat glas

Comment

Working...
                    X