Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-270 f/3.5-6.3 DI II VC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron 18-270 f/3.5-6.3 DI II VC

Iemand ervaring met dergelijke superzoom.
    Ik weet dat twee aparte lenzen, bv 18-105 + 70-300mm beter zijn, maar ik heb bij een familielid foto's gezien genomen met zijn D80 met een superzoom erop (in dit geval een Nikkor 18-200) en ik heb ze eens goed ingezoomd.
    Daar is toch weinig fout aan hoor.
    De foto's met mijn 50mm 1.8 zijn scherper, maar een verschil met mijn 18-105 zie ik eigenlijk niet. Ik ben al een tijdje op zoek naar een goeie superzoom met een zo groot mogelijk bereik.
    Is de Tamron een goeie keuze??
    Twijfel eigenlijk ook nog aan de 70-300 Nikkor. Weet dat dit een goed objectief is, maar ben bang dat ik in combinatie met mijn 18-105 dan nogal veel zal willen wisselen. (probeer lenzenwissels zoveel mogelijk te beperken).
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Re: Tamron 18-270 f/3.5-6.3 DI II VC

Ik heb de 70-300 VR van Nikon sinds een jaartje én 14 dagen geleden de 18-270 van Tamron aangeschaft bij Konijnenberg.
    Nikon is mooi scherp tot 200 mm, daarna wordt ie wat softer. Degelijke lens, redelijk van prijs en de VR en manuele override zijn zalig.
    De Tamron heb ik met the kids meegegeven op hun safaritrip (leken op fotografisch gebied), gekoppeld aan mijn backup camera (D40). Ze landen morgenvroeg op Zaventem en ik ben reuzebenieuwd naar het resultaat. Ik hou je op de hoogte.
    Last edited by tsjoe007; 29 juli 2010, 15:14. Reden: foutje rechtgezet

Comment

Hij scoort niet zo goed in de revieuws CA waarden liggen heel hoog , maar er zijn weinig zulke grote zooms die erg goed schoren of wel moet je duizenden euro;s geven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsjoe007 Bekijk bericht
        Ik heb de 70-300 VR van Nikon sinds een jaartje én 14 dagen geleden de 18-270 van Tamron (zonder VC: zou iets scherper zijn dan mét)aangeschaft bij Konijnenberg.
        Nikon is mooi scherp tot 200 mm, daarna wordt ie wat softer. Degelijke lens, redelijk van prijs en de VR en manuele override zijn zalig.
        De Tamron heb ik met the kids meegegeven op hun safaritrip (leken op fotografisch gebied), gekoppeld aan mijn backup camera (D40). Ze landen morgenvroeg op Zaventem en ik ben reuzebenieuwd naar het resultaat. Ik hou je op de hoogte.
        De Tamron 18-270 is enkel te verkrijgen met VC.

mvg Yves.
        What you see is what you get

Comment

Ik heb geen ervaring met de 18-270, maar wel met de Tamron 28-300VC.
          Die lens had een heel trage autofocus, en de beeldkwaliteit was niet echt fantastisch.
          Je koopt zo'n lens om in alle omstandigheden voort te kunnen zonder lenswissels, maar dan mag je sportfotografie wel vergeten omdat de AF dan gewoon niet kan volgen.
          Als je sport wil fotograferen, koop dan niet zo'n superzoomlens.
          Voor de "vakantiekiekjes" kan deze lens wel handig zijn als je niet teveel materiaal wil meesleuren.

Een ander nadeel is dat je er bijna niet meer vanaf geraakt, na een jaar heb ik die Tamron 28-300 VC met moeite voor de helft van de prijs verkocht gekregen (er was dus nog een jaar garantie op).

Een test van de Tamron 18-270 VC kan je hier bekijken:

De autofocus schijnt hetzelfde probleem te hebben als die van de 28-300...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
            De Tamron 18-270 is enkel te verkrijgen met VC.

mvg Yves.

Oeps, idd. Even verward met de 17-50 2.8 die beide versies heeft.

Comment

Ik heb hem al ruim een jaar en ben er zeer tevreden over. Heb hem mijn broer aangeraden voor zijn Nikon en die is ook content met zijn lens.
              Ik denk prijs kwaliteit dat je met deze lens goed zit, hij staat ook niet vaak 2dehands te koop wat ook al een goed teken is.
              Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

Comment

Denk niet dat dat een referentie is, kijk eens wat hier op het forum allemaal te koop staat, het is bijna allemaal canon , dat wil niet zeggen dat canon slecht

Comment

Ik heb deze Tamron 18-270 op mijn oude Canon 300D. Behalve de trage AF is dit een lens met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Zeker geen sportlens, maar voor mee te nemen op vakantie zeker een aanrader.

Wat voorbeeldjes: http://gspep.smugmug.com/Photography.../7183982_hY8eA
                  Peter
                  2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                  gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

Toch even melden dat Tamron (al in maart) aangekondigd heeft om voor zijn 60ste verjaardag een nieuwe lens uit te brengen:
                    Tamron SP 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD
                    Dus zowel geschikt voor FF als APS-C, met extra low dispersion lenzen, vibration control en met een ultrasonic silent drive die dus wel een behoorlijk snelle AF zou moeten geven. ( http://www.tamron.com/news/35mm/70300vc_60th_2010.asp )
                    Wanneer die lens effectief uitkomt ? Wat de prijs gaat zijn ?

Comment

Ik heb de 18-270 op een 7D, als allrounder, en ben er tevreden van. Niet snel, durft al eens wat fout focussen, maar voor die prijs....

Als k ooit geld heb koop k mij wel vervanging, maar tot dan voldoet ez zeker!
                      Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                      Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

Comment

Ik heb net de foto's van de safarireis eens vlug bekeken (zie hierboven, het zijn er nét geen 2000 !!!). Zien er opmerkelijk goed uit. Indien jullie graag één of meerdere vb.foto's wensen te zien zet ik ze wel ffe op BD. Laat maar iets weten.

Comment

Hoi,

ik heb de lens al meer dan een jaar.
                          Zolang er licht genoeg is presteert de lens meer als behoorlijk.

Bij donkerder partijen heb je al snel last van wat ruis vind ik.

De VR werk heel goed.

Ik heb onlangs nog wat foto's gepost genomen met deze lens. : http://forum.belgiumdigital.com/f86/...ht-319214.html.

mvg
                          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Dat zijn inderdaad heel mooie foto,s perfect

Comment

En als je nu de Tamron 18-270 vergelijkt met de Sigma 18-250, welke zou er dan het beste uitkomen? Laten we dat beetje meer tele dat de Tamrom biedt buiten beschouwing laten.
                              Ik heb reeds heel wat foto's bekeken, genomen met beide lenzen en ze komen er 'naar mijn normen' heel goed uit hoor. Maar als er dan toch gekozen moet worden, welke zouden jullie kiezen?
                              Na enkele reviews gelezen te hebben kan ik besluiten dat de Sigma een snellere autofocus heeft.
                              Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Working...
                              X